Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG-C9-55"
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
GeGoogled maar daar heb ik geen eenduidig antwoord kunnen vinden. De een zegt dat het wel werkt, de ander zegt dat de maatvoering van de stip 100% precies is afgesteld op het formaat tv waardoor de kleuren niet synchroon lopen met de kleuren op de tv.

Mijn vraag

Ik kan een 65" Philips Hue Lightstrip kopen (2ehands) maar heb zelf een 55" televisie. Nu snap ik dat die strips ontwikkeld zijn om aan de zijkanten en bovenkant te plakken, maar kun je ook een stuk van die strip aan de onderkant van je televisie bevestigen (zodat ik de 65" kwijt kan op mijn 55"). ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Je geeft volgens mij al zelf het antwoord: als je de Ambilight-functionaliteit (kleuren op beeld = kleuren op de lighstrip) wilt gebruiken, dan gaat een 65" lightstrip niet uitlijnen met je 55" tv, en zal het dus niet goed matchen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
@Hahn , ik ken het product alleen maar van internet, dus nooit in de praktijk gezien. Ik weet dat er een app bij hoort, maar weet niet of je misschien met die app nog iets kunt regelen. Je hebt dus 10" over (bij een 65"strip op een 55"tv). Dus je zou dan eigenlijk 5" aan de linker-onderkant en 5" aan de rechter-onderkant moeten bevesigen. Geen idee of je met de app aan kunt geven dat er aan de onderzijde 5" extra zit waardoor het systeem weet dat hij daar rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:55
Nee, de diagonaal is 10" meer.

Maar dan heb je nog niet de rand van het scherm, sommige schermen hebben maar 5 mm, andere schermen 5 cm...

Dus, wat zijn de buitenmaten van je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Appelmoesje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:35:
Je hebt dus 10" over (bij een 65"strip op een 55"tv).
Nee, je hebt 8.7" over. Die 10" betreft de diagonaal van de tv.

Maar 8.7" is nog steeds 22cm dus da's best veel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Appelmoesje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:35:
@Hahn , ik ken het product alleen maar van internet, dus nooit in de praktijk gezien. Ik weet dat er een app bij hoort, maar weet niet of je misschien met die app nog iets kunt regelen. Je hebt dus 10" over (bij een 65"strip op een 55"tv). Dus je zou dan eigenlijk 5" aan de linker-onderkant en 5" aan de rechter-onderkant moeten bevesigen. Geen idee of je met de app aan kunt geven dat er aan de onderzijde 5" extra zit waardoor het systeem weet dat hij daar rekening mee moet houden.
Je hebt niet alleen teveel aan de linker- en rechterkant, de breedte van het scherm (waar het bovenste deel van de lightstrip langs komt te liggen) komt ook niet overeen.

Ik ken de software van Philips Hue niet die deze Ambilight functie aan moet sturen, maar het lijkt me sterk dat ze die zo hebben gemaakt dat je te lange strips kunt inkorten. Daar hebben ze de kortere strips voor gemaakt.

Ik zou het er in ieder geval niet op wagen.

Zelf heb ik gewoon standaard LED-strips op m'n tv geplakt en die in 1 vaste kleur gezet. Sowieso vind ik het Ambilight-effect meer storend dan dat het wat toevoegt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Volgens mij ben je verplicht de Hue Playbox ( uitvoering: Philips Hue Play HDMI Sync Box ) erbij te nemen en die zal ongetwijfeld ervanuit gaan waar de lightstrip komt op basis van formaat en het einde afknippen lijkt me dan niet werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 02-08-2024 15:44 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelmoesje
Okay, bedankt voor de antwoorden. Dan ga ik mijn vrouw proberen te overtuigen om een 65" tv te kopen want dan past dat wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 10:21
Appelmoesje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:05:
Okay, bedankt voor de antwoorden. Dan ga ik mijn vrouw proberen te overtuigen om een 65" tv te kopen want dan past dat wel ;-)
Ik denk dat een nieuwe strip van 55" goedkoper is :)
(even aangenomen dat je wel de syncbox hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:44
Appelmoesje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:05:
Dit is altijd een goede actie!

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1