Apparaat voor aansturen speakers en koptelefoon icm Macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:22
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het aansturen van mijn koptelefoon en speakers. Momenteel bezit ik een macbook waarbij ik maar 1 van de 2 tegelijkertijd aangesloten kan hebben. En als ik dus wil wisselen tussen de 2, ik de kabel er uit moet halen en de andere er in moet doen. Aangezien ik mijn Macbook vrijwel altijd in clamshell mode gebruik ligt die niet echt binnen handbereik.

Ik denk dat ik opzoek ben naar een DAC/AMP maar ik kan er ook compleet naast zitten.
Een eventuele aansluiting voor een microfoon is altijd mooi meegenomen maar geen must.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro M1 14 16gb/512GB
Beyerdynamic DT770 Pro
Edifier MR4 2.0 Studio monitor.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik denk dat ik opzoek ben naar een DAC/AMP maar ik kan er ook compleet naast zitten.
Een eventuele aansluiting voor een microfoon is altijd mooi meegenomen maar geen must.

Geen idee welke richting ik op moet eigenlijk aangezien dit de eerste keer is dat ik 2 van zulke audio apparaten bezit.

Edit:
Heb ondertussen wat verder gezocht en ik denk dat ik misschien zoiets moet hebben?
uitvoering: FiiO K11 Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door Rotinomm op 02-08-2024 12:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:12
Een externe audio interface is waarschijnlijk wat je zoekt. Iets als een Focusrite Scarlett Solo of 2i2, die laatste heeft een aparte volumeknop voor je koptelefoon. Met beide kan je ook meteen de monitors gebalanceerd aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
greentea schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:26:
Een externe audio interface is waarschijnlijk wat je zoekt. Iets als een Focusrite Scarlett Solo of 2i2, die laatste heeft een aparte volumeknop voor je koptelefoon. Met beide kan je ook meteen de monitors gebalanceerd aansluiten.
Thanks, dit is denk ik inderdaad wat ik zoek.
Wat bedoel je precies met gebalanceerd aansluiten? En heb ik voor het aansluiten nog een aparte kabel nodig? Want bij mijn speakers/monitors zit geen apart rechter en linker kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Je kan ook een klein mengpaneeltje overwegen, 3-4 kanaals onder de €100 lukt meestal wel.

Een audio interface is een externe geluidskaart waarbij je vaak wel betere opties hebt dan wanneer je de standaard enkele 3,5mm laptop interface gebruikt.

Gebalanceerd is 'professioneel', vaak 3 pins XLR pluggen in jouw geval grote jacks. De plus en min zijn aparte signalen t.o.v. massa. Als er dan een storing op de kabel komt dan zouden de + en - dat evenveel moeten oppikken en valt dat bij de ontvanger dus tegen elkaar weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjyNDjdLq15hHdmBnoSPxhKuNrc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RIPQgoPclRRyiZ5kGo7DLQeB.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door jnr24 op 02-08-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
jnr24 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:04:
Je kan ook een klein mengpaneeltje overwegen, 3-4 kanaals onder de €100 lukt meestal wel.

Een audio interface is een externe geluidskaart waarbij je vaak wel betere opties hebt dan wanneer je de standaard enkele 3,5mm laptop interface gebruikt.

Gebalanceerd is 'professioneel', vaak 3 pins XLR pluggen in jouw geval grote jacks. De plus en min zijn aparte signalen t.o.v. massa. Als er dan een storing op de kabel komt dan zouden de + en - dat evenveel moeten oppikken en valt dat bij de ontvanger dus tegen elkaar weg.
Thanks voor je antwoord.
Misschien moet ik er bij vermelden dat ik niks met muziek productie doe.
Enkel wat gamen en muziek luisteren.

Misschien dat ik met dit "teveel hooi op mijn vork neem" en er wellicht een andere makkelijkere optie is.
Ik wil gewoon genieten van muziek en niet moeten wisselen van kabel als ik even wil wisselen tussen speakers en koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Rotinomm schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Thanks voor je antwoord.
Misschien moet ik er bij vermelden dat ik niks met muziek productie doe.
Enkel wat gamen en muziek luisteren.

Misschien dat ik met dit "teveel hooi op mijn vork neem" en er wellicht een andere makkelijkere optie is.
Ik wil gewoon genieten van muziek en niet moeten wisselen van kabel als ik even wil wisselen tussen speakers en koptelefoon.
Je zoekt eigenlijk een splitter een klein koptelefoonversterkertje of schakelaar.

Het punt is dat je waarschijnlijk ook twee volumeknoppen wil en als je dat in een kastje stopt dan ga je al snel naar de €25-50 en dan heb je al simpele mengpaneeltjes. Dat XLR/balanced hoef je niet te gebruiken, meestal kan je alles gewoon met tulpjes doen.

Een simpel splitskabeltje kan trouwens ook hoor. Maar dan blijf je wel je koptelefoon horen als je speakers zacht staan en als je koptelefoon heel zacht staat kunnen je speakers weer niet harder enzovoorts.

edit: Uhmm je kan je koptelefoon toch in die Edifier stoppen?

[ Voor 6% gewijzigd door jnr24 op 02-08-2024 16:24 ]

Pagina: 1