Monitoren prijzen hier en in us

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik ben opzoek naar 2 nieuwe budget monitoren 1440p 27 inch en refresh rate of hdr zou ook mooi zijn. Ik zoek hiervoor in het sub 200 segment. En nu valt het mij de hele tijd op dat op Reddit men het heeft over 140-180usd monitoren en als ik die hier wil kopen die 300 kosten zelfs dell die ze officieel op eigen site verkoopt doet dit. Nu snap ik btw er bovenop komt en koersen maar dat zou 30-60 euro zijn naar mijn berekening niet 100+. Kan iemand mij uitleggen hoe wij zoveel meer moeten dokken zijn er misschien trucs om dit te omzeilen? Alvast bedankt voor de uitleg.

Een voorbeeld: dell g2724d bij dell zelf

us site: Dell.com us 200usd

De Nederlandse site Dell.com nl 325 eur

Beste antwoord (via Tjalling123 op 31-07-2024 11:06)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Die prijzen lopen nauwelijks uiteen (in dollar/euro) wanneer je daadwerkelijk dezelfde opties kiest: (wat overigens belachelijk veel moeite kost, wat een irritante selectie..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxGJpEq64iWG-yBgWIMlYAwmk6Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I5vbdz5KfYKS72NV8tRoIevd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N00Gzb3wfZ89GNuDnN8ls2RSzIc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/moo1iWR77DxttyVpTrSt9wKz.png?f=fotoalbum_tile

Sterker nog, de dollarprijs daar is exclusief sales tax - maar dat verschilt dacht ik per staat, dus hoe veel meer daar (gemiddeld) nog bij komt weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2024 11:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Nu is rechtstreeks bij Dell ook niet altijd het goedkoopste, dit scheelt alweer wat: uitvoering: Dell G2724D Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:37

Detmer

Professioneel prutser

Er is iets in de combinatie type scherm en adaptive sync.

De US versie kan flat screen en AMD freesync Premium. De NL versie kan dat niet en gaat dan meteen naar AMD Freesync Premium + VESA. Als ik dan de prijzen vergelijk komt het toch aardig overeen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
200 dollar is ex sales tax, dus daar moet je eigenlijk al 20% bij op rekenen. Daarbij rekent dell.nl met adviesverkoopprijzen zodat hun kortingen voor grotere klanten heel wat lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
Detmer schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:55:
Er is iets in de combinatie type scherm en adaptive sync.

De US versie kan flat screen en AMD freesync Premium. De NL versie kan dat niet en gaat dan meteen naar AMD Freesync Premium + VESA. Als ik dan de prijzen vergelijk komt het toch aardig overeen.
Ow dus als ik het goed begrijp zijn het niet dezelfde schermen dan is dit een slecht voorbeeld maar er zijn meer schermen die dit doen of hebben wij vaak net een andere monitor ondanks de zelfde naam?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die prijzen lopen nauwelijks uiteen (in dollar/euro) wanneer je daadwerkelijk dezelfde opties kiest: (wat overigens belachelijk veel moeite kost, wat een irritante selectie..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxGJpEq64iWG-yBgWIMlYAwmk6Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I5vbdz5KfYKS72NV8tRoIevd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N00Gzb3wfZ89GNuDnN8ls2RSzIc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/moo1iWR77DxttyVpTrSt9wKz.png?f=fotoalbum_tile

Sterker nog, de dollarprijs daar is exclusief sales tax - maar dat verschilt dacht ik per staat, dus hoe veel meer daar (gemiddeld) nog bij komt weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
418O2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:55:
200 dollar is ex sales tax, dus daar moet je eigenlijk al 20% bij op rekenen. Daarbij rekent dell.nl met adviesverkoopprijzen zodat hun kortingen voor grotere klanten heel wat lijken.
Ja maar 20% is 40 euro en zou de Amerikaanse site niet ook advies prijzen doen? Dan nog andere winkels hebben dat scherm voor 280 dat is nog steeds 40 extra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjalling123
D4NG3R schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:01:

[Afbeelding][Afbeelding]

Ow dus een model is niet een spec maar meer een lijn aha I get it now. Mijn fout wat zijn monitoren een rot dingen dan met namen. Dank voor het opmerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het heeft bottom line in ieder geval weinig nut om je blind te staren op de US prijzen, de verschillen zijn doorgaans verklaarbaar wanneer je zaken als BTW en eventuele importheffing er bij op gaat tellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
D4NG3R schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:07:
Het heeft bottom line doorgaans in ieder geval weinig nut om je blind te staren op de US prijzen, de verschillen zijn doorgaans verklaarbaar wanneer je zaken als BTW en eventuele importheffing er bij op gaat tellen. :)
Nee dat snap ik nu maar ik dacht omdat anderen zijden dat het een 200 usd monitor is maar idd ex btw in Amerika vertekend dat beeld samen bet wat complexe benamingen voor schermen. Thanks voor deze informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58
En dan komen ook nog de douane en inklaringskosten om de hoek kijken, die prijzen zijn zo op te zoeken. Iets in de US kopen is zelden aantrekkelijk. :)
Pagina: 1