Gekke tabellen in andere browsers dan IE

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 18:12
Oké ik weet dat bijv. Netscape soms niet erg goed met tabellen om kan gaan. In de search hier werd dat me al snel duidelijk, maar niets omschreef mijn probleem echt goed vandaar dit topic.

Oké nu heb ik het volgende geval: Ik heb een forum inelkaar geknutseld (met phpBB 1.2.1 als basis). Zelf gebruik ik altijd IE en alles zag erg goed uit. Op m'n werk gebruik ik Opera 5 ook regelmatig en het forum ziet er niet goed meer uit... toen werd ik nieuwsgierig en heb het met Mozilla nog een keer geprobeerd, dit leverde ook een teleurstellend resultaat op :(

Hier even een paar screenshotjes:

Internet Explorer:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/w.a.devries/tweakers/forum_ie.jpg

Opera 5
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/w.a.devries/tweakers/forum_opera5.jpg

Mozilla 0.9.3
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/w.a.devries/tweakers/forum_moz.jpg

Herkend iemand van jullie zo'n dergelijk geval? Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken. Bij mijn weten struikelden de browsers wel eens over lege cellen, maar daar is bij dit geval toch geen sprake van denk ik :?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

de <meeste> internetpagina's van deze tijd worden in elkaar geknutseld met behulp van Frames en Layers.

De meeste browsers ondersteunen deze layers en frames simpel gezegd niet.
MIE doet dat dus wel.

En omdat de meeste mensen toch IE gebuiken worden de meeste pagina ook met behulp van Frames en Layers in elkaar geflanst.

Vandaar dat Netscape de achtervolging op IE heeft stilgezet.
En Microsoft er weer een Monopoliepositie bij heeft

Any Other Questions,

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Eindbaas
Ik gebruik wel layers, ik wist eigenlijk niet dat die niet door andere browsers dan IE ondersteund worden. Het hele forum (het gedeelte van de screenshots) staat bijv. in een layer, dus in die layer weer een tabel...

Dus als ik het goed begrijp is hier niets aan te doen?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

ze worden wel ondersteund, maar kunnen conflicten veroorzaken met de layout van de pagina, zoals je op de screen dump kunt zien.

De layers zijn wel degelijk aanwezig, alleen de grootte en layout van de layer, daar gaat het fout.

Maar het hangt ook af welke browser je gebruikt en welke programma om de pagina te maken.

Bij Macromedia Dreamweaver zit er namelijk een filter in die je kunt inschakelen zodat de pagina ook goed te bekijken is met Netscape.

Het ligt dus ook voor een groot gedeelte bij de webmaster.

tips voor New York

• Eindbaas
Hmm, ik ben in HTML één van de mindere goden :) Ik heb het grotendeels in Dreamweaver inelkaar gezet, tenminste de html gedeelten... is dat van ilayers dan voor netscape bedoeld? Zo ja, en ik pas het aan zal het er dan nog een beetje goed onder IE uitzien?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

'k heb dreamweaver ff niet bij de hand, maar er zit ergens een optie die je kunt aanvinken. deze optie zorgt ervoor dat de painga ook netscape compatible is.
en nee, er veranderd niets aan de IE layout.

Als deze topic vanavond nog leeft zal ik er effe opzetten hoe, wat en waar het ingeschakeld kan worden.

anders morgen effe checken

tips voor New York

• Eindbaas
alvast bedankt Tom_Pelzer! :) Als het dat nou eens zou kunnen zijn zou ik erg mee geholpen zijn :)

Verwijderd

Heb je anders een url of stukje code wat bekeken kan worden, er kan nl van alles en nog wat aan de hand zijn. K

• Eindbaas
Hier alvast een url: http://waldrock.2y.net/forum/viewtopic.php?topic=1181&forum=1&14

Ik zal de kode even proberen op te snorren, hangt er vanaf of m'n ftp het vandaag een beetje doet :)

Verwijderd

Zo te zien is je code echt een rommeltje, en daar kan NS niet tegen. Begin eens met alles uit je <tr> tags te slopen (behalve tr dan he), met alles wat in de <td> of <table> staat tussen quotes te zetten, de style dingen in je <div> de juiste syntax te geven. Heb je een code editor? Als je deze code daarin doet, wordt alles wat fout is waarschijnlijk wel een andere kleur...

