Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een tweede camera. Ik zie mooie deals voorbij komen bij MPB. Het is voor mij echter een onbekende naam. Wat is jullie ervaring met MPB?
@tim.w In feite mag je hier natuurlijk alleen de spulletjes laten zien die je bij MPB (of elders) hebt aangeschaft. Maar goed, ik kan je wel melden dat ik inmiddels het nodige naar MPB toe heb gestuurd en van MPB vandaan heb gehaald en nog geen zeperd heb gehad. Zolang je maar gericht zoekt en weet wat dingen elders kosten, want de warme broodjes zijn daar soms ook stevig aan de prijs.
Maar nu ijlings terug naar het showen van ouwe en nieuwe apparatuur...
Maar nu ijlings terug naar het showen van ouwe en nieuwe apparatuur...
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Inderdaad verdient deze vraag zijn eigen plekje ipv tussen de nieuwe aanwinsten.
OT: Volgens mij is MPB prima betrouwbare site. Ze sponsoren ook vele YouTubers en die zou ze ook niet als sponsor willen hebben als het stelletje oplichters waren, lijkt me.
OT: Volgens mij is MPB prima betrouwbare site. Ze sponsoren ook vele YouTubers en die zou ze ook niet als sponsor willen hebben als het stelletje oplichters waren, lijkt me.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Ik heb meerdere goede ervaringen met MPB. Zowel met kopen als verkopen van mijn cameraspullen.
Ik vind wel dat ze relatief 'weinig' geven voor je cameraspullen en hun tweedhandsprijzen eerder 'duur' (geworden) zijn.
Met andere woorden als je van uitrusting wil wisselen verlies je altijd.
Echter de service is top, het aanbod groot en ze zijn stipt en correct.
Je kan waarschijnlijk 2dehands meer krijgen voor je spullen en betere deals vinden, maar je hebt niet het gemak.
Ik vind wel dat ze relatief 'weinig' geven voor je cameraspullen en hun tweedhandsprijzen eerder 'duur' (geworden) zijn.
Je kan waarschijnlijk 2dehands meer krijgen voor je spullen en betere deals vinden, maar je hebt niet het gemak.
Ik kijk ook zelf regelmatig op MPB, en het prijspeil is in ieder geval gunstig.
Wat ook helpt is dat ze sinds een tijdje een warehouse in Duitsland hebben waardoor het risico op import/export fees vrijwel 0 is geworden.
Wat ook helpt is dat ze sinds een tijdje een warehouse in Duitsland hebben waardoor het risico op import/export fees vrijwel 0 is geworden.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Wat betreft prijs: logisch dat een tweedehands item in een winkel duurder is dan wanneer je zelf gaat speuren. Een winkel is verplicht items met garantie aan te bieden, en zal daarom ook elk item eerst goed onderzoeken (en eventueel schoonmaken of voorzien van een servicebeurt) voor 'ie te koop wordt gezet. Daarnaast houden ze een voorraad aan die in de meeste gevallen dagelijks zakt in waarde. Die kosten moeten terugverdient bij inkoop (door minder te bieden) en verkoop (door net wat hoger te gaan zitten dan de particulier).DinoBe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:18:
Ik heb meerdere goede ervaringen met MPB. Zowel met kopen als verkopen van mijn cameraspullen.
Ik heb er 2x wat gekocht, beide keren vlekkeloos verlopen. Ik kan ze dus ook aanraden.
Maar inderdaad, kijk ook even naar andere winkels met tweedehands aanbod, ze zijn niet altijd de goedkoopste.
Maar inderdaad, kijk ook even naar andere winkels met tweedehands aanbod, ze zijn niet altijd de goedkoopste.
Als je browst, dan zoek je dus eigenlijk al in meerdere landen tegelijk? De camera die jij bekijkt komt misschien uit Duitsland en de lens uit Engeland?zzzzz schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:55:
Ik kijk ook zelf regelmatig op MPB, en het prijspeil is in ieder geval gunstig.
Ik dacht dat de sites per land werkten.
Dat is wel cool, dat vergroot het aanbod.
Ik heb enkel ervaring met het verkopen aan MPB, maar dat ging vlekkeloos. Het zijn zeker geen oplichters. De prijzen zijn wel niet altijd heel aantrekkelijk meer.
Ik ken MPB van Amerikaanse YouTubers die het vrij vaak benoemen. Wist eigenlijk niet dat het ook in Europa/Nederland zat, maar blijkbaar zit het sinds 2021 in Europa
The devil is in the details.
Pagina: 1