Prive Microsoft account herstellen zonder MFA/Authenticator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Beste allen,

Met pijn in mijn hart moet ik delen dat ik de toegang tot mijn Privé Microsoft account verloren ben, doordat ik geen toegang meer heb tot de Microsoft Authenticator app. Deze account is beveiligd met:
- Login wachtwoord en
MFA met
- Microsoft Authenticator code
- Alternatief e-mail adres toegangscode

Ironisch genoeg ben ik mijn Authenticator toegang verloren toen ik er een backup van wilde maken. Ik weet niet hoe, maar de gehele Authenticator app was van mijn telefoon verwijrderd. Bij het opnieuw installeren kreeg ik de hardverzakking dat de account er niet meer in zat. Mijn login wachtwoord weet ik ook niet meer.

Voorop gesteld: ik besef heel goed hoe dom het is dat ik op deze manier toegang tot mijn account verloren heb en ik had inderdaad alles fatsoenlijk moeten backuppen.

Concreet is de situatie:
Ik kan mijn account alleen herstellen door zowel een Authenticator code in te vullen, als de code in te vullen die in mijn alternatieve e-mail adres binnen komt. Van deze twee heb ik alleen toegang tot het alternatieve e-mail. De 25 cijferige herstelcode voor authenticaor kan ik helaas ook niet meer vinden.

Ik heb gepoogd om contact op te nemen met Microsoft, maar ik krijg geen directe contact met een live agent. Ik heb mijn vraag in hun support forum gesteld, maar de ongetwijfeld goed bedoelende mensen geven advies waar ik echt niks mee kan, zoals zet je MFA uit (hoe moet ik MFA uit zetten als ik niet in mijn account kan....).

Wie kan mij helpen? Ik word oprecht verdrietig van het idee dat ik er niet meer bij kan :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27
Wellicht kun je nog wat spelen met die backup en is de informatie ergens bewaard?

Als ik Google op 'microsoft account recovery page' kom ik wel wat dingen tegen waarbij je een formulier in moet vullen op bekende apparaten. Wie weet werkt dat?
In contact komen met Microsoft gaat niet lukken ben ik bang.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

SgtElPotato schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:15:
Wellicht kun je nog wat spelen met die backup en is de informatie ergens bewaard?

Als ik Google op 'microsoft account recovery page' kom ik wel wat dingen tegen waarbij je een formulier in moet vullen op bekende apparaten. Wie weet werkt dat?
Global Customer Service phone numbers - Microsoft Support

Of zijn dat alleen nog maar bandjes tegenwoordig?

[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 01-08-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Had je geen backup aanstaan op je MS Authenticator? Het herstellen is namelijk zeer tricky, je hebt ws nieuw account gekozen zonder dit direct inde gaten te hebben, in kleine lettertjes onderaan stond er namelijk restore backup oid. Dit zie je bijna niet en je gaat er van uit: ik log nu in - dus mijn backup wordt sws hersteld. Dit werkt dus net even anders.

Heeft ie alweer een nieuwe backup gemaakt of nog niet? Want in laatste geval kan je het nog eens proberen. Dus dan app verwijderen en opnieuw goed lezen wat er staat.

En gebruik iets van Keepass en koppel je telefoonnummer aan je account.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 01-08-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat bellen weinig zin heeft; ik vermoed dat de gemiddelde call center agent geen recht heeft de MFA te verwijderen.

Probeer Help with the Microsoft account recovery form - Microsoft Support en lees en volg eerst alles dat er staat.

Edit:
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:45:
Bij een stappenplan rondom account herstel staat er bij deze stap: "Het formulier kan niet helpen als u tweestapsverificatie heeft, omdat niemand, inclusief onze ondersteuningsmedewerkers, toegang heeft tot uw account zonder de secundaire beveiligingsgegevens."
Ik had zelf beter kunnen lezen :P

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2024 10:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
SgtElPotato schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:15:

Helaas, geen backup :(
Ik kreeg een bandje die zei dat ik online moest kijken ;(
F_J_K schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:47:
Ik denk dat bellen weinig zin heeft; ik vermoed dat de gemiddelde call center agent geen recht heeft de MFA te verwijderen.

Probeer Help with the Microsoft account recovery form - Microsoft Support en lees en volg eerst alles dat er staat.
Bij een stappenplan rondom account herstel staat er bij deze stap: "Het formulier kan niet helpen als u tweestapsverificatie heeft, omdat niemand, inclusief onze ondersteuningsmedewerkers, toegang heeft tot uw account zonder de secundaire beveiligingsgegevens."

