Spoiler vooraan stuk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juansr
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-02 17:36
Mijn vraag
Kan men bij het parkeren de voorste sensors automatisch laten werken?

Reeds twee maal reed ik bij het parkeren tegen een lage steen of houten blok met als gevolg een beschadigde voorspoiler.
Als je parkeert zie je wel de hindernis, maar bij het vertrekken ben je het vergeten en vertrek je zonder dat de EV6 sensor in werking treedt met als gevolg een beschadigde spoiler. (kosten 1500€)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Manueel het bovenaanzicht instellen, maar hier denk je niet altijd aan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hoe zou je wegrijden als je deze sensor niet zou hebben?
Maar zoals je al aangeeft je zal handmatig het bovenaanzicht moeten selecteren, als je daar een gewoonte van maakt dan heb je minder kans dat je schade rijdt, al blijft vertrouwen op sensoren natuurlijk niet waterdicht.

[ Voor 66% gewijzigd door Leeghoofd21 op 31-07-2024 10:52 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-06 14:58
Voor de beeldvorming:

Je zet de auto weg, tegen een rand/steen vóór de auto.

Vervolgens wil je de auto weer pakken, vooruit wegrijden zonder ook maar ergens naar te kijken en bots je op die rand/steen die vóór de auto ligt. En dat omdat je 'verwacht dat de auto wel gaat piepen'.

Ik begrijp dat je de sensor wilt gebruiken. Maar het lijkt me ook een uitermate gezond idee dat je gewoon even voor het instappen kijkt of er iets voor je auto ligt voordat je simpelweg gas geeft. Een kind, een dier... ik zeg maar wat.

Ik zou je vraag stellen in het grote EV6 topic. Daar zit veel kennis.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Stom op 31-07-2024 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Eruit rijden zoals je er in kwam.
Of de hindernis weghalen nadat je geparkeerd staat zodat je er niet over hoeft na te denken wanneer je weg rijd

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
Achteruit inparkeren, is ook veel handiger bij weer wegrijden.

Na hoeveel kapotte spoilers ga je er toch wel aan denken om de sensors handmatig in te schakelen?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Oke.na ff hebben nagedacht.
Hoe zet je je sensors aan? Is dat met een pulsdrukknop?
Of via software en scherm?

Als het een knop is, zou je deze via een relais kunnen activeren wanneer je de auto start.

Via het scherm, dan zal je een software aanpassing moeten bedenken
En daar houd het op met mijn idee. Heb geen idee wie aanpassingen voor Kia kan doen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Mr. Stom schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:57:

Ik begrijp dat je de sensor wilt gebruiken. Maar het lijkt me ook een uitermate gezond idee dat je gewoon even voor het instappen kijkt of er iets voor je auto ligt voordat je simpelweg gas geeft. Een kind, een dier... ik zeg maar wat.
Dit lijkt me toch wel de basis, iedereen met een rijbewijs zou dit toch geleerd moeten hebben tijdens de lessen? Blind vertrouwen op sensoren is altijd een slecht idee.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-06 14:58
@Juansr Uit de manual:

Parking Distance Warning Auto On
You can set the parking distance warning to be ON at low speeds. To use Parking Distance Warning Auto On function, select Setup → Vehicle → Driver Assistance → Parking Safety → Parking Distance Warning Auto On from the infotainment system screen.

https://www.kia.com/conte...topics/chapter6_33_2.html

Maar ik blijf erbij: domweg je gaspedaal indrukken totdat een sensor zegt dat je niet verder kan zal op termijn al-tijd leiden tot schade of letsel.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Stom op 31-07-2024 15:29 ]

Pagina: 1