wingetui niet goed gedeinstaleert ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-03 11:24
WingetUI geprobeert maar na de-instalatie maanden terug zie ik nu opeens een winget map in de temp, die is leeg maar aangemaakt volgensmij toen ik mn pc opstarten vandaag.
En bij apps and programs in apps exeution aliases staan winget com server(windowspackagemanager.exe) en ook windows package manager client(winget.exe) er nog op "on" ?

De oude wingetui opnieuw geinstaleert en er weer gedeinstaleert en opnieuw opsgestart, maar de map verschijnt steeds weer. :?

[ Voor 16% gewijzigd door L3dman op 01-08-2024 11:04 ]

Beste antwoord (via L3dman op 03-08-2024 11:40)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is een map voor Winget (winget.exe) zelf wat de commandline versie van de package manager is. Die zit ingebouwd in Windows (komt vanuit Microsoft Store) en moet je niet om zeep helpen

WingetUI (tegenwoordig UnigetUI) is alleen maar een GUI tool/wrapper voor (onder andere) Winget
Met verwijderen van WingetUI wil je dus dan enkel de GUI tool wordt verwijderd en niet Winget zelf.
Ga niet klooien in register, mapjes verwijderen, etc. als je niet weet wat de impact is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is een map voor Winget (winget.exe) zelf wat de commandline versie van de package manager is. Die zit ingebouwd in Windows (komt vanuit Microsoft Store) en moet je niet om zeep helpen

WingetUI (tegenwoordig UnigetUI) is alleen maar een GUI tool/wrapper voor (onder andere) Winget
Met verwijderen van WingetUI wil je dus dan enkel de GUI tool wordt verwijderd en niet Winget zelf.
Ga niet klooien in register, mapjes verwijderen, etc. als je niet weet wat de impact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
Phew hoi bedankt voor de reactie en goeie hulp, was wel raar maar dit veklaart het.
Meschien probeer ik de nieuwe eens met no worries, dankje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
Kan het progama ook drivers updaten ?