NoSQL schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:18:
[...]
Nouja, wat het dan betekent dat je eigenaar bent. Kan ik de spullen pas verkopen als ze afgeschreven zijn? En kan een werkgever een declaratie weer terugvorderen? Dat laatste zou ook prima zijn, maar ik verwacht dat dat gedoe oplevert.
Ik zit er vooral niet zo op te wachten dat ik allemaal spullen in mijn kleine apt. heb staan die ik niet gebruik, en het is ook zonde als een ander consument ze zou kunnen gebruiken.
Maar ik zal even jurisprudentie over verrijking opzoeken, thanks.
Daar je het antwoord van @
Panzer_V gemarkeerd hebt als correcte antwoord gaan we er van uit moeten gaan dat de spullen dus betaald zijn van je brutoloon ipv nettoloon.
Mocht het hier om Belgie gaan, en ik verwacht niet dat het in NL zoveel anders zal zijn, dan zijn de spullen de eerste jaren nog eigendom van je werkgever en betaal je op het einde nog een kleine premie van 5% om ze over te kopen. Binnen die periode heb je in principe niet het recht om die spullen te verkopen. Al zit er uiteraard een verschil tussen wat je mag doen en wat mensen soms effectief doen.
Je bedrijf hoort hier gewoon een uitgeschreven beleid over te hebben wat je kuint opvragen en nalezen. En dat zijn over het algemeen geen teksten vol met moeilijk jargon maar net zeer begrijpelijke teksten, Die zou je bijv. via HR kunnen opvragen en nalezen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.