Wifi werkt zeer traag op 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Op mijn kantoor (gedeeld met andere bedrijven) hebben we 1 netwerk. Werkte altijd perfect tot een paar weken geleden. Mijn internetsnelheid ging naar zo'n 1 a 2 mb, op een goede dag 5. Op mijn twee laptops en telefoon is de snelheid gewoon prima (60 plus).

Met behulp van het internet vanalles geprobeerd: driver updates, nieuwe verbinding maken, terug naar begininstellingen, extra viruscanner, nieuwe wifi adapter. Helpt allemaal niks.

Nu zag ik vandaag dat Edge (de browser die ik nooit gebruik) veel gegevens verbruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTz1jTYxJh8M8i3dAP-cHscYvvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbrplCFdXeDUDFk78NMlGbNY.jpg?f=fotoalbum_large

Edge verwijderd. Geen resultaat.

Via mijn laptop een hotspot aangemaakt (dus met hetzelfde wifi netwerk waar op mijn PC 1 a 2 mb uit komt) naar mijn PC. 70 MB.

Nu dit alles geprobeerd te hebben weet ik niet meer waar het aan zou kunnen liggen.
Als iemand een suggestie of oplossing heeft: Heel graag!!! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:51
Veel apps kunnen gebruik maken van de "Microsoft Edge WebView2". Zogenaamde PWA apps maken daar gebruik van, zo kan men makkelijk een Windows App maken van een website.

Microsoft Teams is daar een voorbeeld van. Maar ook bijvoorbeeld Widgets die je in Windows gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVDrSsyIT80Ni6vtbD6IwcJjGl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABavqYVvF85GQUToAneOuO24.png?f=fotoalbum_large

Open op je computer eens je Taakbeheer (CTRL + SHIFT + ESC), en ga dan eens naar het "Details" tabblad.
Typ dan vervolgens "msedgewebview2.exe" in het zoekvak, en kijk dan eens wat je allemaal open heb staan.

Wat je overigens ook nog kunt doen is Resource Monitor openen (WIN + R, en voer vervolgens "resmon" in en druk op Enter).
Open vervolgens het Network gedeelte en sorteer op de kolom "Total" (zal bij jou Nederlands zijn denk ik). Op die manier kun je realtime zien welk process zoveel dataverkeer gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGY-1aQ3FmOsvIAXEYo9GKiUUSU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c5TQwnZvtOe2t3n29afvqQDc.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Saeverix op 31-07-2024 16:39 ]

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je inderdaad de nieuwe Teams client en de nieuwe Outlook gebruikt dan zijn dat ook al WebView apps. Daar hoef je MS Edge als browser niet voo te gebruiken.

Zit dat pand waar je werkt afgelegen en hebben ze alleen een 4G/5G verbinding of iets dergelijks? Want dan klinkt het alsof je geknepen wordt.

Hebben andere bedrijven in het pand, voor zover je dat kunt achterhalen, er ook last van?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Heb je getest of de snelheid van je PC (met nieuwe wifi adapter) naar een andere (bij voorkeur bedrade) computer op je netwerk in orde is?

Blijft de snelheid goed als je mobile hotspot wat verder bij je PC vandaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
Saeverix schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:35:
Veel apps kunnen gebruik maken van de "Microsoft Edge WebView2". Zogenaamde PWA apps maken daar gebruik van, zo kan men makkelijk een Windows App maken van een website.

Microsoft Teams is daar een voorbeeld van. Maar ook bijvoorbeeld Widgets die je in Windows gebruikt.

[Afbeelding]

Open op je computer eens je Taakbeheer (CTRL + SHIFT + ESC), en ga dan eens naar het "Details" tabblad.
Typ dan vervolgens "msedgewebview2.exe" in het zoekvak, en kijk dan eens wat je allemaal open heb staan.

Wat je overigens ook nog kunt doen is Resource Monitor openen (WIN + R, en voer vervolgens "resmon" in en druk op Enter).
Open vervolgens het Network gedeelte en sorteer op de kolom "Total" (zal bij jou Nederlands zijn denk ik). Op die manier kun je realtime zien welk process zoveel dataverkeer gebruikt.

[Afbeelding]
Dank voor de duidelijke uitleg!
Als ik zoek op Edge vind ik niks. Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obHuXdcbKAQ9Gz1rOViSvs5G0XY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fUJahTpxFuYJk9IGRajuNv8p.png?f=fotoalbum_large

En bij processen zie ik vooral Chroome. Wat wel kan kloppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o90R1gpNnQ2ArZ3A5Y3X13GywxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MnTkEfp2KB67nIUXjxQ7hyz7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
nelizmastr schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:39:
Als je inderdaad de nieuwe Teams client en de nieuwe Outlook gebruikt dan zijn dat ook al WebView apps. Daar hoef je MS Edge als browser niet voo te gebruiken.

Zit dat pand waar je werkt afgelegen en hebben ze alleen een 4G/5G verbinding of iets dergelijks? Want dan klinkt het alsof je geknepen wordt.

Hebben andere bedrijven in het pand, voor zover je dat kunt achterhalen, er ook last van?
Ik ziet nooit op Teams of op Outlook.
Het pand ligt in de stad, niet afgelegen.
Niemand in mijn gang heeft er verder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
se77en schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:33:
Blijft de snelheid goed als je mobile hotspot wat verder bij je PC vandaan is?
De snelheid zakt inderdaad COMPLEET weg als de lapotop met hotspot niet in de buurt is.
Het wifi-kastje zit op de gang, zo'n 4 of 5 meter bij mijn pc vandaan. Ik heb de laptop daar onder gezet.

Met hotspot in buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKUfACk_4S_PDW-BRuw1HAuNcXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TlFlsswVXwswzo5a20Jj386b.png?f=fotoalbum_large

Met hotspot op 5 meter afstand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcZp8AM8VEikk_6GYaK6zK-9GHc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a6dJI4Q1V0OEy1bdH5rbWSEI.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij ben ik iets op het spoor.
Maar weet niet precies wat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23
Doe eens een
Netsh wlan show interfaces

In cmd

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 01-08-2024 14:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

ChielOverkamp schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

Volgens mij ben ik iets op het spoor.
Maar weet niet precies wat :)
Lijkt op een antenne die niet goed functioneert... (edit: bijvoorbeeld draadbreuk?)

edit 2: Ha betreft een pc. Ingebouwde adapter of USB? Zou ook nog ergens een stoorbron bij de PC kunnen zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 01-08-2024 14:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• se77en
Het lijkt op een storingsbron, misschien wel van de PC zelf. Een defecte HDMI kabel kan bijvoorbeeld ook veel storing geven. Misschien kan je eens wat randapparatuur eruit halen of omwisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je recent overgestapt bent van bedrade naar draadloze randapparatuur dan verstoort het WiFi signaal ook, mits je op 2.4GHz zit. Daarop fungeren veel draadloze muizen en toetsenborden, bluetooth apparaten en meer.
Zelfs je telefoon bij de PC leggen of je smartwatch kunnen in zekere mate storing afgeven.

Hoe gevoelig je wifikaart daarvoor is, verschilt.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 01-08-2024 16:06 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
laurens0619 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:11:
Doe eens een
Netsh wlan show interfaces

In cmd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waP42Ip_T_NPZTKGO4BehSkKi7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6lNuxCXLCaKg7JOGsehXxzhw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door ChielOverkamp op 05-08-2024 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Signal 24% en Receive rate van 30mbps.

Dat is, dramatisch, slecht.

Om een of andere reden heeft ie computer slecht signaal met als gevolg lage snelheden.
Als je er een andere laptop naastzet, welke waardes zie je dan? Dat geeft indicatatie of de wifi in het apparaat wel in orde is.

24% wifi kwaliteits == -88 RSSI

Je zit dus helemaal rechtsonder in het plaatje

Afbeeldingslocatie: https://eyenetworks.no/wp-content/uploads/what-is-a-good-wifi-signal.png

[ Voor 24% gewijzigd door laurens0619 op 05-08-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
nelizmastr schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:05:
Als je recent overgestapt bent van bedrade naar draadloze randapparatuur dan verstoort het WiFi signaal ook, mits je op 2.4GHz zit. Daarop fungeren veel draadloze muizen en toetsenborden, bluetooth apparaten en meer.
Zelfs je telefoon bij de PC leggen of je smartwatch kunnen in zekere mate storing afgeven.

