Zonwering buitenkant appartement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mijn vraag
Ik heb sinds jaren eindelijk een nieuw raam dat ook (deels) open kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Tm08U7NVDI4hKjiCj3YwY5DEHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vr7eA4XMUFO5xeR0GGJBHNBh.jpg?f=fotoalbum_large
Dit raam heeft de hele dag zon en is een van de grootste bronnen van warmte in mijn huis. Nu ik er eindelijk een soort van bij kan wil ik kijken of er iets mogelijk is om de zon een beetje buiten te houden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Folie. Op het raam dat open kan kan dat, maar het grootste deel gaat niet lukken natuurlijk.
Screens met zuignappen. Een snelle zoektocht levert alleen screen op waarbij je de zuignappen eerst moet plaatsen en daarna het screen monteert. Dat gaat 'm op het rechter deel ook niet worden natuurlijk.
Zijn er andere opties die ik over het hoofd zie?
Er komen sowieso nieuwe gordijnen of iets dergelijks, maar het liefst hou ik de zon echt buiten.

Roomba E5 te koop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Heb je dit al met de VVE besproken? Het lijkt erop dat je in een appartement woont, en dan mag jen iet zomaar alles op het raam plakken.
Alles met zuignappen / folie zou ik van wegblijven, is vragen om gedoe.

ps- wat is er met je vensterbank gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
99ruud99 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:40:
Heb je dit al met de VVE besproken? Het lijkt erop dat je in een appartement woont, en dan mag jen iet zomaar alles op het raam plakken.
Ja dat staat in de titel :) VVE is geen probleem, ze weten dat het hier in de zomer niet te harden is. Alleen de enige juiste oplossing mag niet: airco. Want lelijk. Nu is het een soort tentenkamp van schaduwdoeken en andere creatieve oplossingen, nee dat is mooi 8)7
Alles met zuignappen / folie zou ik van wegblijven, is vragen om gedoe.
Want?
ps- wat is er met je vensterbank gebeurd :)
Gesneuveld tijdens installeren (en nog wat schade), wordt wel opgelost.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Is lamellen aan buitenkant een optie? Je kan dan nog kiezen of ze beweegbaar moeten zijn of niet.

Niet beweegbaar kost heel veel minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:49
Tja, wat wil je?

Ik zou persoonlijk rolluiken willen voor mijn ramen. Beschermen tegen de zon en houden dus ook stralingswarmte van de zon buiten. Daarnaast kan die op kier staan zodat je nog wel wat licht binnen krijgt.

Je kan ook voor verduisterende (rol) gordijnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sig69 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

Ja dat staat in de titel :) VVE is geen probleem, ze weten dat het hier in de zomer niet te harden is.
Dan zou ik kiezen voor neerlaatbare screens met bediening vanuit binnen (handmatig of electrisch).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C4sGHtzII0Z2NrVG2AU0F-ap2k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6uqWeQdkFMUC5wksYLvzUzBR.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 02-08-2024 10:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Microkid schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Dan zou ik kiezen voor neerlaatbare screens met bediening vanuit binnen (handmatig of electrisch).

[Afbeelding]
Daar zou ik heel blij van worden ja. Weet alleen niet of ik dat langs de VVE krijg, maar vragen kan altijd natuurlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Caravan airco/mini split. Geen geboor, ff uit het raam hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gezien de mogelijkheden aan de buitenkant hopeloos zijn; zou ik aan de binnenkant iets ophangen.
Simpel verduisterend rolgordijn zorgt dat de instraling weg is; jup - buiten is beter; maar erg lastig.
Ik zou bij ikea/gamma een mooi rol en houder halen, zelf op maat maken, en tegen de muur vast zetten.
Paar euro, en meteen verlichting. (of verduistering dan).

De buitenkant glimt; en straalt veel uv terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
sig69 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

Ja dat staat in de titel :) VVE is geen probleem, ze weten dat het hier in de zomer niet te harden is. Alleen de enige juiste oplossing mag niet: airco. Want lelijk. Nu is het een soort tentenkamp van schaduwdoeken en andere creatieve oplossingen, nee dat is mooi 8)7

[...]

Want?

[...]

Gesneuveld tijdens installeren (en nog wat schade), wordt wel opgelost.
Airco is lelijk maar wel DE oplossing. Zowel voor koelen als goedkoop verwarmen. Een appartement heeft toch een plat dak? Wat is er lelijk om daar de buitenunit weg te zetten? Moet je alleen het leidingwerk netjes naar je appartement wegwerken. Ik zou nog maar eens in gesprek gaan met de VVE (Vereniging Voor Ellende :+ ). Altijd die mannetjes die daarin zitten die zich belangrijk vinden en meestal gepensioneerd. Drama. :'(

En anders warmtewerende folie aan de buitenkant laten plakken. Heb ik jaren gehad op mijn serre ramen voordat ik warmtewerend glas had. Dat laatste kan je ook doen. Werkt als een malle.
https://www.agcnederland.nl/zonwerend-glas/

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 06-08-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 17:42
sig69 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

Daar zou ik heel blij van worden ja. Weet alleen niet of ik dat langs de VVE krijg, maar vragen kan altijd natuurlijk.
Screens worden over het algemeen bevestigd aan de voorgevel niet op het kozijn zelf, het is trouwens een verbetering aanbrengen , misschien dat andere bewoners ook iets zien in het aanbrengen van screens zo kan het collectief gebeuren, bij verhuizing kan de volgende eigenaar het overnemen of je laat het demonteren en neemt het mee, dichtsmeren van boorgaten moet geen probleem zijn.
Mocht het elektrische screens worden dan let erop dat ze het gat ( doorvoer ) voor stroom niet door het nieuwe kozijn boren,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem zonwering
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-05 17:52
De warmte weren gaat het beste als je dit vanaf buiten doet.
Simpel gezegd, warmte wat er niet in komt hoeft er niet uit te halen.

Als de vve geen bezwaar heeft zou ik ritsscreens adviseren, dan hou je nog zicht (zeker met donkerder doek), als zicht niet nodig is zijn rolluiken de meest isolerende optie.
Manier van montage en vooral de afwerking hiervan kunnen dit nog versterken (compriband, kit e.d.)

Binnen zijn gemetaliseerde plisse's vooral de honingraatversies het meest functioneel.
Vooral het merk Verosol is hierin heel goed (kost wat meer, maar dan heb je ook wat)

Rem zonwering

Pagina: 1