Twijfel sowieso of dit de juiste plek is voor een chromebook/chromeos topic, maar ik doe een poging.
Heel veel texts (vooral in de browser / websites) wordt 'niet lekker' gerenderd.
Ik kan het moeilijk verwoorden, maar het lijkt beste te vergelijken met windows7 en een slecht ingestelde cleartype; alsof de pixels tegen elkaar vastgeplakt zitten van de font.
Maar ... bij google drive/sheets/writer heb ik er geen last van. Tweakers krijg bijna hoofdpijn van het lezen.
Enkele opties geprobeerd, maar lijkt nauwelijks effect te hebben;
schalen van weergaven (zoomen ctrl+shif+ +)
andere font (Tahoma) ingesteld bij 'custom font settings'
resolutie staat ingesteld optimaal voor scherm
iemand enig idee wat nog meer invloed heeft op slechte weergave/rendering van tekst?
Heel veel texts (vooral in de browser / websites) wordt 'niet lekker' gerenderd.
Ik kan het moeilijk verwoorden, maar het lijkt beste te vergelijken met windows7 en een slecht ingestelde cleartype; alsof de pixels tegen elkaar vastgeplakt zitten van de font.
Maar ... bij google drive/sheets/writer heb ik er geen last van. Tweakers krijg bijna hoofdpijn van het lezen.
Enkele opties geprobeerd, maar lijkt nauwelijks effect te hebben;
schalen van weergaven (zoomen ctrl+shif+ +)
andere font (Tahoma) ingesteld bij 'custom font settings'
resolutie staat ingesteld optimaal voor scherm
iemand enig idee wat nog meer invloed heeft op slechte weergave/rendering van tekst?