Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:43
Mijn vraag
...Hoe Zapitti mini toegang tot nas geven

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Zapitti 4K mini en Sygnology nas 918+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
MIjn Zapitti krijgt geen toegang tot mijn nas.
Bij het ingeven van mijn userid en wachtwoord worden die niet geaccepteerd ( niet juist) terwijl ik in Windows met dezelfde userid en ww gewoon toegang heb tot de nas....heb alle mogelijke ( mijn bekende ) instellingen al nagelopen en die staan volgens mij goed.
Heb deze nas nu 1 week ( voorheen een kleine WD nas)
Er zal ergens wel een instelling niet goed staan maar welke ???
Hulp zeer gewenst

met vriendelijke groet

Henk van Bijsterveldt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:43
Via welk protocol wil je verbinden?
Welke melding zie je op de mediaspeler?
Wat zie je in de logs op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
jeroen79 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:17:
Via welk protocol wil je verbinden?
Welke melding zie je op de mediaspeler?
Wat zie je in de logs op je NAS?
met SMB 1-3 en op de mediaplayer krijg ik melding foutcode 1073741629
In de logs van de nas staat niets
Boyhenkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:24
Soms moet je de lokale device naam voor het account zetten om te authenticeren.
usernaam : naamnas\account of 192.168.1.10\account

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
Beide mogelijkheden al geprobeerd echter bood dit ook geen soelaas.

Nas is zichtbaar op de mediaplayer in de apparaatlijst echter kan niet verbinden

boyhenkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:21
Ik vermoed dat je geen netwerkdomein hebt draaien.

Dus je zult een apart account moeten aanmaken op de Synology met de juiste rechten en die gebruiken om te verbinden.

Login op de NAS
Ga naar Configuratiescherm
Ga naar Gebruiker en Groep
Maak hier een nieuw account aan en geef deze rechten op de map

Je Windows gebruikersnaam en wachtwoord werken niet als je PC en NAS niet in een domein zitten en je domain sync niet aan hebt staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Wylana op 01-08-2024 12:08 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
Wylana schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:06:

Dus je zult een apart account moeten aanmaken op de Synology met de juiste rechten en die gebruiken om te verbinden.

Login op de NAS

Je Windows gebruikersnaam en wachtwoord werken niet als je PC en NAS niet in een domein zitten en je domain sync niet aan hebt staan.
Ben net thuis uit den Haag maar ik ga dit morgen even bekijken en evt aanmaken op de Nas en dan een verbinding proberen te leggen.
Keep you posted :)

Dank je voor je reactie en meedenken

Boyhenkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
Wylana schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:06:

Login op de NAS

Nieuw account aangemaakt en rechten toegekend aan mijn 2 mappen in de userpool: Films en series echter nog steeds geen veerbinding te maken met de Nas.............maar er zijn zoveel instellingen en mogelijkheden dat er vast ergens iet fout aangevinkt staat of juist niet....
Ga in mijn omgeving maar een iemand zoeken die wat tijd vrij kan maken om mijn instellingen eens allemaal door te nemen.

Toch bedankt voor het meedenken

Boyhenkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarschijnlijk wil je inderdaad vooral op de NAS een account hebben die precies heet zoals je Windows-account, met zelfde wachtwoord. Alternatief is als test de gewenste loginnaam forceren door op de commandline met net use te werken.

net use X: \\NASnaam\sharenaam /user:boyhenkie

Ook: schakel zo mogelijk in de NAS SMB1 en 2 uit. Forceer SMB3. Althans, als je geen stokoude clients hebt die geen SMB3 kennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Ik denk niet dat die Zapitti en commandline heeft.

En volgens mij heeft die Zapitti zo'n antieke smb implementatie die alleen SMB 1 doet dus zorg ervoor dat je Nas het minimum smb protocol op SMB 1 heeft staan (vind je in het controle panel bij fileservices, smb en advanced settingd).

Kijk ook of je in de Nas de Firewall aan hebt staan en zo ja zorg ervoor dat die firewall verkeer van die Zapitti doorlaat.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:23

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Ben(V) dat zou heel goed kunnen.