Hoe gevoelig je wifikaart daarvoor is, verschilt.
Ik dacht even dat het aan mijn maand oude draadloze muis lag. Maar helaas. Signaalsterkte is nagenoeg hetzelfde. Alle andere randapparatuur verwijderd. Zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
laurens0619 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:27:
Signal 24% en Receive rate van 30mbps.

Dat is, dramatisch, slecht.

Om een of andere reden heeft ie computer slecht signaal met als gevolg lage snelheden.
Als je er een andere laptop naastzet, welke waardes zie je dan? Dat geeft indicatatie of de wifi in het apparaat wel in orde is.

24% wifi kwaliteits == -88 RSSI

Je zit dus helemaal rechtsonder in het plaatje

[Afbeelding]
Dank voor je snelle reactie!
Als ik de wifi neem via mijn hotspot of de laptop (die naast mijn pc ligt) dan ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46cUVCaqaiq4PHNwCZnTlfrYHJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kV6MuZjsFYUi018JbEfnvUHm.png?f=fotoalbum_large

Op mijn laptop is het 100 procent overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Dat is een redelijke signaal sterkte. Ergens wat laag maar een hotspot is niet altijd even krachtig.

Is het mogelijk om de wifi signaalsterkte op een ander (windows) apparaat te testen die in dezelfde ruimte staat en verbonden is met hetzelfde ap 5 meter verderop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

Barrycade

Through the...

Even naar de winkel en een losse USB wifi dongel er in? Gepiel wat met 25 euro opgelost kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20
Zoals eerder genoemd lijkt dit echt op een wifi antenne die niet meer functioneert. Wellicht per ongeluk de wifi antenne los getrokken? Wat voor adapter is dit precies en heeft die een externe antenne?

De meest simpele oplossing zou wellicht zijn om er een wifi kaart bij te steken (zowel intern als extern via USB bijvoorbeeld zou prima moeten werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
Barrycade schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:57:
Even naar de winkel en een losse USB wifi dongel er in? Gepiel wat met 25 euro opgelost kan zijn.
Racemol schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:58:
Zoals eerder genoemd lijkt dit echt op een wifi antenne die niet meer functioneert. Wellicht per ongeluk de wifi antenne los getrokken? Wat voor adapter is dit precies en heeft die een externe antenne?

De meest simpele oplossing zou wellicht zijn om er een wifi kaart bij te steken (zowel intern als extern via USB bijvoorbeeld zou prima moeten werken).
Ik begreep dat dit is met een nieuwe WiFi adapter, en dat hij het probleem met de vorige dus ook al had.
ChielOverkamp schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:23:

Met behulp van het internet vanalles geprobeerd: driver updates, nieuwe verbinding maken, terug naar begininstellingen, extra viruscanner, nieuwe wifi adapter. Helpt allemaal niks.
Het zou dan nog wel een ander defect in de PC kunnen zijn of in de randapparatuur waardoor er storing optreedt, of misschien heb ik het verkeerd begrepen.

[ Voor 7% gewijzigd door se77en op 05-08-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
Barrycade schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:57:
Dat heb ik al gedaan. Dat werkte niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChielOverkamp
laurens0619 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:56:
Dat is een redelijke signaal sterkte. Ergens wat laag maar een hotspot is niet altijd even krachtig.

Is het mogelijk om de wifi signaalsterkte op een ander (windows) apparaat te testen die in dezelfde ruimte staat en verbonden is met hetzelfde ap 5 meter verderop?
Zo groot is mijn kantoor niet :) Ik zit het verst bij het wifipunt op de hang vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
Lange USB kabel aan de PC doen als een soort antenne ver weg van de PC houden en daar de dongel in doen? Als het USB dongel is tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ChielOverkamp schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

Zo groot is mijn kantoor niet :) Ik zit het verst bij het wifipunt op de hang vandaan.
ok
maar ik zou het toch even testen op een andere computer op eenzelfde plek.
Als die betere signaalsterkte heeft met hetzelfde bssid weet je al een stuk meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
Racemol schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:58:

De wifi adapter heeft geen externe antenne.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh4rgqk3BhQR14z4kO_VWKINGR8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5mjufM8RBIBafQzmE86u7tRk.png?f=user_large

Maar als je zegt 'steek er een wifi kaart bij' dan doe ik dat. Als 't maar opgelost is.

Wonderlijk genoeg is de wifi snelheid nu 20 MB. Wat prima werkbaar is. Als je het vergelijkt me 1 tot 2 mb van vorige week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ejx9MccRELXyF5IfTHVLiyPIryQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AsQKgbRdSk9mYzv48fxrMYRE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
ChielOverkamp schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

[Afbeelding]

Maar als je zegt 'steek er een wifi kaart bij' dan doe ik dat. Als 't maar opgelost is.

[Afbeelding]
Ik had even overheen gelezen dat je al een nieuwe adapter hebt geplaatst. Als dit echt zo is dan is het bijsteken van een nieuwe kaart wellicht niet opeens de oplossing.

Hoe heb je dit precies gedaan? Een wifi kaart heeft zo ver ik weet altijd wel een antenne nodig. Vaak is dit tegenwoordig een antenne met RP-SMA / SMA aansluiting die ofwel op je moederbord zit (bij ingebouwde wifi) of via de externe kaart aangesloten wordt. Wellicht wel even de moeite om dit nogmaals te controleren.

Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nw9UOUDRWQv5KYMbApfIU0In4mw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ej8hlbgd5RQar8nvI0W6vcEZ.png?f=user_large

Maar goed, als je een USB wifi dongle koopt zit daar weer een antenne ingebouwd, deze bijvoorbeeld:

uitvoering: TP-Link Archer T4U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielOverkamp
se77en schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:11:
Lange USB kabel aan de PC doen als een soort antenne ver weg van de PC houden en daar de dongel in doen? Als het USB dongel is tenminste.
Dat is een goed idee! Met een kabel van 1 meter werd het internet inderdaad iets (7mb) beter.
Met een 5 meter kabel (waarvan bestandsoverdracht met usb in ieder geval werkt) lukte het niet om verbinding te maken met het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ChielOverkamp schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

[Afbeelding]
Die Intel heeft geen externe antenne? Dat hoort hij wel te hebben, dus dat is waarschijnlijk je probleen :o
Zo werkt het niet. Tot je weet wat 'het' is kun je het niet oplossen.
Wonderlijk genoeg is de wifi snelheid nu 20 MB. Wat prima werkbaar is. Als je het vergelijkt me 1 tot 2 mb van vorige week.
Nee, je snelheid is 20Mbps (oftewel 20MB in 8 seconden) - wees nauwkeurig bij dit soort ding.

Welk moederbord heb je? Kun je in geval van twijfel foto maken van achterkant PC? Ik zou verwachten hier een paar RP-SMA connectoren voor antennes te zien op de ATX I/O plate...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkpqrNs9vYCG5GZ3W1FZdetsyGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nnc3cl0fiMIqxEmvdaF0NLfy.png?f=user_large

@ChielOverkamp Rechtsboven zitten de twee punten waar de de antennes op moeten worden aangesloten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChielOverkamp
HET IS OPGELOST! _/-\o_

Iedereen dank voor de ideeen. En @Racemol in het bijzonder.

De man die mijn pc in elkaar heeft gezet (3 jaar geleden) heeft de entennes niet bevestigd. Want ik gebruikte een bekabelde verbinding. Maar sinds 2 jaar zit ik in een ander kantoor, dit kantoor. Waar de wifi altijd 60+ was. Prima. Maar ineens dus niet meer. Geen idee waardoor.

Ik heb even in de doos met onderdelen gekeken en daar zaten twee (!) antennes in. Aangesloten. En het werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYRLjeQPqBN3UWOuogDiEuf6HMY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dAvlK0m4PtUFtzC1qPcbVFZG.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet waarom het sinds 1 maand niet meer werkt. Maar het is opgelost!

