nieuws: Intel schrapt meer dan 15.000 banen na miljardenverlies
Ik maakte er al een opmerking over in de reacties maar deze opmerking bevreemde me:
Echter als ik in het bronartikel kijk kan ik daar enkel de volgende gerelateerde opmerking over terugvinden:
Ik maakte er al een opmerking over in de reacties maar deze opmerking bevreemde me:
Dit wekt de indruk dat men in 2024 20 miljard dollar gaat bezuinigen op R&D en in 2025 20 miljard + 17,5 miljard ("volgend jaar komt daar nog eens 17,5 miljard dollar bij"). Dat bevreemde me want als ik er online op zoek dan kom ik artikelen tegen waarin de R&D van Intel over voorgaande jaren lager wordt in geschat dan beide bedragen.In tegenstelling tot eerdere geruchten, is Intel van plan flink te bezuinigen op niet alleen marketing en administratieve functies, maar ook op research and development. Dit jaar moet daar twintig miljard dollar op worden bezuinigd, volgend jaar komt daar nog eens 17,5 miljard dollar bij.
Echter als ik in het bronartikel kijk kan ik daar enkel de volgende gerelateerde opmerking over terugvinden:
Dat bedrag betreft dus niet puur R&D maar ook marketing en MG&A (een verzamelnaam voor kosten voor het laten functioneren van een organisatie).Reducing Operating Expenses: The company will streamline its operations and meaningfully cut spending and headcount, reducing non-GAAP R&D and marketing, general and administrative (MG&A) to approximately $20 billion in 2024 and approximately $17.5 billion in 2025, with further reductions expected in 2026. Intel expects to reduce headcount by greater than 15% with the majority completed by the end of 2024.
[ Voor 3% gewijzigd door beantherio op 02-08-2024 13:50 ]