Inklaren aangetekende brief uit Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-05 18:08
Hi all,

Geen idee of dit het juist subforum is, maar dit leek mij het best passende. Ik open dit topic vooral met de vraag of iemand ooit iets soortgelijks heeft meegemaakt.

Momenteel wacht ik op een aangetekende brief vanuit Duitsland met een belangrijk document. Deze is verleden vrijdag-ochtend gestuurd. De tracking code geeft aan dat de brief maandagnacht in Nederland is aangekomen, en sindsdien is het stil. Dit geeft de Deutsche Post website aan. Op de PostNL site werkt de tracking code niet.

Ik heb dus PostNL gecontacteerd of ze een idee hebben wanneer een dergelijke brief zou moeten aankomen. Het antwoord was dat ‘de overheid de brief aan het inklaren is en dit maximaal 30 dagen kan duren’.

Dit vond ik nogal een vaag antwoord voor een paar documenten uit Duitsland. Het is gewoon een EU-land dus ik snap niet wat douane formaliteiten daarmee te maken hebben. (Tenminste, ik neem aan dat ze met overheid Douane bedoelen). Toen ik (voornamelijk uit verbazing en interesse) vroeg hoe het precies zit met een brief vanuit een ander EU-land kreeg ik simpelweg ‘stja dat is de overheid en hebben wij geen invloed op’ als antwoord.

Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt? Vinden er daadwerkelijk douane formaliteiten plaats bij het versturen van een brief vanuit een EU-land? Ik kan nergens op internet een soortgelijke situatie vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Je hebt gewoon een idioot aan de lijn gehad die geen zin had om het even uit te zoeken.....

Maar praktischer is om het uit te laten zoeken via de verzender.

[ Voor 38% gewijzigd door Tweaker_BE op 01-08-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@Tweaker_BE Dat is mijn vermoeden dus ook. Ik wacht het nog een nacht af en dan zal ik de verzender maar contacteren.

Edit: krijg letterlijk nu een email dat het document morgen wordt geleverd. Eind goed al goed dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door snaggyheadshot op 01-08-2024 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-05 14:03
Post uit Duitsland (DHL) wordt de laatste paar maanden (helaas) steeds vaker bezorgd door PostNL. PostNL laat post en vooral pakketjes gerust een paar dagen tot een week liggen, voordat ze het inscannen en inplannen.

Voorheen waren pakketjes binnen 48 uur hier, soms zelfs next day, maar ik ben blij als dat nu binnen een week is als PostNL er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@Nikey3 Ik merk inderdaad ook een flinke achteruitgang. Voornamelijk de laatste paar maanden. Ik kan mij inderdaad herinneren dat er voorheen ook wel eens door DHL werd geleverd op moment dat er vanuit Duitsland iets verzonden werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-05 14:03
Ik heb even contact gehad met de PostNL en ik kreeg dezelfde verklaring.

Terwijl er geen gebied in Duitsland is waar je inklaringskosten moet betalen.

Waarschijnlijk is het teveel moeite om te zeggen dat ze de stroom van post niet aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pakketten uit Duitsland, via DHL, gaan bij mij in ieder geval razendsnel. d:)b

Ik had maandagochtend wat besteld bij een Duits bedrijfje in het Münsterland (nee, geen Amazon ;) ). Werd via DHL verstuurd en werd dinsdag al afgeleverd.

En ja, ook Amazon bestellingen gaan nog steeds vlotjes via DHL.

Dus... wellicht is het regio afhankelijk?

En 'inklaren' van post vanuit D --> NL? Hoezo, naar mijn info zitten we beiden nog steeds in de EU. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is geen "post(pakketten)-uit-Duitsland-ervaringentopic", eigen (ongerelateerde) ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:50

Eix

Het hele ‘inklaren door de overheid’ is sowieso een nogal merkwaardige reactie. Althans, even los van of dat überhaupt nodig is bij een zending vanuit Duitsland doet de vervoerder zelf de eventuele inklaring/aangifte. De kans dat de Douane een zending vasthoudt vanwege een steekproefcontrole of iets dergelijks lijkt me dan ook vele malen kleiner dan dat de vervoerder vertraging heeft binnen zijn eigen proces.

De Douane heeft zelf blijkbaar ook last van het feit dat vervoerders hierover onjuiste inlichtingen verstrekken. Zo schrijven zij op de pagina Waar blijft mijn pakketje “Hebt u via internet iets besteld en kreeg u een bericht dat uw pakket bij de Douane ligt? Of ziet u dat via Track & Trace? Dit klopt niet: uw pakket ligt niet bij de Douane, maar in de loods van de koeriersdienst.”.

En bij een zending binnen de EU is het helemaal een ridicule reactie van PostNL.
Pagina: 1