Mijn CV ketel installatie uit 2015 is vorige keer bij inspectie afgekeurd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZSifbdYX4G5qQAVemHTrjmCG.png?f=user_large)
^bovenstaande foto is oud, heb er inmiddels een QUATT warmtepomp installatie bij, dus wat meer kabels.
De inspecteur in kwestie:
werkzaam heden:/f/image/EcOlGqKfJY4Cv58vTX6YiVNo.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag: Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Natuurlijk wil ik dat alles veilig is maar ik kan van dat geld bijna een nieuwe CV ketel kopen! Ga ik second opinions vragen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZSifbdYX4G5qQAVemHTrjmCG.png?f=user_large)
^bovenstaande foto is oud, heb er inmiddels een QUATT warmtepomp installatie bij, dus wat meer kabels.
De inspecteur in kwestie:
Een nieuwe inspectie, inspectie van de airco en herstel van deze zaken zou bij elkaar 1400 euro incl. btw moeten kosten. Dat is nogal wat."De rookgasafvoer is niet volgens de vernieuwde voorschriften van de NPR 3378-46 gebeugeld, wat kan leiden tot rookgaslekkage en koolmonoxidevergiftiging."
werkzaam heden:
Dus dan ben je verplicht de gehele rookgasafvoer te vervangen door een concentrische uitvoering van Ø100, dan heb je dat dikke koppelstuk niet onder het dak en dus ruimte voor een beugel. En eventueel die metalen plaat weg halen en een stuk schuin uit het dak zagen zodat er ruimte ontstaat, denk niet dat dit nodig is, maar er is wel een kleine kans, het wordt er dan niet mooier op, maar wel noodzakelijk
/f/image/EcOlGqKfJY4Cv58vTX6YiVNo.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag: Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Natuurlijk wil ik dat alles veilig is maar ik kan van dat geld bijna een nieuwe CV ketel kopen! Ga ik second opinions vragen?