Pijl ScrollTo Bottom ↓ naar laatste bericht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Vraag/suggestie: kan de ScrollTo knop linken naar het laatste bericht ipv naar het absolute einde van de pagina?

Context:
Regelmatig wil ik snel schakelen naar het eind van een forum-discussie. Het laatste bericht staat onderaan (en daar ben ik tevreden mee).
Ik gebruik dan de knop met het pijltje naar beneden (ScrollTo) die rechtsonder verschijnt in de mobiele weergave.

Dat werkt goed, maar ik merk dat ik het vervelend vind dat ik steeds weer omhoog moet scrollen naar het bericht, omdat mijn scherm(pje) gevuld wordt met de footer van Tweakers.net en een stukje van het Quickreply-veld.
Het komt zelden voor dat ik direct een quickreply wil tikken. 99 van de 100 keer wil ik het laatste bericht lezen.
Ik gebruik Safari op mijn iPhone 13 mini.

Voorstel oplossing:
Het zou fijn zijn als de knop linkt naar de anchor van het laatste bericht, alsof je op een direct link naar die reactie klikt.

Ik heb me verder niet verdiept in de achterliggende techniek van de website, dus ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd, maar ik doe de suggestie puur als eindgebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je kunt ook op de gekleurde pictogram drukken naast de topictitel. Die brengt je direct naar het laatste ongelezen bericht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLmWMH5TzJjkwrohG99QbNAMNfM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QYjgd5JVoZIvw4WKmOxkDdWK.png?f=user_large

Of als deze grijs is, direct naar het laatste bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat @Brrrtje? bedoelt dat, in de mobiele weergave, wanneer je het 'scroll to bottom'-knopje drukt, de pagina helemaal naar beneden gaat, waardoor er eerst een half beeld gevuld wordt door de footer.

Dat is inderdaad niet echt nuttig. :+ Scrollen naar net boven de footer is inderdaad veel logischer.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 31-07-2024 15:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 09:22
alex3305 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:00:
Je kunt ook op de gekleurde pictogram drukken naast de topictitel. Die brengt je direct naar het laatste ongelezen bericht:
[Afbeelding]

Of als deze grijs is, direct naar het laatste bericht ;)
Verdomd. d:)b

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Room42 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:09:
Ik denk dat @Brrrtje? bedoelt dat, in de mobiele weergave, wanneer je het 'scroll to bottom'-knopje drukt, de pagina helemaal naar beneden gaat, waardoor er eerst een half beeld gevuld wordt door de footer.

Dat is inderdaad niet echt nuttig. :+ Scrollen naar net boven de footer is inderdaad veel logischer.
Dat snap ik, en daar heeft @Brrrtje? zeker een punt :). De footer voegt functioneel weinig toe. Echter zegt 'ie zelf:
Het zou fijn zijn als de knop linkt naar de anchor van het laatste bericht, alsof je op een direct link naar die reactie klikt.
Maar die functie bestaat al als je weet waar je moet drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Fair enough :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:00:
Je kunt ook op de gekleurde pictogram drukken naast de topictitel. Die brengt je direct naar het laatste ongelezen bericht.
Dat helpt! Dankjewel d:)b
alex3305 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Dat snap ik, en daar heeft @Brrrtje? zeker een punt :). De footer voegt functioneel weinig toe. Echter zegt 'ie zelf:

[...]

Dat klopt allebei d:)b .
  • Snel naar het laatste bericht kunnen, is fijn.
    ✔ Beantwoord door @alex3305
  • Het zou fijn zijn als de ScrollTo-pijl naar "net boven de footer/quickreply" zou gaan.
    Deze suggestie blijft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mocht je echt naar de laatste willen ipv laatst gelezen sinds vorige bezoek, kan je op de tijd tikken. Echter is dat niet altijd zichtbaar op mobiel. Even kantelen en je hebt wel de datum/tijd kolom.

Al heb ik net even met m'n eigen telefoon snel gekeken en de tijd is er bij mij wel. YMMV.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hero of Time schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:03:
Mocht je echt naar de laatste willen ipv laatst gelezen sinds vorige bezoek, kan je op de tijd tikken. Echter is dat niet altijd zichtbaar op mobiel. Even kantelen en je hebt wel de datum/tijd kolom.

Al heb ik net even met m'n eigen telefoon snel gekeken en de tijd is er bij mij wel. YMMV.
Protip: Toon tijd van laatste reactie op mobiel, in plaats van aantal reacties

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is dus de grap toen ik testte: ik zag zowel datum/tijd als aantal reacties. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1