Van een blog over Zappiti:
"Is the TNAS using SMB v1 protocol, do you know? Zappiti currently only uses this, although I think it can also use NFS (I've heard spotty success reports though)"
Kijk even op je Synology NAS:
Control Panel > File Services > SMB Settings

Onder advanced settings lijk je de versies aan te kunnen geven. (heb zelf deze NAS niet).
Die dus even op SMB1 (aka CIFS) zetten en testen.

edit: ha, dat stond ook al in jouw post :P

[ Voor 4% gewijzigd door sh4d0wman op 02-08-2024 17:12 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
Ben(V) schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:01:
Ik denk niet dat die Zapitti en commandline heeft.

En volgens mij heeft die Zapitti zo'n antieke smb implementatie die alleen SMB 1 doet dus zorg ervoor dat je Nas het minimum smb protocol op SMB 1 heeft staan (vind je in het controle panel bij fileservices, smb en advanced settingd).

Kijk ook of je in de Nas de Firewall aan hebt staan en zo ja zorg ervoor dat die firewall verkeer van die Zapitti doorlaat.
Protocol staat op minimum SMB1 en max SMB3 en de firewall is (nog) niet geactiveerd...ben wel van plan om tzt een R_volution mediaplayer aan te schaffen om de Zapitti te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 09:14
Heb zelf ook synology NAS en een nvidia shield. Werkt prima via SMB en NFS hier via LAN en WAN.

Wil je er wel even doorheen loodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat gebruik je in die Zapitti om de NAs te benaderen?
De naam van de Nas of het Ip-adres?
Vaak werkt het Ip-Adres veel beter.

Ps
Waarom zo'n peperdure R_volution?
Zelf gebruik ik een google chromecast met google tv en daar VLC op geïnstalleerd, maar Kodi werkt ook prima.

Werkt als een trein voor een fractie van de prijs.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
Ben(V) schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:38:
Wat gebruik je in die Zapitti om de NAs te benaderen?
De naam van de Nas of het Ip-adres?
Vaak werkt het Ip-Adres veel beter.

Ps
Waarom zo'n peperdure R_volution?
Zelf gebruik ik een google chromecast met google tv en daar VLC op geïnstalleerd, maar Kodi werkt ook prima.

Werkt als een trein voor een fractie van de prijs.
de Nas komt in de explorer van de Zapitti tevoorschijn echter bij het ingeven van het Synology beheerders userid en het wachtwoord wordt dit niet geaccepteerd.
Heb al geprobeerd om het ipadres eerst in te geven gevolgd door het userid en ww en een keer de nasnaam gevolgd door het userid en ww zoals al door enkele forumleden werd geopperd... maar dit bracht geen soelaas

Boyhenkie

[ Voor 18% gewijzigd door boyhenkie op 03-08-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kijk eens in het control panel van je Nas bij "Application Privileges" en dan smb selecteren en vervolgens op "Edit" klikken.

De gebruiker waarmee vanaf die zapitti wil inloggen moet daar rechtn hebben.
Ik denk niet dat het dat is want normaal gesproken is voor smb de default dat alle users rechten hebben, maar kijken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 18:05
Ik ben erg laat, maar loop nu zelf ook te kl**ien met een Zappiti ;)

Mijn Dune doet het perfect, maar de Zappiti heeft om een of andere reden nog een SMB1 implementatie en je moet "NTLMv1" in je Synology aanzetten.

Zie: https://community.synolog.../post/139200?reply=440298

Dan kom je iig weer in je folderstructuur van je Synology NAS. Ik kan dus "SYNOLOGY_NAS" in mijn geval openen, zie de folders onder het volume, maar als ik dan vervolgens een folder wil openen krijg ook ik weer de vraag voor user & pass. En dan accepteert de Zappiti geen enkele account, ook niet mijn eigen adimistrator-account op de NAS. Ik zie ook niets voorbij komen in de logs op de Synology.

Het is niet zo fraai allemaal :) :(

Music is my life...

Pagina: 1