Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Speel met name RTS Games en sinds kort ook Cities Skylines 2 (is sowieso een outlier als je het hebt over systeemvereisten). Kom vanaf een Ryzen 5 3600 en GTX 1060 6gb GPU. Op het bord zit geen PCI4 slot dus tijd om over te gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200-1250 had ik in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis heb ik al. Heb twee schermen, waarvan een een Lenovo L27-q10 is (primaire scherm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder voorstel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, alleen ben bang dat het met de spellen al snel overkill gaat zijn om hier een hele dure GPU in te stoppen. Processor daarentegen is meer 'toekomstproof' met 8 cores. Het is denk ik met name een duurdere GPU die het systeem meteen beter maakt, maar daar staat dan ook een hogere aanschaf tegenover.
Gok dat ik beter af ben met over een paar jaar een goede tweedehands scoren als ik dat wil upgraden / tegen beperkingen aan ga lopen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb dit systeem samengesteld, hebben jullie nog aanvullende suggesties en/of kritiek?
Nu alvast kiezen voor een iets grotere voeding (voor de toekomst)?
Waarschijnlijk ga ik pas over 4,5 jaar een upgrade overwegen. Gok dat deze GPU meer dan prima is voor wat ik doe en kijk wat er aan RTS games uitkomt.
Speel met name RTS Games en sinds kort ook Cities Skylines 2 (is sowieso een outlier als je het hebt over systeemvereisten). Kom vanaf een Ryzen 5 3600 en GTX 1060 6gb GPU. Op het bord zit geen PCI4 slot dus tijd om over te gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200-1250 had ik in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis heb ik al. Heb twee schermen, waarvan een een Lenovo L27-q10 is (primaire scherm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder voorstel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, alleen ben bang dat het met de spellen al snel overkill gaat zijn om hier een hele dure GPU in te stoppen. Processor daarentegen is meer 'toekomstproof' met 8 cores. Het is denk ik met name een duurdere GPU die het systeem meteen beter maakt, maar daar staat dan ook een hogere aanschaf tegenover.
Gok dat ik beter af ben met over een paar jaar een goede tweedehands scoren als ik dat wil upgraden / tegen beperkingen aan ga lopen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb dit systeem samengesteld, hebben jullie nog aanvullende suggesties en/of kritiek?
Nu alvast kiezen voor een iets grotere voeding (voor de toekomst)?
Waarschijnlijk ga ik pas over 4,5 jaar een upgrade overwegen. Gok dat deze GPU meer dan prima is voor wat ik doe en kijk wat er aan RTS games uitkomt.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 222,68 | € 222,68 |
1 | Moederborden | MSI Pro B650-S WiFi | € 148,- | € 148,- |
1 | Videokaarten | XFX Speedster QICK 319 AMD Radeon RX 6750 XT | € 352,- | € 352,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon M30 Black | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 22,90 | € 22,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 111,88 | € 111,88 |
1 | Voedingen | Cooler Master G Gold 650 V2 | € 77,94 | € 77,94 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 132,99 | € 132,99 |
Totaal | € 1.118,38 |