Op vakantie vind ik het altijd leuk om leuke plaatjes te schieten. Echter loop ik soms tegen de beperkingen aan van mijn smartphone (Samsung S22 Ultra). Met name de zoom en de scherpte kunnen beter. Daarom ben ik op zoek naar mijn eerste 'grote mensen camera'. Ik wil graag betere kwaliteit foto's kunnen schieten, maar liefst in een compacte formaat. Ik heb eens een spiegelreflex geleend, maar dat is een groot apparaat dat je echt moet 'meezeulen'.
Wat wil ik gaan fotograferen?
- Gezin
- Landschappen
- Vakantiekiekjes
Wat vind ik belangrijk?
- Formaat - graag klein zodat het evt in een broekzak past.
- Ik vind het prettig dat hij beter kan zoomen dan mijn S22 Ultra ;-)
- Gebruiksgemak --> Ik schiet vrijwel alles op de auto-stand, maar ik zou graag de optie hebben om zelf aan de slag te gaan met de settings.
- Opties voor back-up / cloud services? (ik heb nu een abbo voor Google One, bestaat er een camera die automatisch foto's back-up'ed?)
Kortom, de smartphone experience, maar dan met betere hardware.
Verder ben ik van plan een fotocursus te gaan doen, om ook op die manier de kwaliteit van de foto's te verbeteren.
Budget
Geen idee.... 500 euro is prima, maar als datgene wat ik zoek voor 1000 euro te koop is, is dat ook prima. In het ergste geval verkoop ik de boel weer.
Wat heb ik zelf al gevonden?
Ik ben behoorlijk nieuw op dit gebied, dus vind het lastig de juiste filters in de pricewatch aan te brengen, maar ik had bijv. deze camera gevonden:
uitvoering: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart
Vraag me wel af of deze camera voldoende kan zoomen....
Wat wil ik gaan fotograferen?
- Gezin
- Landschappen
- Vakantiekiekjes
Wat vind ik belangrijk?
- Formaat - graag klein zodat het evt in een broekzak past.
- Ik vind het prettig dat hij beter kan zoomen dan mijn S22 Ultra ;-)
- Gebruiksgemak --> Ik schiet vrijwel alles op de auto-stand, maar ik zou graag de optie hebben om zelf aan de slag te gaan met de settings.
- Opties voor back-up / cloud services? (ik heb nu een abbo voor Google One, bestaat er een camera die automatisch foto's back-up'ed?)
Kortom, de smartphone experience, maar dan met betere hardware.
Verder ben ik van plan een fotocursus te gaan doen, om ook op die manier de kwaliteit van de foto's te verbeteren.
Budget
Geen idee.... 500 euro is prima, maar als datgene wat ik zoek voor 1000 euro te koop is, is dat ook prima. In het ergste geval verkoop ik de boel weer.
Wat heb ik zelf al gevonden?
Ik ben behoorlijk nieuw op dit gebied, dus vind het lastig de juiste filters in de pricewatch aan te brengen, maar ik had bijv. deze camera gevonden:
uitvoering: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart
Vraag me wel af of deze camera voldoende kan zoomen....
Steam/Discord: Flimovic