Herschrijven is het juiste woord....

En oja, sluit je tags af, zet geen tags op verkeerde plaatsen, en ga geen relatieve en absolute waardes voor table width doorelkaar halen, daar ns ook niet tegen.

• Eindbaas
Op dinsdag 11 september 2001 13:18 schreef jrs het volgende:
Zo te zien is je code echt een rommeltje, en daar kan NS niet tegen. Begin eens met alles uit je <tr> tags te slopen (behalve tr dan he), met alles wat in de <td> of <table> staat tussen quotes te zetten, de style dingen in je <div> de juiste syntax te geven. Heb je een code editor? Als je deze code daarin doet, wordt alles wat fout is waarschijnlijk wel een andere kleur...

Herschrijven is het juiste woord....

En oja, sluit je tags af, zet geen tags op verkeerde plaatsen, en ga geen relatieve en absolute waardes voor table width doorelkaar halen, daar ns ook niet tegen.
Uhhh, zou je misschien een paar kleine voorbeeldjes kunnen geven? Ik heb ace-html hier nog ergens liggen, die werkt met kleuren geloof ik, daar de boel maar eens in openen.

Verwijderd

Ik kan wel een voorbeeld geven, maar er zitten zoveel fouten in de code dat ik niet denk dat je daar heel veel mee opschiet (en ik ga niet van ELKE fout een voorbeeld geven). Een editor (BBedit, ultredit, dreamweaver ed ed) is veel makkelijker. Dan zie je zelf wat fout is, en als je het niet begrijpt kan je dat altijd hier in de search opzoeken (de meeste fouten zijn niet echt moeilijk).

• Eindbaas
Op dinsdag 11 september 2001 13:29 schreef jrs het volgende:
Ik kan wel een voorbeeld geven, maar er zitten zoveel fouten in de code dat ik niet denk dat je daar heel veel mee opschiet (en ik ga niet van ELKE fout een voorbeeld geven). Een editor (BBedit, ultredit, dreamweaver ed ed) is veel makkelijker. Dan zie je zelf wat fout is, en als je het niet begrijpt kan je dat altijd hier in de search opzoeken (de meeste fouten zijn niet echt moeilijk).
Oké in ieder geval bedankt voor de gegeven tips, probeer wel verder uit te zoeken en de code te fatsoeneren... Zelf ik vind het nu ook een beetje een rommeltje :) Maar ik weet nu iig. een beetje in welke hoek ik het moet zoeken :)

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
als je nu voortaan je sites ontwerpt voor 4.77 netscape, als het daar in werkt, en je gebruikt gene netscape specifieke dingne ,.werkt het overal

Human Bobby

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 12:44 schreef Tom_Pelzer het volgende:
de <meeste> internetpagina's van deze tijd worden in elkaar geknutseld met behulp van Frames en Layers.
oh ja??
De meeste browsers ondersteunen deze layers en frames simpel gezegd niet.
MIE doet dat dus wel.
HAHAHAHAHAHA grapjas, frames en Layers zijn bedacht door Netscape ELKE browser vanaf versie 4 ondersteund layers, frames tabellen etc.
En omdat de meeste mensen toch IE gebuiken worden de meeste pagina ook met behulp van Frames en Layers in elkaar geflanst.
mag ik een linkje naar waar je deze onzin hebt gevonden? ben toch wel heel benieuwd hoe je aan deze warheid bent gekomen, wie zijn mensen?
Vandaar dat Netscape de achtervolging op IE heeft stilgezet.
En Microsoft er weer een Monopoliepositie bij heeft
WAUW!! staat dat nu op T.net? heb het nl. nog niet kunnen vinden. Misschien kan je, je versie 6.1 nog wel herrineren?
Any Other Questions,
ja, waar jij al deze "info" vandaan haalt. Ik heb je nl. nog niet kunnen betrappen op een halve of hele waarheid.

