Travel Router AC750 TP Link regio gebonden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• possieNL
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb voor onze vakantie in de VS een travelrouter gekocht, nu krijg ik hem net binnen en zie ik onderop een sticker dat deze alleen in de EU mag worden gebruikt. Weten jullie of er zoiets bestaat als regio restricties (wat je vroeger had met mobiele telefoons) of dat dit alleen een "legal" dingetje is en de router wel gewoon werkt in de VS?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

De router zal zeker werken, je moet even opletten of je (qua kanaal en zendvermogen) binnen de geldende regels blijft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• possieNL
Ik ben echt een leek op dit gebied, waar kan ik vinden of ik binnen de geldende regels blijf van de VS?

En bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
possieNL schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:01:
een "legal" dingetje is en de router wel gewoon werkt in de VS?
Dat.

Als je zeker wil zijn moet je zorgen dat je onder kanaal 11 blijft op 2,4GHz
Voor de 5GHz is Europa strikter dan de VS, dus kan je hem vrij gebruiken.

Bron: Wikipedia: List of WLAN channels

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@possieNL Kijk even op de webinterface of je de regio kan instellen, indien je die op USA kan zetten,dan past 't ding zichzelf qua instellingen als het goed is wel aan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• possieNL
Ik had ook TP Link zelf gemaild gisteren en krijg net dit antwoord: This is a technical issue, related to the wireless signal bands in different regions and service provider adaptation.

Als ik op Youtube filmpjes kijk over deze travel router (en die zijn volgens mij ook uit VS) dan zie ik echt exact dezelfde verpakking en tekst (300Mbps-433Mbps, dual band Wi-Fi).

Mijn verpakking is nog gesealed dus ik kan niet testen of ik in de webinterface de regio kan instellen. In de Youtube fimpjes kon ik dat er ook niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
possieNL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:08:
Mijn verpakking is nog gesealed dus ik kan niet testen of ik in de webinterface de regio kan instellen. In de Youtube fimpjes kon ik dat er ook niet uithalen.
Wordt het dan niet eens tijd om hem uit de verpakking te halen en in te stellen? ;)

Ik zou daarmee niet wachten tot je op je vakantieadres bent.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• possieNL
nee, dat was ik ook niet van plan, maar weet niet of Amazon hem ongeopend terug neemt als hij niet in de VS zou werken, dat ga ik nog even navragen.
Pagina: 1