Goedemiddag!
Mijn electricien laat me in de steek en ik moet dit dus zelf zien op te lossen.
Ik heb de volgende situatie.
3 fase aansluiting en meterkast.
Zonnepanelen (SolarEdge SE8K)
Slimme Laadpaal ( ChargeAmps Dawn) met loadbalancing en green charging.
De stroom wordt gemeten met Enegic Monitor one. Deze meet de stroom met klemmen en geeft dit door aan de ChargeAmps laadpaal. Deze MRC-16 klemmen kunnen niet onderscheiden welke kant de stroom op loopt.
Dit is mijn meterkast:
:strip_exif()/f/image/111Phty5P8e7hD95JT4tvLix.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is schematisch hoe het in elkaar zit:
/f/image/9lfbkURJSD8UEcr3uTWO1yD9.png?f=fotoalbum_large)
Het meten van de zonne-energie gaat op 1 fase. Maar de stroom is zijn evenredig verdeeld, dus daar kan Enegic mee om gaan.
Probleem is dat Enegic de pure consumptie moet meten. Dus niet gemixt met zonneenergie. Volgens volgend schema:
/f/image/hcUl2GAZU2AtCV1pTtPsWQVs.png?f=fotoalbum_large)
Zien jullie een plek in mijn meterkast waar dit kan?
Zo niet, moet ik dan de zonne-energie op de onderste klem laten brengen samen met de kabels van het net voor de ABB hoofdschakelaar?
Kan dit zomaar? Zijn de huidige switches hiervoor bedoelt? Hoe zit dit met maximale stroom?
Mijn zonnepanelen leveren maximaal 12A per fase. Mijn laadpaal trekt maximaal 16A per fase.
Bedankt alvast voor het mee denken
Mijn electricien laat me in de steek en ik moet dit dus zelf zien op te lossen.
Ik heb de volgende situatie.
3 fase aansluiting en meterkast.
Zonnepanelen (SolarEdge SE8K)
Slimme Laadpaal ( ChargeAmps Dawn) met loadbalancing en green charging.
De stroom wordt gemeten met Enegic Monitor one. Deze meet de stroom met klemmen en geeft dit door aan de ChargeAmps laadpaal. Deze MRC-16 klemmen kunnen niet onderscheiden welke kant de stroom op loopt.
Dit is mijn meterkast:
:strip_exif()/f/image/111Phty5P8e7hD95JT4tvLix.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is schematisch hoe het in elkaar zit:
/f/image/9lfbkURJSD8UEcr3uTWO1yD9.png?f=fotoalbum_large)
Het meten van de zonne-energie gaat op 1 fase. Maar de stroom is zijn evenredig verdeeld, dus daar kan Enegic mee om gaan.
Probleem is dat Enegic de pure consumptie moet meten. Dus niet gemixt met zonneenergie. Volgens volgend schema:
/f/image/hcUl2GAZU2AtCV1pTtPsWQVs.png?f=fotoalbum_large)
Zien jullie een plek in mijn meterkast waar dit kan?
Zo niet, moet ik dan de zonne-energie op de onderste klem laten brengen samen met de kabels van het net voor de ABB hoofdschakelaar?
Kan dit zomaar? Zijn de huidige switches hiervoor bedoelt? Hoe zit dit met maximale stroom?
Mijn zonnepanelen leveren maximaal 12A per fase. Mijn laadpaal trekt maximaal 16A per fase.
Bedankt alvast voor het mee denken