Advies gezocht voor abonnement vaste telefoonlijn anno 2024

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photonman
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 23:45
Beste medetweakers,

Ik was laatst bij de ouders van mijn buurvrouw (oud stel rond de 80) om een nieuw modem te installeren van Ziggo. Die van hun was 5 jaar oud en werkte niet meer - was volgens Ziggo "te oud" - ze zaten 2 dagen zonder internet en telefonie.

Ik schrok wel een beetje toen ik zag dat ze bijna €70 per maand betalen voor alléén vaste telefonie en internet - geen televisie. Ze kijken analoog TV (met digitale omvormer of iets dergelijks aangezien ze nog steeds een beeldbuis hebben) wat voor hun genoeg is, en het internet is alleen voor de kleindochter zodat ze daar huiswerk kan maken. Ik keek even op de rekening, en zag dat Ziggo zo'n €16,- per maand vraagt voor een vaste telefoonlijn.
Er is geen discussie: de telefoonlijn blijft, en ze willen hun nummer behouden. Ik vroeg me af of iemand weet hoe dit zo goedkoop mogelijk kan (met nummerbehoud), en de televisie ook blijft werken.

Via pricewise zag ik een aanbieding van "Budget Alles-In-1" voor €41,50 per maand met de eerste 6 maanden €24,50. Was €19,50 maar voor onbeperkt vast bellen betaal je €5 p/m extra. Blijft de TV-aansluiting dan gewoon hetzelfde als hoe het nu bij Ziggo werkt? Blijft analoog/digitaal werken met op z'n minst NPO 1/2/3? Ik vind €70 namelijk wel echt extreem duur voor wat ze gebruiken. Ik heb al geprobeerd uit te leggen dat een mobiele sim met onbeperkt bellen het goedkoopst zou zijn, maar dat gaat er niet in helaas.

Alvast bedankt voor iedereen die wil helpen _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Vroegen deze personen dit of vond jij het nodig om dat te regelen? Aangezien het voor hen werkt en zij er vrede mee hebben als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het lijkt me een redelijke prijs bij de 'A-merken'.

Ze hebben dus wel televisie, er is geen ander signaal dan via dergelijke providers. Heel misschien hebben ze digitenne (zo'n klein antennetje, ook met een doosje naast de tv), daar is NPO1-3 gratis dacht ik, maar ik schat dat ze gewoon ziggo tv hebben met een settop box.

Het probleem met zo'n oude tv is dat je niet kan stunten met glasvezel, nieuwe UTP kabels of apps.
Die 40/mnd is dus een lokkertje daar komt gewoon nog TV bij en telefoon. Vergis je ook niet in de belkosten via die lijnen. KPN die vraagt tegenwoordig al 50 cent als je aan je vaste lijn denkt en een euro als je je telefoon afstoft.

Lekker zo laten, misschien kan je nog even doorlichten of ze 100 ipv 50 Mbit hebben of per ongeluk 2 tv decoders op het contract hebben 'zwerven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Bij CheapConnect heb je voor minder dan 9 euro per jaar een telefoonlijn. Met een ATA-converter kun je de huidige telefoon blijven gebruiken. Als ze veel bellen kun je uitgaande gesprekken door een nog goedkopere provider laten afhandelen.

Er geen garantie dat de onversleutelde zenders van Ziggo gratis blijven werken. Als er onderhoud in je wijk plaatsvindt, kan de kabel naar jouw huis losgekoppeld worden. Bij NLZiet kun je een tv-abonnement afsluiten. Er is genoeg keuze uit kastjes die de Androidapp draaien en hdmi-output geven. Met een hdmi-naar-rca converter kun je de oude tv aansluiten. Als het alleen om NPO 1/2/3 gaat, kun je die gratis ontvangen via DVB-T2 (maar moet je wel investeren in een ontvanger).