Wanneer ik inderdaad via dit forumier het account het proberen te herstellen, kreeg ik direct een mail dat account herstel niet mogelijk is vanwege MFA.

Mijn post op het forum van Microsoft wordt ook niet op gereageerd.

Nogmaals, ik besef heel goed hoe dom het is dat ik deze gegevens kwijt ben, maar de onbereikbaarheid van Microsoft vind ik toch jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Een update...
Ik heb geprobeerd:
• Microsoft accountherstel
Werkt niet omdat het een account met twee factor authenticatie betreft. Accountherstel werkt alleen zonder twee factor authenticatie.

• Microsoft support forum
De mensen die reageren verwijzen mij naar accountherstel, wat dus niet werkt.

• Microsoft Privacy Help
"Dit formulier is voor vragen over privacy en verzoeken inzake producten en services van Microsoft.
Het Microsoft-privacyteam kan helpen bij vragen over persoonlijke gegevens die Microsoft verzamelt, inclusief hoe u toegang tot uw gegevens kunt verkrijgen en uw gegevens kunt verwijderen.
Het privacyteam kan niet helpen met technische ondersteuning voor Microsoft-producten of bij problemen met Microsoft-accounts. Neem bij deze problemen contact op met Microsoft Ondersteuning via Microsoft Support.

• Microsoft Ondersteunuing
De link naar Microsoft Ondersteuning van het vorige bericht brengt je naar een support formulier waar je niks mee kunt en naar het forum die niks uitgehaald heeft.

Voorop gesteld: het is mijn eigen domme schuld dat ik in deze situatie zit en het ziet ernaar uit dat ik f*cked ben en mijn account pernanent kwijt ben. Maar ik wil toch zeggen dat Microsoft op dit punt extreem waardeloos hulp- en ondersteuning biedt met eindeloze loops naar waar je vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:16

ChUcKiE

Dus........

Ik heb een vergelijkbaar probleem en ben benieuwd of jij al verder bent gekomen en/of iemand anders nog een oplossing weet.

Een kennis heeft zijn wachtwoord vergeten van zijn upcmail account waarmee hij bij microsoft bekend is.
In outlook komt nog wel zijn email binnen. Maar zijn account aanmelden bij Microsoft of bij Office365 (dat ik graag bij hem wil installeren) werkt niet, in zoverre, wachtwoord klopt niet.
Wachtwoord reset gaat niet, alleen via accountherstel/formulier. Alles ingevuld, mijn mailadres om de codes op te mogen ontvangen, krijg ik ook netjes binnen, persoonlijke gegevens ingevuld, alles ok.

Dan krijg ik vervolgens een email binnen met het resultaat van mijn aanvraag....wij kunnen uw account niet herstellen....ik ben naar hem toe gegaan om het via zijn internetverbinding te doen (stond er nog als tip tussen) maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Hoe kan ik dan het account herstellen? Is er een ingang bij Microsoft om het rechtstreeks na te vragen? Of in te dienen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
ChUcKiE schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:54:
Ik heb een vergelijkbaar probleem en ben benieuwd of jij al verder bent gekomen en/of iemand anders nog een oplossing weet.

Een kennis heeft zijn wachtwoord vergeten van zijn upcmail account waarmee hij bij microsoft bekend is.
In outlook komt nog wel zijn email binnen. Maar zijn account aanmelden bij Microsoft of bij Office365 (dat ik graag bij hem wil installeren) werkt niet, in zoverre, wachtwoord klopt niet.
Wachtwoord reset gaat niet, alleen via accountherstel/formulier. Alles ingevuld, mijn mailadres om de codes op te mogen ontvangen, krijg ik ook netjes binnen, persoonlijke gegevens ingevuld, alles ok.

Dan krijg ik vervolgens een email binnen met het resultaat van mijn aanvraag....wij kunnen uw account niet herstellen....ik ben naar hem toe gegaan om het via zijn internetverbinding te doen (stond er nog als tip tussen) maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Hoe kan ik dan het account herstellen? Is er een ingang bij Microsoft om het rechtstreeks na te vragen? Of in te dienen?
Ik ben niet verder gekomen, ik beschouw mijn account ook als verloren. Er is geen enkele manier om met een zinnig iemand van Microsoft in contact te komen. Ze sturen je rond naar hun Hulp forum waar hun vrijwillige experts (ofzo?) een net niet antwoord geven, waarvan je al had aangegeven dat je dat had geprobeerd en niet werkte.

