Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 19:02
Ik heb zelf al heel wat websites doorgelezen over opting-in regeling, maar ik snap nog steeds niet wat de voordelen zijn. Met wat rekentools zit het ongeveer gelijk qua salaris in vergelijking met midlance. Kan iemand mij uitleggen wat de echte voor en nadelen zijn?

PS: 2 maanden opzoek naar een freelance QA klus en tot nu toe maar 1 gesprek gehad. +8 jaar ervaring met meerdere test automation tools. Ik krijg nu de mogelijkheid om zelf een soort dienstverband contract samen te stellen.

https://www.freep.nl/detachering
https://www.berekenhet.nl/ondernemen/nettoloon-dga.html

Animu~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:39
In jouw geval zou ik vooral voor vast contract gaan. Als je al 2 maanden op zoek bent en maar 1 gesprek krijgt mis je OF een papiertje OF een vlotte brief/cv.

Zzp is 30% zoeken van opdrachten 70% werken. Heb je nog een baan ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:04

sebasd

loopt op espresso

Zoals ik het lees is ‘opting-in’ gewoon ergens in dienst gaan, maar dan alleen voor de duur van een opdracht? En wie zoekt die opdracht dan? Freep? Jij zelf?

Dan kun je inderdaad beter gewoon ergens in dienst gaan, dan heb je meer zekerheid.

Wat heb je allemaal gedaan om opdrachten te vinden? Hoe zichtbaar ben je? Waarom zouden opdrachtgevers jou moeten kiezen in plaats van een ander?

Ik zit in hetzelfde vakgebied als jij, en hoewel het aantal opdrachten minder wordt krijg ik nog steeds bijna elke dag wel opdrachten binnen (die ik bijna allemaal moet afwijzen omdat ik geen fulltime individual contributor klussen meer aanneem). Maar dat is denk ik omdat ik vrij actief ben ‘in het wereldje’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
99ruud99 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:44:
In jouw geval zou ik vooral voor vast contract gaan. Als je al 2 maanden op zoek bent en maar 1 gesprek krijgt mis je OF een papiertje OF een vlotte brief/cv.

Zzp is 30% zoeken van opdrachten 70% werken. Heb je nog een baan ernaast?
Wellicht werk aan de winkel bij mijn CV. Heb hiervoor een project gehad als freelance en ik zit momenteel zonder project zonder een baan ernaast.
sebasd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:11:
Zoals ik het lees is ‘opting-in’ gewoon ergens in dienst gaan, maar dan alleen voor de duur van een opdracht? En wie zoekt die opdracht dan? Freep? Jij zelf?

Dan kun je inderdaad beter gewoon ergens in dienst gaan, dan heb je meer zekerheid.

Wat heb je allemaal gedaan om opdrachten te vinden? Hoe zichtbaar ben je? Waarom zouden opdrachtgevers jou moeten kiezen in plaats van een ander?

Ik zit in hetzelfde vakgebied als jij, en hoewel het aantal opdrachten minder wordt krijg ik nog steeds bijna elke dag wel opdrachten binnen (die ik bijna allemaal moet afwijzen omdat ik geen fulltime individual contributor klussen meer aanneem). Maar dat is denk ik omdat ik vrij actief ben ‘in het wereldje’.
Een ondernemer kwam met een opdracht met de optie voor opting-in. Ik heb meerdere LinkedIn posts geplaatst dat ik beschikbaar ben. Veel oude contacten opgezocht om te kijken of er mogelijkheden zijn bij hun organisatie. Ik kreeg in mijn eerste week wel een stuk of 20 recruiters aan de lijn, nu is het dagelijks nog 1-2 met een opdracht maar daaruit komt helaas geen gesprek.

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:04

sebasd

loopt op espresso

Krijg je ook nog terugkoppeling over waarom ze je niet selecteren?

Ik snap het wel, op een gegeven moment moet er wel geld binnenkomen, maar dan zou ik persoonlijk denk ik gewoon ergens in dienst gaan in plaats van zo’n halfbakken optie als midlance of opting-in.. Maar ieder zijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
sebasd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:37:
Krijg je ook nog terugkoppeling over waarom ze je niet selecteren?

Ik snap het wel, op een gegeven moment moet er wel geld binnenkomen, maar dan zou ik persoonlijk denk ik gewoon ergens in dienst gaan in plaats van zo’n halfbakken optie als midlance of opting-in.. Maar ieder zijn ding
Voor een waren er blijkbaar 50 sollicitanten. Bij de meeste is het toch dat een ander profiel net iets beter past.

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Opting-in betekent alleen maar dat de opdrachtgever de loonheffingen aan de belastingdienst betaald, je krijgt dus netto uitbetaald. Maar je hebt geen arbeidsrelatie zoals bij midlance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
J_C_W schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:56:
Opting-in betekent alleen maar dat de opdrachtgever de loonheffingen aan de belastingdienst betaald, je krijgt dus netto uitbetaald. Maar je hebt geen arbeidsrelatie zoals bij midlance.
Kan ik dit eerder vergelijken met freelancen qua salaris? Maar zonder de voordelen zoals startersaftrek.

Animu~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bel een recruiter, kost je 10 euro per uur, maar je verdient dan een stuk meer dan met een midlance constructie.

En als je een klus hebt ga je een cursus online marketing doen om te zorgen dat opdrachtgevers jou bellen ipv dat jij hun moet bellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 02-08-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Siefat schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:28:
[...]

Kan ik dit eerder vergelijken met freelancen qua salaris? Maar zonder de voordelen zoals startersaftrek.
De vergoeding (niet salaris) zul je zelf moeten onderhandelen. Maar het belangrijkste voordeel van opting-in voor de opdrachtnemer is dat die zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
J_C_W schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:03:
[...]

De vergoeding (niet salaris) zul je zelf moeten onderhandelen. Maar het belangrijkste voordeel van opting-in voor de opdrachtnemer is dat die zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK.
Ah thanks dan lijkt opting-in toch het beste qua vergoeding.

Animu~

Pagina: 1