CPU upgrade (celeron 466 naar 1000)

Pagina: 1
Acties:

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Ruudboy

Database Beheerder

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een paar vraagjes. Ik ben niet zo thuis op het gebied van CPU's en moederborden.
Ik heb een Abit BE6 v2.0 moederbord. Ik heb hierop een Celeron466 draaien (mbv. een convertor).
Nu ga ik een celeron1000 kopen.
Vraag 1: Kan ik die er zo op prikken, en in de bios wat aanpassen zodat ie op de goeie snelheid draait??
Vraag 2: Kan ik daar dezelfde convertor voor blijven gebruiken?
Vraag 3: Kan ik een celeron466 op een moederbord prikken waar nu een P200 op zit, of past dat niet?
Vraag 4: Zo nee, wat kan ik dan vragen voor een Celeron466 als ik hem verkoop? Of wat kost een moederbordje waar ik hem op kan prikken ter vervanging van de P200 moederbordje?

Nou dat waren weer een hoop vragen.. ik hoop dat iemand me kan helpen!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
De Celeron 1.0 Ghz wordt ondersteund door dat mobo, misschien moet je wel de nieuwste bios-update hebben voor je abit mobo.
De convertor zal wel goed zijn (Het voltage voor de Celeron 1 Ghz moet ondersteund worden)
Ik denk niet dat de Celeron 466 op dat mobo kan waar de P200 op zit...

Ik heb laatst mijn Celeron 400 met AOpen mobo verkocht voor f 250,-. De Celeron was dan ongeveer fl 100,- waard. Dat mobo (fl 150,-) is goed voor een Celeron 466... dus kijk in de prijsklasse fl 100,- tot fl 150,- (tweedehands dan wel) Maar ik weet ook dat je voor datzelfde geld een nieuw 440BX mobo kunt kopen (Biostar bv.)

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
cpu kan er gewoon op (met nieuwe bios)
je hebt geen nieuwe converterkaart nodig,p3 1000 is leverbaar als slot 1 (zie pricewatch)
cel --> 100 piek (maximaal)

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

1 Hij zal niet door je BIOS herkent worden, maar als je zelf de bussnelheid op 100 MHz instelt, moet hij het denk ik wel doen.
2 Is niet gezegd! Je converter moet ook FCPGA processoren aankunnen. Kijk dit eerst na!
3 Dat past niet, helaas. (socket 7 vs. socket 370)
4 De goedkoopste celeron is een 600MHz editie, die kost nieuw 125 piek. Ik zou 75 piek aanhouden. Qua moederbord zou ik zeggen 150 piek. Check de Pricewatch en sorteer op prijs. Ga vervolgens eens op jacht naar de specs van dat moederbord. Iedere moederbordmaker heeft een site op www.<naam>.com.tw.

edit:

Let voor een nieuw moederbord wel op de form factor (grootte en voedingsaansluiting)! Je P200 moederbord is waarschijnlijk AT, de meeste nieuwe moederborden zijn echter ATX, dan zou je dus ook nog een nieuwe kast moeten hebben.

Was getekend, enz. | specs

• Ruudboy
  • Laatst online: 15-10-2025

Ruudboy

Database Beheerder

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de info!
Nog 1 vraagje, hoe upgrade je je bios? Ik zie een .exe, en een file met drivers. Zie geen help-file? Moet ik de .exe gewoon dubbelklikken??

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:15
Je gaat naar DOS modus. (Tijdens opstarten shift+F5) of, als je gebruik maakt van Windows 2000/XP, dan even een opstartflop gebruiken.

Zodra je de prompt ziet (C:\>, A:\>), ga je naar dir toe waar je je .exe + je bios file staat (vaak .bin).

Onthoudt de .bin naam en start de .exe file, volg de instructies. Flash alleen als je 100% zeker weet dat je de juiste bios hebt...
Pagina: 1