Kastenwand badkamer: welk materiaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 17:51
Ik wil naast mijn inbouwtoilet een soort kast maken met wat inbouwvakken en deze vervolgens betegelen.

Welk materiaal kan ik het best gebruiken? Gewoon vuren balken icm groene gipsplaten?

Zie onderstaande foto en dan de kast helemaal bovenin de afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FbZF82haqJts2zZbX06OAhOQZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rY2v162bdpW6l8FtImngX6if.jpg?f=fotoalbum_large

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Beste antwoord (via VivaAtloni op 03-08-2024 09:58)

• 454SS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:45
Er is geen enkel direct contact met water. Als de vuren balken alleen als draagconstructie worden gebruikt voor de gipsplaten welke op hun beurt weer worden betegeld, dan zie ik geen problemen hoor. Soms moet je het niet moeilijker maken dan nodig.

Ik heb zelf voor de wanden in mijn badkamer (ook bij de douche) Fermacell-platen gebruikt. Dat is echter wel duurder dan 'gewone' gipsplaten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-09 12:32
Heb je aparte afzuiging boven je douche?

Als je spiegel bij het douchen bijvoorbeeld ook niet beslaat, dan verwacht ik dat vuren balken wel gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 17:51
Joe28965 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:40:
Heb je aparte afzuiging boven je douche?

Als je spiegel bij het douchen bijvoorbeeld ook niet beslaat, dan verwacht ik dat vuren balken wel gewoon kunnen.
Ja heb wel aparte afzuiging, maar spiegel beslaat wel.
Zou je dan ook gewoon groene gipsplaten gebruiken en daar overheen tegelen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 454SS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:45
Er is geen enkel direct contact met water. Als de vuren balken alleen als draagconstructie worden gebruikt voor de gipsplaten welke op hun beurt weer worden betegeld, dan zie ik geen problemen hoor. Soms moet je het niet moeilijker maken dan nodig.

Ik heb zelf voor de wanden in mijn badkamer (ook bij de douche) Fermacell-platen gebruikt. Dat is echter wel duurder dan 'gewone' gipsplaten.