Je hebt dan alleen nog een internetaansluiting nodig. 50 Mbps is ruim voldoende om tv te kijken en te bellen. Alles bij elkaar ben je voor 40 euro per maand klaar.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Photonman
Archie_T schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:55:
Vroegen deze personen dit of vond jij het nodig om dat te regelen? Aangezien het voor hen werkt en zij er vrede mee hebben als ik het zo lees.
Ze hebben er vrede mee in de zin van dat ze kunnen bellen en het internet het doet voor de kleindochter. Maar ze vinden het wel heel veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:11
Je zou in elk geval terug moeten kunnen naar 62 euro per maand. Misschien hebben ze een te uitgebreid TV pakket. Vaste lijn om te bellen is trouwens "maar" 4 euro per maand, geen 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Waarschijnlijk hebben ze een bundel. Dus met onbeperkt bellen. Anders is het €0.25 p/min ofzo en mijn ouders zijn welliswaar iets jonger maar zonder belbundel wordt het pas duur.

Ze bellen namelijk erg lang is mijn ervaring met mijn moeder ;)

Ik zou adviseren om kleindochter een onbeperkt simmetje te geven a 20 per maand met 10 voor kleindochter/ouders van en opa en oma de andere 10 en uitleggen indien nodig wat een hotspot is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:56
Kijk eerst even of Ziggo een beter aanbod heeft wat bij hun behoeften past. Gebruiken deze senioren zelf ook veel internet? (bijvoorbeeld het emailadres van Ziggo?).

Je kan er voor kiezen om enkel kabeltv bij Ziggo te houden, dit kost ongeveer 23 euro per maand. Alleen televisie en internet is 39 euro, maar dan moet er nog onbeperkt bellen bij. Zit je weer op +50 euro.

Als er veel gebeld wordt, kijk dan even waar ze naar toe bellen (vaste nummers of 06).

Bij budget is onbeperkt bellen naar vaste lijnen 5 euro en onbeperkt bellen naar mobiele nummers ook 5 euro. Dan zit je dus op een 11 euro voor onbeperkt bellen naar NL nummers.

Afhankelijk of er glas of DSL op die locatie beschikbaar is; ik kom na 9 maanden op 45 euro uit voor 30Mb internet (op DSL).

Als ik de snelle rekensom maak zonder aanbiedingen; dan is het 23 euro voor enkel kabeltv en 45 euro voor budget internet en telefoon. Dan zit je al bijna op de 70 euro...

Als je TV ook bij budget onderbrengt zit je op 60 euro bij budget.. Bespaar je een tientje. Hou er dan wel rekening mee dat je dan ook mogelijk ook kan uitleggen hoe de nieuwe TV ontvanger werkt.
fopjurist schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:16:
Bij CheapConnect heb je voor minder dan 9 euro per jaar een telefoonlijn. Met een ATA-converter kun je de huidige telefoon blijven gebruiken. Als ze veel bellen kun je uitgaande gesprekken door een nog goedkopere provider laten afhandelen.

Er geen garantie dat de onversleutelde zenders van Ziggo gratis blijven werken. Als er onderhoud in je wijk plaatsvindt, kan de kabel naar jouw huis losgekoppeld worden. Bij NLZiet kun je een tv-abonnement afsluiten. Er is genoeg keuze uit kastjes die de Androidapp draaien en hdmi-output geven. Met een hdmi-naar-rca converter kun je de oude tv aansluiten. Als het alleen om NPO 1/2/3 gaat, kun je die gratis ontvangen via DVB-T2 (maar moet je wel investeren in een ontvanger).

Je hebt dan alleen nog een internetaansluiting nodig. 50 Mbps is ruim voldoende om tv te kijken en te bellen. Alles bij elkaar ben je voor 40 euro per maand klaar.
Mijn advies en ervaring hierin bij senioren. Niet doen. En ik gebruik zelf notabene cheapconnect voor 4 Voip accounts.