Ik hoop dat iemand dit draadje ooit leest en zo ook tot een oplossing met de antennes komt :D

[ Voor 7% gewijzigd door ChielOverkamp op 05-08-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd waarom het juist eerder wel werkte :+
Die kast is een kooi van Faraday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Fijn dat het opgelost is maar tegelijk wel raar want dan had je usb wifi dongle wel snel moeten zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:36

Umbrah

The Incredible MapMan

laurens0619 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:52:
Fijn dat het opgelost is maar tegelijk wel raar want dan had je usb wifi dongle wel snel moeten zijn.....
Hoeft niet noodzakelijk, afhankelijk van in welke USB poort hij hem had gezet. Had het geheel in een backplate USB-poort gezeten met de hele kast tussen de line of sight van het accesspoint, en had het zo'n "antenne-in-case" USB sticky geweest, dan had het zonder enige twijfel ook best slecht kunnen werken. Zelfs dingen als muis dongles kunnen door een PC kast heen soms best "slecht" werken.
franssie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:49:
Klopt, grotendeels. Echter elk stukje kabel, elk stukje coax wat 'uitsteekt' functioneert een beetje als antenne, zelfs de randaarde zelf... het is niet een GOEDE antenne (zo blijkt), maar het werkt wel. Een beetje.

Het is waarom dingen als super goedkope USB-stickies kunnen werken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvHRy4zZO-FSNjg6dc1Yr1_PHQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jadZmVIZo5XmaPqQrA5NchEh.png?f=fotoalbum_large

Radio is leuk als dat. Met wat pech kan je zelfs op je vullingen AM radio ontvangen. En wifi is radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
ChielOverkamp schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:47:
HET IS OPGELOST! _/-\o_

Iedereen dank voor de ideeen. En @Racemol in het bijzonder.

De man die mijn pc in elkaar heeft gezet (3 jaar geleden) heeft de entennes niet bevestigd. Want ik gebruikte een bekabelde verbinding. Maar sinds 2 jaar zit ik in een ander kantoor, dit kantoor. Waar de wifi altijd 60+ was. Prima. Maar ineens dus niet meer. Geen idee waardoor.

Ik heb even in de doos met onderdelen gekeken en daar zaten twee (!) antennes in. Aangesloten. En het werkt perfect!

[Afbeelding]

Ik weet niet waarom het sinds 1 maand niet meer werkt. Maar het is opgelost!

Ik hoop dat iemand dit draadje ooit leest en zo ook tot een oplossing met de antennes komt :D
Fijn om te horen dat het is opgelost!
laurens0619 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:52:
Als ik een gokje mag wagen, het zou ook zomaar kunnen dat bij het insteken van de dongle de TS toch de ingebouwde adapter is blijven gebruiken en dus de test niet echt representatief was. Het is een fout die makkelijk te maken is als je niet zo goed thuis bent in deze zaken.

Ben in ieder geval blij om te horen dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

franssie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:49:
De u.FL -> RP-SMA kabeltjes zaten blijkbaar wel aangesloten, anders had het aansluiten van externe antennes geen effect gehad, dus die twee connectoren aan achterkant staken uit de kooi van Faraday. Een connector zonder antenne is een waardeloos slechte antenne, maar het blijft een antenne :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dion_b schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

De u.FL -> RP-SMA kabeltjes zaten blijkbaar wel aangesloten, anders had het aansluiten van externe antennes geen effect gehad, dus die twee connectoren aan achterkant staken uit de kooi van Faraday. Een connector zonder antenne is een waardeloos slechte antenne, maar het blijft een antenne :P
Ik vraag me dat af of die intern nu wel zijn aangesloten ;) Maar te weinig info van TS hierover. (Want adapter vervangen en heeft geen antenne) dus wellicht werkten de nu externe antenne's samen met de interne kabels wel als een soort relay (en dat kan, zo heb ik eens met een stuk coax van 10 meter, met aan beide uiteinden een teruggevouwen dipool van de mantel) een relay kabel gemaakt om mijn GoPro ook diep onder water te kunnen aflezen op mijn mobiel. Ene uiteinde (in de krimpkous) tegen de GoPro en de andere kant tegen mijn telefoon aangeklemd. Werkte echt prima.

@Umbrah Radio is inderdaad leuk.

Pagina: 1