Welke GPU in mijn virtualisatie-server?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een?
Een GPU!

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan €250,-, het mag prima een refurbished, tweedekans of iets dergelijks zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Server met een AMD 3900X (12 cores 24 threads) en 64GB DDR4 RAM en een heuleboel opslag. Draait ESXi 8 op met daarbovenop een vCenter en een heel zootje aan gevirtualiseerde servers.

Ik zoek dus een gpu die goed gebruikt kan worden voor virtualisatiedoeleinden. Eerste experimentele klusje, gewoon om te kijken of het wil, is het virtualiseren van Football Manager 2024. Laptop heeft te weinig RAM dus als ik die als published app kan draaien scheelt dat weer :+ Ik heb deze wel eens gedraaid als published app maar het 3D gebeuren doet hem zo ongeveer bevriezen en is onspeelbaar.

Ik ben nog van plan Moonlight Game Streaming op deze server te gaan draaien, kijken wat ik daar mee kan.

In het kader van ESXi zou het fijn zijn als het een ondersteunde GPU is, die evt ook nog door middel van iets als Grid kan worden gebruikt door meerdere VM's danwel apps.

Ik hoor graag wat jullie advies zou zijn!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Wil je de GPU in stukken delen, dan ontkom je er eigenlijk niet aan om een vrij commerciële GPU te kopen... maar voordat je dat soort dingen doet, als gamen je doel is, weet je zeker dat anticheat en virtualisatie goed samen gaan? Veel "X gamers, 1 GPU" achtige oplossingen zijn daardoor om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Daar was ik al een beetje bang voor. Als ik iets betaalbaars wil uit dat segment worden het EOL kaarten volgens mij.

Ik wil sowieso geen gaming server opzetten waar meerdere mensen op kunnen spelen hoor, dus anticheat en dat soort zaken zijn niet relevant. Is een experiment voor eigen gebruik. Als het goed werkt met Football Manager kan ik die mooi als Published App benaderen vanaf mijn laptop die het qua specs ook niet lekker kan bijbenen als ik het lokaal speel.