Laat die telefoonlijn door Ziggo of KPN onderhouden, die zijn dan verantwoorlijk voor een werkende telefoonlijn tot op het modem. Voor die paar euro per jaar aan besparing wil ik niet verantwoordelijk worden gehouden voor een niet-werkende telefoonlijn als er 112 moet worden gebeld (ja, dit kan bij CC maar ik wil gewoon zekerheid dat het werkt zonder belregels in te moeten stellen op een ATA)

NLziet zou ik ook niet aanraden bij deze doelgroep. Tenzij je iedere keer bij de oudjes op de koffie wilt komen en meerdere keren tekst en uitleg wilt geven hoe de tv werkt. Geloof me, dat gaat na een paar jaar flink vervelend worden (men gaat je bellen als de TV het niet doet, en altijd op het moment dat je niet uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photonman
krakendmodem schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:38:
Kijk eerst even of Ziggo een beter aanbod heeft wat bij hun behoeften past. Gebruiken deze senioren zelf ook veel internet? (bijvoorbeeld het emailadres van Ziggo?).

Je kan er voor kiezen om enkel kabeltv bij Ziggo te houden, dit kost ongeveer 23 euro per maand. Alleen televisie en internet is 39 euro, maar dan moet er nog onbeperkt bellen bij. Zit je weer op +50 euro.

Als er veel gebeld wordt, kijk dan even waar ze naar toe bellen (vaste nummers of 06).

Bij budget is onbeperkt bellen naar vaste lijnen 5 euro en onbeperkt bellen naar mobiele nummers ook 5 euro. Dan zit je dus op een 11 euro voor onbeperkt bellen naar NL nummers.

Afhankelijk of er glas of DSL op die locatie beschikbaar is; ik kom na 9 maanden op 45 euro uit voor 30Mb internet (op DSL).

Als ik de snelle rekensom maak zonder aanbiedingen; dan is het 23 euro voor enkel kabeltv en 45 euro voor budget internet en telefoon. Dan zit je al bijna op de 70 euro...

Als je TV ook bij budget onderbrengt zit je op 60 euro bij budget.. Bespaar je een tientje. Hou er dan wel rekening mee dat je dan ook mogelijk ook kan uitleggen hoe de nieuwe TV ontvanger werkt.

[...]

Mijn advies en ervaring hierin bij senioren. Niet doen. En ik gebruik zelf notabene cheapconnect voor 4 Voip accounts.

Laat die telefoonlijn door Ziggo of KPN onderhouden, die zijn dan verantwoorlijk voor een werkende telefoonlijn tot op het modem. Voor die paar euro per jaar aan besparing wil ik niet verantwoordelijk worden gehouden voor een niet-werkende telefoonlijn als er 112 moet worden gebeld (ja, dit kan bij CC maar ik wil gewoon zekerheid dat het werkt zonder belregels in te moeten stellen op een ATA)

NLziet zou ik ook niet aanraden bij deze doelgroep. Tenzij je iedere keer bij de oudjes op de koffie wilt komen en meerdere keren tekst en uitleg wilt geven hoe de tv werkt. Geloof me, dat gaat na een paar jaar flink vervelend worden (men gaat je bellen als de TV het niet doet, en altijd op het moment dat je niet uitkomt).
Dank voor het advies.

Voor zover ik van hun heb begrepen en ik kan aflezen van het factuur, hebben ze dus geen TV-abonnement. Ik heb persoonlijk ook geen TV bij Ziggo, maar kan wel gewoon TV kijken (zonder interactieve TV etcetera natuurlijk) met NPO 1/2/3 ook in HD.
Hun 'pakketkosten' zijn 49,65, en de bellen staat er apart bij als €15,50. Vervolgens komt er elke maand nog €2,50 bij voor een papieren uitdraai van het factuur...

Mijn vraag was dus ook een beetje van: kan ik Budget aanschaffen voor hen, en blijft de TV dan ook gewoon werken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 05:55

silverball

De wagen voor moderne mensen

Laat lekker gaan joh, bij de volgende telefonie storing ben jij de pineut @Photonman

Als je ziggo opzegt stopt de TV trouwens ook met werken.

[ Voor 25% gewijzigd door silverball op 31-07-2024 11:06 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
silverball schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:59:
Laat lekker gaan joh, bij de volgende telefonie storing ben jij de pineut @Photonman
Inderdaad. Ik zou ziggo opbellen en wat korting regelen (al dan niet via retentie) en het daarbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:05
Alle pakketten bevatten TV van Ziggo. Dat komt altijd over de coax-kabel mee.

