[chromebook] weergaven van text (websites) niet scherp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Twijfel sowieso of dit de juiste plek is voor een chromebook/chromeos topic, maar ik doe een poging.

Heel veel texts (vooral in de browser / websites) wordt 'niet lekker' gerenderd.

Ik kan het moeilijk verwoorden, maar het lijkt beste te vergelijken met windows7 en een slecht ingestelde cleartype; alsof de pixels tegen elkaar vastgeplakt zitten van de font.

Maar ... bij google drive/sheets/writer heb ik er geen last van. Tweakers krijg bijna hoofdpijn van het lezen.

Enkele opties geprobeerd, maar lijkt nauwelijks effect te hebben;
schalen van weergaven (zoomen ctrl+shif+ +)
andere font (Tahoma) ingesteld bij 'custom font settings'
resolutie staat ingesteld optimaal voor scherm

iemand enig idee wat nog meer invloed heeft op slechte weergave/rendering van tekst?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Over welke Chromebook hebben we het en welke software staat er op? ( versie etc. )
Welke resolutie draait de Chromebook en heb je het probleem ook als je het op een extern scherm aansluit? ( als het mogelijk is in ieder geval op je Chromebook )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wat stom van mij, maar jouw reactie maakt mijn situatie ineens heel duidelijk; betreft enkel extern scherm.

tweakers leest prima op de laptop zelf. Maar zodra chrome naar een monitor gaat, is het 'onplezierig' qua text rendering.... ik zou zeggen; het zin m in de monitor (aansturing)

ga eens kijken of daar iets voor kan vinden; immers op scherm van chromebook gaat het goed.

(deze gebruik ik 'dicht' maar met extern scherm aangesloten)

//edit; betreft een instelling van de monitor omtrent renderen en weergaven 'scherpte' nu is het prima te doen :) dank je voor de tip

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 01-08-2024 08:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards