Onderzoekers kunnen exacte locaties ... van dating-apps...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Topicstarter
nieuws: Onderzoekers kunnen exacte locaties van gebruikers van dating-apps ac...
@TijsZonderH
Volgens de onderzoekers is het echter mogelijk die locatie alsnog te achterhalen via een proces dat zij oracle triangulation noemen.
Maar het gelinkte paper heeft het juist over oracle trilateration, een methode gebaseerd op verschillende afstandsmetingen om een snijding van meerdere cirkels (of bollen in hogere dimensies) te bepalen i.t.t. triangulatie waarbij meerdere hoekmetingen worden gebruikt om stralen elkaar te laten snijden (wat bijv. landmeters en fotogrammeters doen).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:06
RayNbow schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:54:
nieuws: Onderzoekers kunnen exacte locaties van gebruikers van dating-apps ac...
@TijsZonderH

[...]

Maar het gelinkte paper heeft het juist over oracle trilateration, een methode gebaseerd op verschillende afstandsmetingen om een snijding van meerdere cirkels (of bollen in hogere dimensies) te bepalen i.t.t. triangulatie waarbij meerdere hoekmetingen worden gebruikt om stralen elkaar te laten snijden (wat bijv. landmeters en fotogrammeters doen).
Hiervoor hebben we Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes

Maar wil daarnaast even slordige bronvermelding of plagiaat melden van dit artikel. De bron welke gebruikt is lijkt: https://techcrunch.com/20...archers-say/?guccounter=1
Aangezien de laatste alinea van tweakers stukken tekst gebruikt van reacties van de onderzoeker terwijl Tweakers deze niet heeft gesproken noch dat het in het onderzoek staat. Echt niet netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 15:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ja inderdaad, heb ik aangepast. En bronvermelding naar Techcrunch staat er ook bij, die was ik simpelweg vergeten. Meteen termen als plagiaat gebruiken vind ik wel heel heftig hoor...

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:06
TijsZonderH schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:59:
Ja inderdaad, heb ik aangepast. En bronvermelding naar Techcrunch staat er ook bij, die was ik simpelweg vergeten. Meteen termen als plagiaat gebruiken vind ik wel heel heftig hoor...
Mensen vergeten dingen en dat is normaal. Dank voor de aanpassing, maar een bronvermelding vergeten is gewoon plagiaat. Betekent niet dat plagiaat geen normale menselijke fout kan zijn. _/-\o_