Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Beste Tweakers,

Ik heb mijn Jura E6 bijna een jaar geleden in Duitsland gekocht tijdens een actie bij de Saturn (toen bijna 500 euro goedkoper dan toen geldende prijzen in NL). Ik heb ook een connectivity module erbij gekocht en kan dus op mijn GSM op de app veel meer info eruit halen dan op de display van het apparaat.

Ik lees en begrijp dat elk apparaat om de zoveel tijd een soort APK moet krijgen.

Wat is jullie ervaring en hoe doen jullie het?

Om de zoveel tijd of zoveel kopjes koffie een beurt bij een geautoriseerde dealer of Jura zelf, kan je dingen buiten de reguliere schoonmaak programma's (en vervanging van filters) zelf makkelijk dingen doen?

Ik had hiervoor een Delonghi en die bracht ik om de anderhalf jaar bij de dealer om hem wel spic en span te maken maar dat was er één die geen (bijna) halve computer was zoals de Jura nu is geworden.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen en wat evt een beurt ongeveer kost?

Alvast bedankt en ik neem nog een lekker bakkie :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIP92tksASk7s-485xzGWDiY4DU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BBSBhC6Tz5GIUmHrDQe7KvAG.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Officieel is het niet meer nodig volgens Jura zelf bij de recente modellen. Ik heb de E8 en overweeg toch de service waarbij ze de machine openmaken en reinigen en de zetgroep nalopen. Zal allemaal wel een gesloten groep zijn en zelfreinigend, maar toch een wat ranzig idee dat het nooit echt goed schoon wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik heb laatst mijn Philips machine gebracht voor groot onderhoud/reparatie na 7 jaar gebruik. Compleet was ik €325 armer. Op een machine van €1100 nog de moeite waard. Voor een kleine machine die de helft kost zou ik zoveel mogelijk zelf doen en zodra het ding stuk gaat er gewoon afscheid van nemen.....
, zonde want wegwerp maatschappij. Maar reparatie is niet lonend.
Onderhoud bij mijn lokale koffie winkel is €125,-

[ Voor 1% gewijzigd door Ramon 73 op 31-07-2024 13:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
https://nl.jura.com/nl/su...vice/jura-servicetarieven
Preventief onderhoud aan een JURA volautomaat is niet noodzakelijk. Dankzij de geïntegreerde onderhoudsprogramma’s blijft de JURA volautomaat in prima conditie en kunt u genieten van de vele koffiespecialiteiten, mits u altijd de onderhoudsmeldingen tijdig opvolgt en hierbij uitsluitend gebruik maakt van originele JURA-onderhoudsproducten.
Ik heb een Jura C65, nooit voor onderhoud weggebracht, maar nu wel twee keer gehad (eerst na ruim vijf jaar, daarna 7,5 jaar na aankoop) dat de machine kapot ging. Beide keren naar Jura in Zoetermeer gebracht voor reparatie. Zit ook meteen een onderhoudsbeurt bij en je hebt daarna een jaar garantie op het apparaat. Kostte voor mijn apparaat laatste keer €209.

Op Youtube kan je wellicht ook wel wat onderhoudsfilmpjes vinden voor de E6; voor mijn toestel in elk geval wel maar durfde dat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Johan Bogle schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:39:
Zal allemaal wel een gesloten groep zijn en zelfreinigend, maar toch een wat ranzig idee dat het nooit echt goed schoon wordt gemaakt.
Dat is precies mijn punt, kijk naar een dopper drinkfles, je kan hem schoonmaken elke keer maar toch komt er blijkbaar troep in het niet toegankelijk stukje van de fles. Ik zag een filmpje wat er zat na een jaar gebruik.
Daarom wilde ik mijn jura op juist die plekken laten servicen.
Dankjewel voor de PDF, die had ik nog niet gezien/gevonden :)

[ Voor 20% gewijzigd door rikoos op 31-07-2024 15:21 ]