PVC: Is dit acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Ik heb onlangs een stukje bij mijn woning laten aanbouwen via een aannemer.

Ik ben zelf niet heel handig en ben dus vervolgens op zoek gegaan naar een elektricien, dakdekker, etc,ect.

Zo kwam ik via een kennis ook uit bij een vloerenboer die voor mij een PVC vloer heeft gelegd.
Ik kreeg er al een beetje vervelend gevoel bij omdat afspraken voor het egaliseren en het leggen al meermaals waren afgezegd, maar toen ik vervolgens aangaf dat ik wel een deadline had en anders verder zou kijken kwamen ze opdagen.

Het resultaat is voor mijn gevoel niet naar wens. Echter vraag ik me dus af of ik mij 'aanstel' of dat ik een punt heb richting de betreffende legger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWU2kSsforj4wSFejwaEa_VQqn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rG3BNZwIbfTg7LbIjM57dsVw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrApc22gf9NEJxIiR3p9ySzu85o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZXLtiHgdN3VYY1lxs5lgtE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgIT8KjmDutveyQpeWSTnpFGMww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZX2ziuYBi1VW7ZdA7HOLaxP7.jpg?f=fotoalbum_large

In de laatste foto heb ik het PVC niet naar boven getrokken. Het kwam al los van de vloer.

En zo zijn er nog een aantal plekken waarvan ik denk 'mwah'. Het was niet opgevallen als ik dit zelf gelegd had.
Heb ik een punt als ik aangeef dat ik vind dat dit prutswerk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is inderdaad prutswerk. PVC moet gewoon strakliggen, en geen naden er tussen hebben zo groot als die. Dit lijkt gewoon niet netjes geegaliseerd. De lijm heeft altijd wel even tijd nodig om helemaal uit te harden, dus in de eerste paar dagen trek je het nog makkelijk los. Maar als het van zichzelf al loslaat, dan zit dat echt niet goed.

Ik hoop dat je nog niet betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
dit soort puntjes in de ondervloer/egaline horen ze weg te schuren. langs de kant niet persee het einde van de wereld, maar hoe is de rest van de vloer gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cBJIaSwdB3NpPtOwaTaMHELgdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XLezeG9pyKUVeLK8lY5oYt5K.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
TERW_DAN schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:10:
Dit is inderdaad prutswerk. PVC moet gewoon strakliggen, en geen naden er tussen hebben zo groot als die. Dit lijkt gewoon niet netjes geegaliseerd. De lijm heeft altijd wel even tijd nodig om helemaal uit te harden, dus in de eerste paar dagen trek je het nog makkelijk los. Maar als het van zichzelf al loslaat, dan zit dat echt niet goed.

Ik hoop dat je nog niet betaald hebt.
Slechts deels betaald.

Geven nu aan dat ze het kunnen fixen. Maar wordt het daar nog beter van?
Ik ben eigenlijk gewoon ontevreden over de hele gang van zaken en hoe het er nu uit ziet. Dat ik het liefst gewoon die hele vloer er weer uit trek en het door een ander laat doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet ze in ieder geval de kans geven het te herstellen. Maar als ik je eerste foto zo zie zal dat moeten door het in ieder geval deels opnieuw te egaliseren, want het hoogteverschil tussen die 2 stukken is gewoon veel te groot.

Of het er beter van wordt weet ik niet, maar als ze het goed aanpakken en netjes leggen moet het kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
TERW_DAN schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:26:
Je moet ze in ieder geval de kans geven het te herstellen. Maar als ik je eerste foto zo zie zal dat moeten door het in ieder geval deels opnieuw te egaliseren, want het hoogteverschil tussen die 2 stukken is gewoon veel te groot.

Of het er beter van wordt weet ik niet, maar als ze het goed aanpakken en netjes leggen moet het kunnen lijkt me.
Ze beweren dus dat het netjes wordt. En dat ze met behulp van pasta ook de ruime naden netjes krijgen.

Ik betwijfel het ten zeerste, maar laat me dan maar verassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yogibeer schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Ze beweren dus dat het netjes wordt. En dat ze met behulp van pasta ook de ruime naden netjes krijgen.

Pasta in de naden? Hmm zou ik geen fan van zijn. Ook al blubberen ze de naden vol met een goedje, dan blijven het natuurlijk niet helemaal rechte lijnen.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:29
twain4me schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:22:
dit soort puntjes in de ondervloer/egaline horen ze weg te schuren. langs de kant niet persee het einde van de wereld, maar hoe is de rest van de vloer gedaan?

