Somfy issue geheugen vol

Pagina: 1
Acties:

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
Wat zouden jullie doen? Na wat gekloot te hebben met het project ESPSomfy-RTS, is het geheugen van de somfy rolluiken volgelopen. Ik wist niet dat dit maar beperkt was > je paired 'm al eens met de officiële hub, ook met de originele afstandsbediening en wat getest met het project. Dat gaat het snel, maar daardoor kan ik er dus niet mee door gaan.

Het issue is dat je de rolluiken wel kan resetten, maar daarvoor moet de stroom er een aantal keer vanaf. Omdat deze in een groep zit, wil ik dat niet zomaar doen. Ook zitten meerdere rolluiken in 1 groep, dat dus ook niet gaat werken. De stroomvoorziening is overigens moeilijk te bereiken aan de voorkant van het huis.

1. Een shelly of ander relais ertussen plaatsen, zodat ik per rolluik kan resetten. Echter naast dit doeleind, zal ik het niet meer gebruiken. Rolluiken behouden immers continue stroom.
2. De officiële hub blijven gebruiken, maar die mist opties. Ook kun je de afstandsbedieningen er niet mee managen.
3. Iemand laten komen met een ladder en die persoon de reset laten uitvoeren door de stroomvoorziening bij de rolluiken er een paar keer af te halen. Maar dan kan ik net zo goed die persoon een relais er tussen laten plaatsen. Mocht het weer gebeuren in de toekomst kan ik 't zelf.
3. Misschien een ander idee?