Ik heb géén idee wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Zoals Microsoft ook aangeeft, als MFA eenmaal aan staat, kan er in de basis niets meer mee gedaan worden. Zij kunnen dat niet uitzetten of er rond werken, en dat is net om al die accunts te beschermen.

Dit is waar het secundaire email adres voor nodig is. Dit is het adres dat gebruikt kan worden om het account mee te herstellen.

@ChUcKiE, heb je ook de tool onderaan deze pagina geprobeert? Reset a forgotten Microsoft account password - Microsoft Support

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:43:
Zoals Microsoft ook aangeeft, als MFA eenmaal aan staat, kan er in de basis niets meer mee gedaan worden. Zij kunnen dat niet uitzetten of er rond werken, en dat is net om al die accunts te beschermen.

Dit is waar het secundaire email adres voor nodig is. Dit is het adres dat gebruikt kan worden om het account mee te herstellen.

@ChUcKiE, heb je ook de tool onderaan deze pagina geprobeert? Reset a forgotten Microsoft account password - Microsoft Support
Als je MFA aan hebt staan heb je 3 manieren om je wachtwoord te veranderen/herstellen:
1. Authenticator Code + Herstel email adres
2. Authenticator Code + Huidig Wachtwoord
3. Huidig Wachtwoord + Herstel email adres

Je dus bij minimaal 2 van de 3 herstel opties kunnen. Ik ben zowel mijn wachtwoord vergeten als toegang tot mijn authenticator kwijt. Ik heb alleen herstel email nog en dat is niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:16

ChUcKiE

Dus........

Blokker_1999 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:43:

Die optie heb ik niet voorbij zien komen, waarschijnlijk omdat het account geblokkeerd was. Ik heb gechat, ik heb 10-15 keer een webformulier ingevuld, maar elke keer kreeg ik een reactie dat er onvoldoende gegevens zijn om het account te herstellen. Overigens zat er op het account dat ik probeer te herstellen geen MFA, dus dat zou eenvoudiger kunnen gaan :X

Ik heb zelfs nog wel toegang tot de email op dat account, dus een code kunnen ze daar naar toe sturen, maar helaas. Het Microsoft account (waar dit email adres aan gekoppeld zit) zit muurvast en daar komt geen beweging in. Ik heb het eigenlijk al een beetje opgegeven. Binnenkort koopt de betreffende persoon een nieuwe laptop en dan koppel ik daar op basis van een ander emailadres een (nieuw) microsoft account aan. Data overzetten, O365 licentie kopen en koppelen en dan is het klaar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:52:

Ironisch genoeg ben ik mijn Authenticator toegang verloren toen ik er een backup van wilde maken. Ik weet niet hoe, maar de gehele Authenticator app was van mijn telefoon verwijrderd. Bij het opnieuw installeren kreeg ik de hardverzakking dat de account er niet meer in zat. Mijn login wachtwoord weet ik ook niet meer.
De backup kan nog aanwezig zijn. Probeer eens te her installeren en lees goed, want dat regeltje "backup herstellen" staat heel klein vermeld. Reden waarom dit bij mij ook bijna misging.

Edit: dang out topic waar ik nb zelf al in gereageerd heb, met dezelfde strekking ook 7(8)7 Maar heb je dit al geprobeerd @HollovVpo1nt ?

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 03-12-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
pennywiser schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:27:
[...]

De backup kan nog aanwezig zijn. Probeer eens te her installeren en lees goed, want dat regeltje "backup herstellen" staat heel klein vermeld. Reden waarom dit bij mij ook bijna misging.

Edit: dang out topic waar ik nb zelf al in gereageerd heb, met dezelfde strekking ook 7(8)7 Maar heb je dit al geprobeerd @HollovVpo1nt ?
Geprobeerd, helaas zonder succes :(
Ik doe deze thread even reviven om te kijken of mensen nog een idee hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Een mogelijk laatste update van mijn kant: waarschijnlijk is het e-mail adres verloren. Microsoft geeft aan dat zij op geen mogelijkheid de Authenticator kunnen resetten er is ook geen persoonsverificatie mogelijk. De enige manier om ooit nog bij het account te komen is om de 25-cijferige herstelcode voor Authenticator te vinden. Mijzelf kennende moet ik die ergens gebackupped hebben... op een van de externe harde schrijven of misschien zelfs een foto van gemaakt... Maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ik heb mijn lesje geleerd :'(
Pagina: 1