Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming.
Verschillende games, waarvan momenteel Total War : Warhammer wellicht de meest veeleisende is.
Maar aangezien dit ook komt doordat mijn oude systeem niet meer zo performant is, zullen daar zeker nog andere games bijkomen.
Verder ga ik er 2 schermen op aansluiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van een richtprijs van 1.300 - 1.500 euro, met een maximum van 1.800 euro.
Dit is voor alle componenten. NIET voor assemblage en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier enkel om de case en alles erin.
De randapparatuur (muis, keyboard, schermen...) bekijk ik later.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vroeger altijd NVIDEA kaarten gehad, maar sta open voor andere.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil.
- 2 schermen mogelijk.
- Wifi (voor als hij eens verplaatst moet worden).
- Bluetooth kan handig zijn, maar hoeft niet.
- Liefst geen RGB (maar is geen harde eis).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me gebaseerd op de Desktop BBG 1440 game PC.
Maar als er goedkopere, bijna even goede alternatieven, of mooie upgrades voor een iets hogere prijs bestaan, zijn die welkom.
Komt erop neer dat ik "best bang for the buck" wil.
Ik vermoed dat de BBG best goed zit, maar vraag me bijvoorbeeld af wat de invloed zou zijn van een NVIDEA kaart in plaats van RADEON (mij lijkt het dat er geen 16GB kaart alternatieven bij NVIDEA zitten voor een vergelijkbare prijs, maar klopt dat, en is dat belangrijk?).
Verder ben ik altijd wat bang of alles wel compatibel is, de voeding zwaar genoeg etc.
Een grotere HDD en meer RAM is altijd welkom, indien de meerprijs niet overdreven is.
Gaming.
Verschillende games, waarvan momenteel Total War : Warhammer wellicht de meest veeleisende is.
Maar aangezien dit ook komt doordat mijn oude systeem niet meer zo performant is, zullen daar zeker nog andere games bijkomen.
Verder ga ik er 2 schermen op aansluiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van een richtprijs van 1.300 - 1.500 euro, met een maximum van 1.800 euro.
Dit is voor alle componenten. NIET voor assemblage en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier enkel om de case en alles erin.
De randapparatuur (muis, keyboard, schermen...) bekijk ik later.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vroeger altijd NVIDEA kaarten gehad, maar sta open voor andere.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil.
- 2 schermen mogelijk.
- Wifi (voor als hij eens verplaatst moet worden).
- Bluetooth kan handig zijn, maar hoeft niet.
- Liefst geen RGB (maar is geen harde eis).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me gebaseerd op de Desktop BBG 1440 game PC.
Maar als er goedkopere, bijna even goede alternatieven, of mooie upgrades voor een iets hogere prijs bestaan, zijn die welkom.
Komt erop neer dat ik "best bang for the buck" wil.
Ik vermoed dat de BBG best goed zit, maar vraag me bijvoorbeeld af wat de invloed zou zijn van een NVIDEA kaart in plaats van RADEON (mij lijkt het dat er geen 16GB kaart alternatieven bij NVIDEA zitten voor een vergelijkbare prijs, maar klopt dat, en is dat belangrijk?).
Verder ben ik altijd wat bang of alles wel compatibel is, de voeding zwaar genoeg etc.
Een grotere HDD en meer RAM is altijd welkom, indien de meerprijs niet overdreven is.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 225,55 | € 225,55 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 174,90 | € 174,90 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 539,- | € 539,- |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 88,- | € 88,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,30 | € 114,30 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 1.396,93 |