Daarnaast is het goed mogelijk dat als bellen 15,50 kost, dat dat "Volop Bellen" is. Daarin zit dus onbeperkt bellen naar vaste en mobiele Nederlandse nummers. Mogelijk kun je dat pakket opzeggen, maar dan gaan ze 0,16 euro/minuut betalen. Als ze geen ~2 uur bellen, dan zou dat ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photonman
418O2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:00:
[...]

Inderdaad. Ik zou ziggo opbellen en wat korting regelen (al dan niet via retentie) en het daarbij laten.
Ik denk dat dat inderdaad de beste optie is voor nu. Ze hebben hier recent glasvezel gelegd, dus ik denk dat ik er wel een redelijke korting kan uitslaan bij de retentieafdeling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
Photonman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad de beste optie is voor nu. Ze hebben hier recent glasvezel gelegd, dus ik denk dat ik er wel een redelijke korting kan uitslaan bij de retentieafdeling 8)7
Zeker, meestal 9 maanden 30 euro, helemaal als je dat noemt. Vraag ook even of ze het contract kunnen doorlichten, soms kunnen ze nog wel wat omboeken dat je goedkoper uit bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Photonman
Sendak239 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 00:01:
Je zou in elk geval terug moeten kunnen naar 62 euro per maand. Misschien hebben ze een te uitgebreid TV pakket. Vaste lijn om te bellen is trouwens "maar" 4 euro per maand, geen 16.
Ze hebben onbeperkt bellen. Staat voor €15,50 op de factuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:56
Photonman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Dank voor het advies.

Voor zover ik van hun heb begrepen en ik kan aflezen van het factuur, hebben ze dus geen TV-abonnement. Ik heb persoonlijk ook geen TV bij Ziggo, maar kan wel gewoon TV kijken (zonder interactieve TV etcetera natuurlijk) met NPO 1/2/3 ook in HD.
Hun 'pakketkosten' zijn 49,65, en de bellen staat er apart bij als €15,50. Vervolgens komt er elke maand nog €2,50 bij voor een papieren uitdraai van het factuur...

Mijn vraag was dus ook een beetje van: kan ik Budget aanschaffen voor hen, en blijft de TV dan ook gewoon werken?
Zoals al werd genoemd, wanneer je ook maar iets van Ziggo afneemt, dan zit er TV bij. (Standaard TV). Het klinkt als een ouder pakket wat ze hebben.

Ja, je kan budget aanschaffen voor internet en telefonie . Maar dan moet je bij Ziggo aangeven dat je alleen Kabel TV wilt: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv.

Maar, dan kom ik weer op het volgende kostenplaatje:

Budget 50mb glasvezel en onbeperkt bellen

Eerste 9 maanden € 26,
Na 9 maanden€ 54 (dit is inclusief onbeperkt bellen)
Kabel TV Ziggo: 23 euro...

Je bent dan zelfs duurder uit dan je nu bent.

Beste optie: Ziggo bellen en vragen of ze een aanbieding kunnen doen (of het excuus gebruiken dat er glasvezel ligt en je naar Odido wilt overstappen ofzo, kunnen ze wel waarderen bij Ziggo :+ )

Blijven bij Ziggo is dan eigenlijk de goedkoopste optie. Al helemaal als je er een leuke aanbieding uit kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photonman
krakendmodem schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Zoals al werd genoemd, wanneer je ook maar iets van Ziggo afneemt, dan zit er TV bij. (Standaard TV). Het klinkt als een ouder pakket wat ze hebben.

Ja, je kan budget aanschaffen voor internet en telefonie . Maar dan moet je bij Ziggo aangeven dat je alleen Kabel TV wilt: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv.

Maar, dan kom ik weer op het volgende kostenplaatje:

Budget 50mb glasvezel en onbeperkt bellen

Eerste 9 maanden € 26,
Na 9 maanden€ 54 (dit is inclusief onbeperkt bellen)
Kabel TV Ziggo: 23 euro...

Je bent dan zelfs duurder uit dan je nu bent.

Beste optie: Ziggo bellen en vragen of ze een aanbieding kunnen doen (of het excuus gebruiken dat er glasvezel ligt en je naar Odido wilt overstappen ofzo, kunnen ze wel waarderen bij Ziggo :+ )

Blijven bij Ziggo is dan eigenlijk de goedkoopste optie. Al helemaal als je er een leuke aanbieding uit kan trekken.
Ahja, dit is wat ik inderdaad al vreesde, dat TV dus toch gewoon bij Ziggo gebundeld zit. Ik dacht iets gehoord te hebben dat NPO 1/2/3 voor iedereen gratis beschikbaar moest zijn ofzo, en dat je dus gratis via COAX kon kijken. Dat had ik dan niet helemaal goed begrepen denk ik; ik weet ook niet 100% zeker of ze naar andere kanalen kijken nog.

Ik ga zeker met Ziggo bellen voor een kortingsaanvraag. Super bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

krakendmodem schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Er zit standaard het pakket Kabel TV bij als ik het goed heb (als je geen TV af neemt). Zoals ik het begrijp heb je voor het pakket Standaard TV een decoder (met ingebouwde smartcard) of smart card nodig. Zenders die je mist zijn SBS9/ViaplayTV en ESPN1 als je die zenders nodig hebt, zie verder het overzicht

@Photonman Als je Ziggo opzegt, duurt het even voordat ze je verbinding echt afsluiten en kan je genieten van het ongecodeerde aanbod (beperkt tot pakket Kabel TV). Ik heb 2 maanden geleden opgezegd, nog steeds beeld. Toen ik hier kwam wonen was ik blijkbaar aangesloten want ik kreeg na 3-5 jaar een brief (voor 2010) dat ik altijd gratis had kunnen kijken en dat ze het nu echt gingen afsluiten (geen idee of het is gebeurd, ik keek via schotel en pas jaren later op Ziggo overgegaan vanwege de langzame ADSL en gunstige kosten). Dus je kan geluk hebben, en jaren nog kunnen gebruiken, of niet. Voor mijn ouders zou ik het risico niet nemen, maar ik baal er van dat ze zoveel er voor betalen

Ik heb hetzelfde met mijn ouders ze betalen nog meer, ik dacht 79 euro, voor Alles in 1 met Onbeperkt bellen, terwijl ze het internet bijna niet gebruiken (alleen ipad voor email voor met name medische zaken en wat andere overheid spul). Alleen ze willen niet van ziggo af (voor TV) en ze willen onbeperkt bellen

Goedkoopste alternatief voor hen zou zijn (volgens internetten.nl)
- Budget Internet en Bellen 30Mb 35e, snelheid voor hen maakt niet uit
- optie: vast bellen 5e
- optie: mobiel bellen 5e
- NL ziet 10e, 2 van de 3 TV's zijn smart en kunnen de app draaien, 3de tv wordt niet gebruikt. Enige zender die ze gaan missen is ESPN1 want ze hoeven alleen NL (NPO/RTL/SBS) en provinciale omroep
Totaal 55 euro

Altenatief is (via bellen.com)
- Ziggo Kabel TV, 24e (o.a. geen ESPN1 en SBS9?ViaplayTV)
- (diverse aanbieders) alles in 1 mobile onbeperkt bellen en internet 32,50e (zelf mobiel aanschaffen). Nadeel geen wifi voor mij en mijn broer..... Als je geen onbeperkt internet/bellen wil kan je nog goedkoper uit zijn
Totaal 56,50

Ik heb mijn vader nu aan de F1TVPro (gedeeld met met mij) dus leert nu om gaan met apps, maar ik denk niet dat ze willen overstappen..... Ik zelf zou het zo doen, maar mijn ouders die doe ik het niet aan....

