Mening prijsopgave longlife onderhoud Audi A1 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 12:57
Beste Tweaks,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de prijsopgave van een Audi dealer voor longlife onderhoud van onze A1 30 TFSI S-line (bj 2020). Laatste onderhoud op 64k vorig jaar september, nu (aug 2024) bijna op 90k. Ik kreeg een offerte met een totale prijs van 615 EUR voor longlife onderhoud inclusief complete olieverversing, algehele inspectie natuurlijk, remvloeistof beurt, luchtfilter motor, interieurfilters en ook nog eens inclusief vervangend vervoer.

Gevoelsmatig vind ik dat best een schappelijke prijs. Of ben ik "te makkelijk" en is dit eigenlijk toch te veel? Het betreft dezelfde (officiele) audi dealer als waar we de auto vorig jaar aangekocht hebben. Wij gingen bij aankoop (gevoelsmatig) uit van 1.500 euro per jaar aan onderhoud, omdat we dachten: je betaald natuurlijk de premium prijs bij een dealer. Ik vraag het omdat ik het zonde zou vinden als blijkt dat het een veel te hoog bedrag is voor dergelijke services, maar volgens mij is dit best een prima prijs? :)

Groet,

Smarthomer1993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Voor een grote beurt bij een merkgarage is €615 helemaal geen gekke prijs. Kan het goedkoper? Vast. Maar niet bij een Audi dealer die het onderhoud ook nog eens keurig in het boekje bijschrijft waardoor je restwaarde zo hoog mogelijk blijft.

Wil niet zeggen dat een onafhankelijke vakgarage minder werk levert uiteraard. Alleen de kans daarop is wel wat groter.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
De vloeistoffen bij elkaar kosten 50 euro, de filters 10 per stuk, de rest is werkplaatstarief. Werkzaamheden als dit worden binnen anderhalf tot 2 uur verricht. Schappelijk? Als je het mij vraagt niet. Maar hoe lang ben je er dan weer vanaf?

Vervangend vervoer betaal je dus flink zelf voor.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 01-08-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 12:57
pennywiser schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:27:
De vloeistoffen bij elkaar kosten 50 euro, de filters 10 per stuk, de rest is werkplaatstarief. Werkzaamheden als dit worden binnen anderhalf tot 2 uur verricht. Schappelijk? Als je het mij vraagt niet. Maar hoe lang ben je er dan weer vanaf?

Vervangend vervoer betaal je dus flink zelf voor.
Klopt. Ik weet dat materiaalkosten niet denderend hoog zijn, maar dan moet je wel iemand vinden die het doet voor minder. En kort gezegd hebben we een voorkeur voor de dealer, omdat het zoals hierboven iemand al benoemd gewoon netjes in het (digitale) boekje komt en we onwijs zuinig zijn op onze auto. Ik wil daar niet jan en alleman aan hebben klussen :) Maar thanks voor je input. We zijn ons er inderdaad van bewust dat als het echt moet, het altijd goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
SmartHomer1993 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Klopt. Ik weet dat materiaalkosten niet denderend hoog zijn, maar dan moet je wel iemand vinden die het doet voor minder. En kort gezegd hebben we een voorkeur voor de dealer, omdat het zoals hierboven iemand al benoemd gewoon netjes in het (digitale) boekje komt en we onwijs zuinig zijn op onze auto. Ik wil daar niet jan en alleman aan hebben klussen :) Maar thanks voor je input. We zijn ons er inderdaad van bewust dat als het echt moet, het altijd goedkoper kan.
Waar twijfel je dan eigenlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27

Polycom

Poes van goud

Als je het zelf doet kost het €100,- :)
Kan je die €515,- extra sparen voor een nieuwe auto in de toekomst.
Pagina: 1