Nieuwe video deurbel + buitencamera (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:23
Momenteel hebben we een (relatief) goedkoop Blink setje draaien met de volgende setup:
- Blink Sync Module 2: https://www.amazon.nl/dp/B084RPZGR2
- Blink deurbel: https://www.amazon.nl/dp/B08SG2QTZS
- Blink outdoor: https://www.amazon.nl/dp/B086DKVS1P

Aangezien de deurbel de batterijen voor de lunch al op heeft (doet ongeveer 1,5 maand op 2 batterijen) en het een redelijke hit-and-miss is met de opnames ben ik op zoek naar wat anders.

Wensen:
- Lokale centrale opslag (geen abbo)
- Integratie met Home Assistant
- Zoveel mogelijk net-voeding
- Extra gong mogelijkheid

Waar ik nu aan zit te denken:
Eufy Setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Bedieningeufy Video Doorbell (Battery-Powered) + Chime€ 169,-€ 169,-
1Bewakingscamera'seufy eufyCam 2C (Uitbreidingscamera)€ 78,99€ 78,99
Totaal€ 247,99

Aangezien ik al een Unifi Dream Router heb (uitvoering: Ubiquiti UniFi Dream Router) kan ik deze ook gebruiken met Unifi Protect
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BedieningUbiquiti UniFi G4 Doorbell€ 195,99€ 195,99
1Bewakingscamera'sUbiquiti UniFi Protect G4 Instant Camera€ 110,99€ 110,99
Totaal€ 306,98

Wat zijn jullie ervaringen met deze setups? Is de Unifi setup de 60 euro extra waard? Of zijn er andere opties die ik over het hoofd gezien heb.
Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar een zelfbouw NVR.

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:51
Hier eerst een Eufy deurbel gehad en later vervangen door de Unify G4 doorbell en PoE camera. Eufy was vrij traag met sturen van notificaties. Kon lokaal niet bij RTSP stream komen.

Daarnaast neemt de eufy alleen op als er door een sensor beweging gezien wordt. De Unify neemt altijd op, veel nuttiger mocht er een keer wat gebeuren.

Voor die 60 euro zou ik zeker voor de unify gaan. Zeker omdat je al een Dream Router hebt.

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:37
Zelf heb ik ze niet maar online lees en zie ik erg goede ervaringen met reolink.

Goede prijs/kwaliteit, volledig lokaal en goed te integreren met Home Assistant + onvif ondersteuning.

Zelf zou ik de eufy optie sowieso niet kiezen. Geen poe en volgens mij is de home assistant integratie niet erg goed.

Uit eigen ervaring weet ik hoe fijn UniFi werkt maar over protect weet ik niet zoveel. Volgens mij ligt de prijs/kwaliteit wat lager dan bij reolink omdat ze wat duurder zijn.

Ik zou in ieder geval dus kiezen voor of reolink of UniFi.

• AWEF
Heeft reolink een base station voor de video beelden? Dat spreekt me erg aan in de Blink / Eufy en Unifi setups

• Sambaltegelkaas
Ja, dat wordt een nvr genoemd (Network Video Recorder)
Ubiquiti heeft ze ook.

• AWEF
Sambaltegelkaas schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:51:
Ja, dat wordt een nvr genoemd (Network Video Recorder)
Ubiquiti heeft ze ook.
Ubiquiti kan ik m'n dream router gebruiken (vandaar ook dat die in de opties zit)

Ik zit ook even te kijken naar een vergelijkbaar Reolink systeem:
https://reolink.com/produ...te_pa_version=pack-1-pack
https://reolink.com/produ...te_pa_version=1-packblack
https://reolink.com/produ..._version=1-pack-4mp-white
Komt neer op 261 euro en zit dus in tussen de Eufy en Unifi.

Alleen kan ik zo snel niet vinden of de camera's lekker met die hub samen werken. Als ik naar de NVR kijk, dan kost deze alleen al 246 euro, dat vind ik net even te gortig.

Ik zal eens wat reviews gaan kijken van het Reolink systeem

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Reolink heeft onvif. Kan je koppelen met bijna elke nvr/nas met nvr functies

Integratie met ha is ook dik in orde.
Ik heb wifi versie maar bestaat ook in Poe versie. Werkt op oude beltransformator iig. Dacht dat in de wifi versie ook batterijen zaten maar dat weet ik niet, gebruik ik niet.

Eufy zou ik nie gebruiken, camera beelden bekijken is hit en mis omdat ze bijna allemaal p2p moeten gaan. (Dus door eufy serversl

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
De Dream router heeft bij mijn weten maar 128Gb opslag.
Wat erg weinig is voor opslag van video data. (Als je 24/7 wil opnemen)

Als dat niet uit te breiden is dan zou ik dat niet als serieuze optie zien.

Dan moet je toch naar een UniFi Protect NVR of een UniFi Protect Cloud Key Gen2 Plus gaan kijken voor de opslag.

Zo te zien kan je niet echt een harde schijf toevoegen aan de Dream router, dus dan kan je alleen detecties opslaan.
En als die iets te scherp staan afgesteld is je 128Gb alsnog zo vol.

[ Voor 26% gewijzigd door RobbieT op 02-08-2024 20:34 ]

• AWEF
De Dream Router heeft een SD expansion slot, is niet ideaal maar dan kan je het in ieder geval nog uitbreiden

• AWEF
SadisticPanda schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:23:
Reolink heeft onvif. Kan je koppelen met bijna elke nvr/nas met nvr functies

Integratie met ha is ook dik in orde.
Ik heb wifi versie maar bestaat ook in Poe versie. Werkt op oude beltransformator iig. Dacht dat in de wifi versie ook batterijen zaten maar dat weet ik niet, gebruik ik niet.

Eufy zou ik nie gebruiken, camera beelden bekijken is hit en mis omdat ze bijna allemaal p2p moeten gaan. (Dus door eufy serversl
Ik heb even zitten kijken naar de Reolink Home Hub en die ziet er wel veelbelovend uit. Wordt ook by-default door HA ondersteund

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Die Chinese bedrijven zijn goed in camera’s omdat heel China ermee vol hangt om de Chinezen in de gaten te houden.

Ze hebben dus zeg maar wat oefening gehad en produceren in ieder geval in voldoende aantallen om dat goedkoop te kunnen doen.

Veel van die merken mogen vanwege vermoedens van spionage ook niet meer door de Nederlandse overheid en veel bedrijven ingezet worden.
(Eufy weet ik niet, maar is in ieder geval in opspraak geweest vanwege ongevraagd uploaden van beeldmateriaal van klanten)

Of dat voor jou als privé-persoon een zorg is of zou moeten zijn?
Geen idee.

UniFi is een van de alternatieven waarmee je die issues in ieder geval niet hebt.
Maar inderdaad duurder.

• Sambaltegelkaas
Als je de camera's gewoon volledig van het internet blokkeert is er niks aan de hand.
Ik raad dit voor elk merk aan, ook UniFi.

• AWEF
Heeft even geduurt (zat nog een vakantie tussen), maar ik ben gegaan voor de volgende setup:
- Reolink Home Hub
- Reolink WiFi Deurbel
- Reolink Argus 3E
Pagina: 1