Ik heb wat hulp nodig bij het stellen van mijn deur. Ik wilde de deur wat minder op spanning hebben zodat hij wat lager kwam te hangen om beter af te sluiten. Heb wat instructies gevolgd op het internet: https://nl.wikihow.com/De-veer-van-een-garagedeur-spannen
Nu heb ik alleen het probleem groter gemaakt. Ik weet even niet meer hoe ik nu naar de beginpositie moet en het op orde moet krijgen. Hoe kan ik de deur echt weer vanaf 0 beide zijden stellen en de veren opnieuw op spanning brengen?
Ik heb het idee dat ik de kabelrol ook iets veranderd heb. Als de deur geheel ontspannen is dan maakt de deur netjes contact met de vloer, maar iets op spanning en er ontstaat een kier. Dat wilde ik oplossen.
Het is een deur met 2 torsieveren en een koppelstuk ertussen om beide delen onafhankelijk te kunnen stellen.
Op dit moment staat er te weinig spanning op waardoor ik de deur niet eens open krijg.
Aanvulling: Ik heb alles nu ontspannen en weet wel dat ik het bepaalde aantal slagen aan moet draaien conform de sticker. Ik blijf alleen hebben dat die deur toch steeds een stukje ongewenst omhoog komt. Ook als ik de spanning iets minder maak.
:strip_exif()/f/image/I2JLH2gWH2lb6hEVOHv4so8K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l8DRc6I1aGtrEBj8UlGwccHn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CT7ieIwqA4cJ6bJYp4p1EvHL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lQ2EuRx2LbpNfxF4bs2UoWl0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lifp35BtCTswYAhZyK13ISIn.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik alleen het probleem groter gemaakt. Ik weet even niet meer hoe ik nu naar de beginpositie moet en het op orde moet krijgen. Hoe kan ik de deur echt weer vanaf 0 beide zijden stellen en de veren opnieuw op spanning brengen?
Ik heb het idee dat ik de kabelrol ook iets veranderd heb. Als de deur geheel ontspannen is dan maakt de deur netjes contact met de vloer, maar iets op spanning en er ontstaat een kier. Dat wilde ik oplossen.
Het is een deur met 2 torsieveren en een koppelstuk ertussen om beide delen onafhankelijk te kunnen stellen.
Op dit moment staat er te weinig spanning op waardoor ik de deur niet eens open krijg.
Aanvulling: Ik heb alles nu ontspannen en weet wel dat ik het bepaalde aantal slagen aan moet draaien conform de sticker. Ik blijf alleen hebben dat die deur toch steeds een stukje ongewenst omhoog komt. Ook als ik de spanning iets minder maak.
:strip_exif()/f/image/I2JLH2gWH2lb6hEVOHv4so8K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l8DRc6I1aGtrEBj8UlGwccHn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CT7ieIwqA4cJ6bJYp4p1EvHL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lQ2EuRx2LbpNfxF4bs2UoWl0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lifp35BtCTswYAhZyK13ISIn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZzOFAK4clMQn9DCe4s5rhsPH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Sarge78 op 31-07-2024 12:13 ]
23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput