Welke tochtstrips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50
Hoi!

Voor het eerst sinds wij in onze woning wonen is het buiten schilderwerk aan de beurt.
Nu wilde ik meteen alle tochtprofielen vervangen, want deze zijn oud (uitgedroogd en overschilderd).
Die ga ik er dus afhalen voordat de schilder begint en nieuwe terugplaatsen als het schilderwerk klaar is.

Ik twijfel alleen of ik nu een zelfde aluminium tochtprofiel terugplaats (zie foto) of voor een plak tochtband ga.
Die laatste lijkt mij namelijk sneller te plaatsen. Zit hier veel verschil in qua tochtwering?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9OvbJZDuy7kXlaAeTdR7pv4QUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jleFcUMkOzyyrRbCV1M4XyhD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3XuNwHd9dhMq6xTEG7tbpPN9bM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a7PIOtICEvJ09tQGNTN9pAPp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01
Ik zat voor dezelfde keuze een tijdje terug en heb gekozen voor deze zelfklevende tochtstrips. Veel gemakkelijker te plaatsen en sluiten perfect af. Ik heb ook het idee dat het materiaal niet uitdroogt/broos wordt zoals de oude tochtstrips.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50
IceM schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:44:
Ik zat voor dezelfde keuze een tijdje terug en heb gekozen voor deze zelfklevende tochtstrips. Veel gemakkelijker te plaatsen en sluiten perfect af. Ik heb ook het idee dat het materiaal niet uitdroogt/broos wordt zoals de oude tochtstrips.
Deze was ik nog niet tegengekomen. Zien er goed uit, een combinatie tussen bovengenoemde opties eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 10:20
Ik heb een tijd terug van ome ali L strip gekocht onder een hoek van 45 graden. Die zijn wat meer vergevings gezind omdat die stukje enkele millimeters speling heeft en dan altijd goed sluit op je kozijn.

Ik had dus omdat het bij mij tegen het kozijn moest, jij moet hem ertussen dus dan is die V versie wellicht beter.

strips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:01
Dat schuim is lang niet zo robuust en slijtvast als die tochtstrip die er nu op zit. Die zitten er nu enkele tientallen jaren op schat ik zo in.

Het zijn overigens Ellen tochtstrips, en die kan je zo bij de hornbach halen, kost niet zo'n schat, en ze maken nog steeds exact dezelfde maat als wat je nu hebt en zit er na montage weer superstrak uit. Gemaakt van aluminium en een rubber strip, gaat zo weer tientallen jaren mee.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:14
Wij hebben dezelfde strips en ben deze afgelopen lente gaan vervangen voor de volgende:

https://www.luchtdichtsho...e/solidseal-renovatie-41/

Werkt prettig, makkelijk vast te zetten met een tacker. Eventueel is hij ook nog te vinden met zelfklevende tape erop, maar die is een stuk duurder volgens mij. Vooralsnog erg tevreden over.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Pagina: 1