[Afbeelding]
Laatste keren dat ik zoiets gezien heb werd na het egaliseren de hele vloer geschuurd... ook alle kantjes dit is niet echt acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Dat hoogteverschil in foto 1 is bijna zo hoog dat de gemiddelde robotstofzuiger er over struikelt... :9

Dit is echt onacceptabel slecht, deze hele ondervloer was nog niet klaar voor PVC. En daar komt zo te zien nog het werk van een beunhaas bovenop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Pasta tussen de naden zou ik niet accepteren, tenzij je er voor gekozen hebt dat die tegels niet tegen elkaar aanliggen. Het is prima mogelijk om een PVCvloer strak neer te leggen, zonder gigantische naden. Natuurlijk zul je altijd iets van een naad zien tussen 2 stroken PVC, maar de PVCvloeren die ik heb gezien liggen gewoon strak tegen elkaar, daar past niet eens pasta tussen de naden. Dus ik zou zeggen dat ze de vloer mogen herstellen, maar dan wel op zo'n manier dat de naden weggewerkt zijn.

Dat zal betekenen dat ze veel eruit moeten halen en opnieuw moeten leggen, maar dan hadden ze maar niet zo moeten lopen prutsen de eerste keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TERW_DAN schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Pasta tussen de naden zou ik niet accepteren, tenzij je er voor gekozen hebt dat die tegels niet tegen elkaar aanliggen. Het is prima mogelijk om een PVCvloer strak neer te leggen, zonder gigantische naden. Natuurlijk zul je altijd iets van een naad zien tussen 2 stroken PVC, maar de PVCvloeren die ik heb gezien liggen gewoon strak tegen elkaar, daar past niet eens pasta tussen de naden. Dus ik zou zeggen dat ze de vloer mogen herstellen, maar dan wel op zo'n manier dat de naden weggewerkt zijn.

Dat zal betekenen dat ze veel eruit moeten halen en opnieuw moeten leggen, maar dan hadden ze maar niet zo moeten lopen prutsen de eerste keer.
Eens. Als je dit goed wil doen moeten alle kierende stukken eruit en opnieuw gelegd worden. Die sluiten dan niet meer aan bij de rest van de vloer...
Als je dit op meer plekken heb zou ik de boel overnieuw gelegd willen hebben. Niet leuk maar dit is niveautje picobello bv.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:10

Jrz

––––––––––––

Gaat niet goed komen. Niet met zo’n partij. Laat ze het voorstel opschrijven, en kijk dan of je met een opinie van iemand anders er vanaf kan etc

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Laat ze het proberen op te lossen. Geef aan dat ze 1 kans hebben om het geheel goed te doen, want je zit er ook niet op te wachten om meerdere momenten de vloer weer open te halen.

Bij (abrupte) hoogteverschillen moet gewoon opnieuw gegaliseerd worden. Houd er wel rekening mee egaliseren is niet alles waterpas maken. Slechts vlak maken.

Naden tussen de vloeren, hier moet waarschijnlijk in de hele lengte of breedte de pvc vloer er uit gehaald worden en opnieuw gelegd. Dat krijg je anders nooit goed.

Het snijwerk om het kozijn heen vind ik ook niet je van het.
.

Wat voorbeelden van onze pvc vloer, goed en minder goed stukje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzVlDx8iZhTaiBBJbeLbRYEtQoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGQEAUtv2Ybnmm0HrrmBpVLN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhRfZDJ-76sqe8rDDFWloY9UVU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwwhBp3lYKtcEZtvm3rpPwe8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Draakje5 op 02-08-2024 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59
Eruit en opnieuw. Dat is niet zo ingewikkeld… of op een andere manier snaarstrak. Een vloer leg je strak en anders kan je het net zo goed zelf doen toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:05
[...]

Als ze het kunnen fixen en ze beweren dat het netjes wordt waarom deden ze dat dan niet in 1 keer netjes? Oprotten met zulke gasten. Beetje slordige zooi afleveren en als je niks durft te zeggen zijn ze er mooi mee weggekomen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:15

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Hmmm, da's ietwat luguber..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
MLLL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:59:
[...]

Hmmm, da's ietwat luguber..... :)
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Nou gisteren zouden er herstel werkzaamheden plaatsvinden.
Dag vrij genomen omdat ik het met eigen ogen wilde beoordelen of het naar tevredenheid zou worden opgeleverd.

09:00 - We zijn er in de loop van de ochtend.
11:00 - Nieuwe PVC panelen zijn nog niet geleverd. Zijn later.
13:00 - We wachten nog op de levering
14:30 - We gaan het zelf ophalen bij de fabriek
18:00 - Vanavond komt er iemand langs
Heden - Niemand gezien.

Gevraagd om telefonisch contact. Bellen als het goed is zo terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Yogibeer op 07-08-2024 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:10

Jrz

––––––––––––

Kans gegeven, ontbinden, andere partij

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Jrz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:06:
Kans gegeven, ontbinden, andere partij
Van leren en m'n verlies maar nemen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:55

V-8

Absoluut en volstrekt onacceptabel, bij mij is er ook een PVC-vloer gelegd (door een prijsvechter zelfs) en die ziet er zeer strak uit.

Zeker omdat je (als ik het goed lees) door 1 partij zowel hebt laten egaliseren als leggen! Dan is het zo goed als volledig hun verantwoordelijkheid om alles netjes vlak en recht op te leveren.

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 10:36
TERW_DAN schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:26:

Opnieuw egaliseren zit er dik in, maar foto 1 kan ook twee stukken tegen/op elkaar zijn, dat het er net niet tussen past.

Hoe dan ook, dit is echt niet acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11
Yogibeer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:11:
[...]Van leren en m'n verlies maar nemen (denk ik).
Als je toch geld over hebt, zal ik mijn rekeningnummer bezorgen :+
Als je rechtsbijstand hebt: meteen contacteren, daar dienen die voor.
Start met een ingebrekestelling (kan je zelf opstellen als je je wat inleest), je kan het bedrag eisen dat nodig is om een andere partij het in orde te laten brengen als ze het niet binnen een redelijke termijn (2 weken) zelf in orde brengen. Die stap is best simpel, snel en kost "niets".
Als ze verder weigeren, kan je de stap naar rechtbank zetten; op dat moment heb je nog altijd de kans om te beslissen dat het je de tijd en moeite niet waard is (en als je rechtsbijstand hebt, kan het dat die die keuze maken en zij je een bedrag uitbetalen om er van af te zijn).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

timovd

Voorsprong door techniek

naftebakje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:23:
[...]
...Als je rechtsbijstand hebt: meteen contacteren, daar dienen die voor.
Start met een ingebrekestelling (kan je zelf opstellen als je je wat inleest), ...
Als je zoekt op voorbeeldbrief ingebrekestelling, is dat prima te doen.
TS heeft volgens mij nog steeds niet alles betaald. Wellicht houdt de leverancier/installateur er rekening mee dat het de moeite niet is om het te herstellen en vindt het prima zo. Dat betekent dus dat de herstelkosten hoger zijn dan wat de TS nog verschuldigd is. Aan de TS te bepalen of het waard is om hier moeite in steken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
^ik heb een lek gehad in een dak, jaren na volledige betaling. Na ingebrekestelling volledig vernieuwd (inclusief alle vervolgschade).
Als fout en schuld duidelijk aantoonbaar zijn, moet de andere partij failliet gaan om de kosten te ontlopen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:05
naftebakje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:07:
^ik heb een lek gehad in een dak, jaren na volledige betaling. Na ingebrekestelling volledig vernieuwd (inclusief alle vervolgschade).
Als fout en schuld duidelijk aantoonbaar zijn, moet de andere partij failliet gaan om de kosten te ontlopen.
Een goede aannemer heeft hiervoor dan ook een verzekering voor zo'n gevallen waar het eens misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:59
Asterion schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Een goede aannemer heeft hiervoor dan ook een verzekering voor zo'n gevallen waar het eens misloopt.
Maar het loopt nooit mis dus een dure verzekering is niet nodig, aldus een goede aannemer.

Lijkt inderdaad wel prutswerk, maar is dit probleem alleen bij een bepaalde stuk of heb je dit op meer plekken? mogelijk is dit een menselijke fout die nog hersteld kan worden; maar goed kiertjes ertussen, te weinig lijm en stenen is niet echt geruststellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Asterion schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:32:
[...]Een goede aannemer heeft hiervoor dan ook een verzekering voor zo'n gevallen waar het eens misloopt.
Een rechtsbijstandsverzekering wel, een goeie aannemer maakt weinig fouten en kan de kosten desgevallend zelf prima dragen.
Denk je in dat jij verzekering moet aanbieden aan een potentiële beunhaas die misschien elke opdracht verprutst, en dan vrolijk de verzekering laat betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
En factuur sturen voor je vrij genomen dag / uren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:05
naftebakje schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:22:
[...]
Een rechtsbijstandsverzekering wel, een goeie aannemer maakt weinig fouten en kan de kosten desgevallend zelf prima dragen.
Denk je in dat jij verzekering moet aanbieden aan een potentiële beunhaas die misschien elke opdracht verprutst, en dan vrolijk de verzekering laat betalen...
Net zoals dat een verzekering iedereen een autoverzekering moet kunnen aanbieden.
Telkens je de verzekering aanspreekt gaat deze ook gewoon omhoog tot een moment dat het voor de verzekering genoeg is en deze jou niet meer wilt verzekeren.

Een goede aannemer kan ook fouten maken. En daarvoor dient een verzekering. Voor dat ene geval dat het hem veel geld zal kosten om het te herstellen.
Denk je echt dat een aannemer uit eigen zak een volledig nieuw dak vergoed als dat nodig zou zijn na onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Asterion schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:34:
[...]

Net zoals dat een verzekering iedereen een autoverzekering moet kunnen aanbieden.
Telkens je de verzekering aanspreekt gaat deze ook gewoon omhoog tot een moment dat het voor de verzekering genoeg is en deze jou niet meer wilt verzekeren.

Een goede aannemer kan ook fouten maken. En daarvoor dient een verzekering. Voor dat ene geval dat het hem veel geld zal kosten om het te herstellen.
Denk je echt dat een aannemer uit eigen zak een volledig nieuw dak vergoed als dat nodig zou zijn na onderzoek?
Ik heb het meegemaakt, al was het gedeelde kost architect en dakdekker. Verzekering deed rechtsbijstand, maar dekt geen aantoonbare fouten.

Pagina: 1