Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Beste tweakers,

Ik zit voor een klein dilemma. Onlangs heb ik online de Canon i-SENSYS MF752Cdw aangeschaft vanuit een redelijk bekende shop, maar ben totaal niet tevreden met de scanresultaten.
Ik zal even de problemen opsommen.
De printer heeft een stofdeeltje onder het glasplaat van de scanner.
Dubbelzijdige documenten worden op de glasplaat zodanig belicht, dat de documenten doorschijnen, en de kleuren wijken af.
Als ik vanuit de invoerlade documenten scan, schijnt het wat minder door, maar wijken de kleuren alweer enorm af. Ook komt er steeds een verticale lijn op de 1ste zijde van elke dubbelzijdig gescande document.
Ook is er redelijk verschil in kleur tussen scanresultaten van de glasplaat en invoerlade.
Inmiddels heb ik contact gehad met de webshop en Canon. Canon beweerd dat consumenten vaker niet tevreden zijn met i-SENSYS printers maar dat de resultaten onder de specificaties vallen. Mij werd verteld dat inkjet printers een stuk beter zijn voor consumenten. Mijn ervaring met injket printers zijn echter allesbehalve positief, met de constant uitdrogende cartridges.
Vanwege de stofdeeltje willen ze bij Canon echter wel de printer vervangen. Dit kan enkele weken duren.

Vanwege koop op afstand, dacht ik dat ik de product retour kon sturen, de webshop gaat daarin mee. Echter moet ik dan zelf de retourkosten betalen van een printer van meer dan 20kg. Als ik het niet verkeerd herinner, ben ik dan ook nog eens zelf verantwoordelijk mocht er wat misgaan met de verzending.

Als ik een retourlabel wil, moet ik de printer voor RMA terugsturen, en dan heb ik 2 opties. Ze vervangen de product, of ze sturen het op, en het kan weken duren voordat ik de product terugkrijg.
Ik kan zelf niet kiezen voor 1 van de 2 opties, dat wordt door de webshop bepaald.
Ik heb toch geen printer gekocht, om het de volgende dag alweer terug te moeten sturen?
Ik vond de artikel non conform, en zei dat ik dan geen retourkosten hoefde te betalen (correct me if im wrong), maar daarin ging de webshop niet in mee.

Snap überhaupt niet hoe zulke afwijkingen in de specificaties kunnen vallen, de i-SENSYS MF744Cdw van de buren, scant dezelfde document gewoon keurig, en komen er ook geen vreemde verticale lijnen.
De papiergeleiders 100x opnieuw afstellen, of zo een beetje met elke instelling spelen, heeft de problemen niet kunnen oplossen.

Wat zijn eigenlijk nu nog mijn opties? |:(

Ik zal hieronder even ter illustratie de verschillen laten zien tussen de scanresultaten van de 744cdw en de 752cdw. Ook voeg ik ter vergelijking een foto genomen vanuit mijn telefoon.
Snap niet hoe dit binnen de specificaties kunnen vallen, zo een enorme kleurverschil vind ik onnaceptabel.

Dit is gemaakt met de 752cdw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YUJWR7mSIwxlxqMIXfD6bbeMYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W5F16qytNlnRyKaAJSo0fSPv.jpg?f=user_large

Dit is de 744cdw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s54fdSQMGq0zLchAvNsTrYwoQLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ItJKBzJQpLtGOYV62G3ukP1i.jpg?f=user_large

Foto genomen met telefoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGDzQixrmY-nVr7glj0AKIhCyTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUdQupCxd7jS3Z71MdiPM2Kw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door BasGit op 31-07-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je je opties prima opgesomd. Als je geen RMA wilt, moet je hem retourneren onder WKOA maar dan ben je inderdaad zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

Wil je je DOA (dead on arrival) laten repareren, zul je inderdaad de RMA in moeten. Wellicht kun je de shop vragen om coulance gezien het een DOA is.

Maar aangezien Canon enkel het stofdeeltje weg gaat blazen voor je, vraag ik me af of je ooit blij gaat worden met het apparaat. Ik zou mijn verlies nemen en hem retourneren. Wellicht dat je hem nog met eigen vervoer kan brengen, als dat goedkoper, makkelijker, of veiliger is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Canon wilt als ik het niet verkeerd begreep, een nieuw apparaat sturen. Verwacht echter dat die dezelfde karige resultaten heeft, gezien ze bij Canon de product binnen de specificaties vinden vallen.
Het is vanaf mijn huis anderhalf uur rijden erheen, dus vind dat wel te ver.
Heb meermaals de winkel gevraagd of ze het konden oplossen, maar ze konden vooraf niks beslissen.
Heb vandaag nog wel een mail gestuurd, maar verwacht niet dat ze dit x wel van gedachten zijn veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
BasGit schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:27:
Dubbelzijdige documenten worden op de glasplaat zodanig belicht, dat de documenten doorschijnen, en de kleuren wijken af.
Dit specifieke probleem herken ik van mijn 8 jaar oude Canon Canoscan 9000. Komt daarbij vooral doordat de afdekklep aan de binnenkant helder wit is, dat zorgt voor die doorschijning. Ik heb een vel zwart karton er over geplakt en dat lost die doorschijning bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
vanaalten schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Dit specifieke probleem herken ik van mijn 8 jaar oude Canon Canoscan 9000. Komt daarbij vooral doordat de afdekklep aan de binnenkant helder wit is, dat zorgt voor die doorschijning. Ik heb een vel zwart karton er over geplakt en dat lost die doorschijning bij mij op.
Die workaround zag ik inderdaad voorbij komen, alleen werkt dat vanaf de adf (invoerlade) niet echt. Ook de kleuren die afwijken, valt maar niet op te lossen. Canon suggereerde het met scangear te bewerken achteraf, maar dat zorgt er 1 niet voor dat de kleuren toch overeenkomen, 2 kost enorm tijd om elke document te moeten bewerken zodat de kleuren overeenkomen. De streep aan de rand van de documenten is nog irritanter en valt niet op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasGit
Update: Heb toch maar voor de nieuwe printer vanuit Canon gekozen, hopen dat die minder problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Helaas heeft de vervangende product geen verbetering gebracht. Er komen nog steeds verticale lijnen over de gehele lengte aan de zijkant, en de invoerlade van de nieuwe printer maakt een ratelende geluid. De oude heb ik nog hier, die ratelt niet. Lijkt toch echt iets goed mis te zijn met dit product, wellicht een ontwerpfout.
Pagina: 1