Verwijderd

als je nu voortaan je sites ontwerpt voor 4.77 netscape, als het daar in werkt, en je gebruikt gene netscape specifieke dingne ,.werkt het overal
dat is ook niet helemaal waar (ook netscape heeft dingen die niet in ie werken, en geen standaard zijn). Je moet bij het maken gewoon eigenlijk steeds in alle browsers waarvoor je het maakt (of alle gangbare) testen.

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 13:29 schreef jrs het volgende:
true, de code is nou niet echt netjes te noemen, valideer je pagina ook eens bij w3.org

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Op dinsdag 11 september 2001 12:44 frommelde Tom_Pelzer het een en ander aan onzin en sloot af met...
Any Other Questions,
Als je al zo arrogant je reply wil afsluiten kan je maar beter zorgen dat je post ook kant en wal raakt, vindt je ook niet??

Duh!.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

'k heb dreamweaver ff niet bij de hand, maar er zit ergens een optie die je kunt aanvinken. deze optie zorgt ervoor dat de painga ook netscape compatible is.
en nee, er veranderd niets aan de IE layout.

Als deze topic vanavond nog leeft zal ik er effe opzetten hoe, wat en waar het ingeschakeld kan worden.

anders morgen effe checken
Hmmm, daar ben ik wel benieuwd naar. Waarschijnlijk bedoel je de netscape resize fix. Das gemaakt op netscape elke keer te laten reloaden als je resized, om de positie ed van layers opnieuw te berekenen.

• Eindbaas
Het wordt er allemaal niet duidelijker op: ik kan wel code posten, maar dat zijn aanrdige lappen text... interesse?

Verwijderd

Ik niet. Ik heb mijn antwoord gegeven. Ik explainde alleen even dat Tom_Pelzer ongelijk heeft, netzoals iedereen hierboven.

• Eindbaas
het inladen van die code is niet zo'n succes in Dreamweaver, zal wel aan al die php code liggen die ertussen staat :?

Verwijderd

dat weet ik niet. Als het goed is slaat dreamweaver code die hij niet kent "over", hij maakt het grijs. En de HTML die fout is zou geel moeten worden. Welke versie gebruik je eigenlijk??

• Eindbaas
Op dinsdag 11 september 2001 14:44 schreef jrs het volgende:
dat weet ik niet. Als het goed is slaat dreamweaver code die hij niet kent "over", hij maakt het grijs. En de HTML die fout is zou geel moeten worden. Welke versie gebruik je eigenlijk??
Versie 4, ik zie inderdaad een tableding geel worden, echter als ik die weghaal loopt echt alles in de soep.

Verwijderd

volg deze link maar eens ff en ga eerst die fouten eruit halen, want die code is echt een puinhoop, sorry dat ik het zeg.

Verwijderd

Je moet hem ook niet weghalen. Daar zit de fout! Dat kan dus zijn dat je hem niet hebt afgesloten, en van alles en nog wat. Dat soort KLEINE stukjes code zou je dus evt. wel hier kunnen posten (tussen [code] tags).

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
fouten??
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwaldrock.2y.net%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ftopic%3D1181%26forum%3D1%2614&doctype=Inline

een deel (veelal alt's vergeten bij images) is overbodig, maar verkeerde nesting enzo kan je er ook uithalen..

• Eindbaas
Oke, ik kan me nu doelgericht in de code verdiepen... Het is voor mij tenslotte ook een leerproces :)
Pagina: 1