Overzetten iPhone en MacBook inhoud naar nieuwe Apple ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Hallo,
Dit is de situatie nu: mijn vrouw en ik delen al jaren dezelfde Apple ID. Dat ging meestal wel goed. De laatste tijd gaat het steeds vaker mis. Contacten op haar telefoon worden gemixt met die van mij, het downloaden van apps gaat soms verkeerd (ik wil niet haar apps en zij niet de mijne), gedoe met findmy phone, wachtwoordbeheer iCloud, etc. Dus we vonden het tijd dat zij een eigen apple id krijgt. Ze heeft een MacBook en een iPhone, die nu dus gekoppeld zijn aan een gezamenlijk apple id. Wat we willen: de complete inhoud van haar huidige phone en MacBook overzetten naar een nieuw aan te maken apple ID, waarbij de oude apple id behouden blijft voor mij. Ik heb evt de mogelijkheid om een iMac te gebruiken om reservekopieën te maken op een harde schijf.

Ik heb begrepen dat apple dit niet officieel ondersteund en ik kan nog geen goede kant en klare oplossing vinden online. Dus ik probeer het hier maar eens.
Is hier een procedure voor of een goed software programmaatje die me hierbij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54

Aiii

何これ

Dit kan maar tot een bepaald niveau. Wat je wilt doen is het volgende.

Op de iPhone en Macbook log je uit en verwijder je het huidige Apple Account. Je krijgt dan in beide gevallen de vraag of en welke data je wilt behouden op de iPhone. Dat zijn dus dingen als je agenda, foto's, wachtwoorden, etc. Behoudt wat je wilt overzetten naar het nieuwe Apple ID, uiteraard.

Vervolgens log je in met het nieuwe Apple ID op deze apparaten en synchroniseer je daarmee al je zaken eerst met de cloud. Verzeker je ervan dat je foto's e.d. ook daadwerkelijk volledig gesynchroniseerd zijn. De apps die dit ondersteunen zoals WhatsApp zullen ook synchroniseren met de cloud.

Vervolgens heb je twee opties. Je eerste (en meest eenvoudige) optie is om de Apps te laten staan op de devices. Deze zijn gedownload met jouw Apple ID, maar zolang je het wachtwoord met je vrouw wilt delen kan zij gewoon de apps blijven gebruiken en alles behouden. Eventuele toekomstige downloads doet ze dan via haar eigen Apple ID. In de toekomst zul je het wachtwoord moeten ingegeven als je een nieuwe iPhone instelt of de huidige een keer reset en opnieuw instelt, zodat de Apps gedownload kunnen worden via jouw gegeven. Daarvoor hoef je echter niet het hoofdaccount van het device te zijn.

Optie twee is dat je na het synchroniseren de iPhone en Mac volledig reset, en opnieuw instelt als nieuw device. Je moet dan alle Apps opnieuw downloaden en de data die niet in iCloud staat ben je dan kwijt. Apps die iCloud ondersteunen halen hun gegevens uit je cloud backup. Eventueel kun je met familie delen betaalde apps delen van jouw account met het account met je vrouw, maar dat is optioneel.

[ Voor 8% gewijzigd door Aiii op 02-08-2024 13:13 ]