Moet ook maar eens met Ziggo bellen voor korting, dus hou me op de hoogte wat je er uit sleept.
Let hierbij op
- veel aanbiedingen zijn nu voor 2 jaar, korting alleen eerste jaar, je gaat een nieuw contract aan met nieuwe/andere voorwaarden
- ze bieden graag een pakket (bv sport) aan ipv euros, maar de vraag is wat je daar aan hebt, dus denk er over na of je dat wilt
- als je gebruik maakt van additionele diensten, wat gebeurt daar mee
- (voor jou situatie niet relevant) wat gebeurt met de smart cards

Als je ouders de email van ziggo gebruikt, maak een gmail/proton account voor ze aan en laat ze die gaan gebruiken ipv @ziggo.nl
edit:
Kleine fixes

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Photonman
jeanj schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Er zit standaard het pakket Kabel TV bij als ik het goed heb (als je geen TV af neemt). Zoals ik het begrijp heb je voor het pakket Standaard TV een decoder (met ingebouwde smartcard) of smart card nodig. Zenders die je mist zijn SBS9/ViaplayTV en ESPN1 als je die zenders nodig hebt, zie verder het overzicht

@Photonman Als je Ziggo opzegt, duurt het even voordat ze je verbinding echt afsluiten en kan je genieten van het ongecodeerde aanbod (beperkt tot pakket Kabel TV). Ik heb 2 maanden geleden opgezegd, nog steeds beeld. Toen ik hier kwam wonen was ik blijkbaar aangesloten want ik kreeg na 3-5 jaar een brief (voor 2010) dat ik altijd gratis had kunnen kijken en dat ze het nu echt gingen afsluiten (geen idee of het is gebeurd, ik keek via schotel en pas jaren later op Ziggo overgegaan vanwege de langzame ADSL en gunstige kosten). Dus je kan geluk hebben, en jaren nog kunnen gebruiken, of niet. Voor mijn ouders zou ik het risico niet nemen, maar ik baal er van dat ze zoveel er voor betalen

Ik heb hetzelfde met mijn ouders ze betalen nog meer, ik dacht 79 euro, voor Alles in 1 met Onbeperkt bellen, terwijl ze het internet bijna niet gebruiken (alleen ipad voor email voor met name medische zaken en wat andere overheid spul). Alleen ze willen niet van ziggo af (voor TV) en ze willen onbeperkt bellen

Goedkoopste alternatief voor hen zou zijn (volgens internetten.nl)
- Internet en Bellen 30Mb 35e, snelheid voor hen maakt niet uit
- optie: vast bellen 5e
- optie: mobiel bellen 5e
- NL ziet 10e, 2 van de 3 TV's zijn smart en kunnen de app draaien, 3de tv wordt niet gebruikt. Enige zender die ze gaan missen is ESPN1 want ze hoeven alleen NL (NPO/RTL/SBS) en provinciale omroep
Totaal 55 euro

Altenatief is (via bellen.com)
- Ziggo Kabel TV, 24e (o.a. geen ESPN1 en SBS9?ViaplayTV)
- alles in 1 mobile onbeperkt bellen en internet 32,50e (zelf mobiel aanschaffen). Nadeel geen wifi voor mij en mijn broer....
Totaal 56,50

Ik heb mijn vader nu aan de F1TVPro (gedeeld met met mij) dus leert nu om gaan met apps, maar ik denk niet dat ze willen overstappen..... Ik zelf zou het zo doen, maar mijn ouders die doe ik het niet aan....

Moet ook maar eens met Ziggo bellen voor korting, dus hou me op de hoogte wat je er uit sleept.
Let hierbij op
- veel aanbiedingen zijn nu voor 2 jaar, korting alleen eerste jaar, je gaat een nieuw contract aan met nieuwe/andere voorwaarden
- ze bieden graag een pakket (bv sport) aan ipv euros, maar de vraag is wat je daar aan hebt, dus denk er over na of je dat wilt
- als je gebruik maakt van additionele diensten, wat gebeurt daar mee
- (voor jou situatie niet relevant) wat gebeurt met de smart cards

Als je ouders de email van ziggo gebruikt, maak een gmail/proton account voor ze aan en laat ze die gaan gebruiken ipv @ziggo.nl
Interessant :)
Ik zal je op de hoogte houden wanneer ik contact met Ziggo heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Goedkoper kan zeker, maar of het dan ook beter is voor hun situatie betwijfel ik. Zeker als ze stil lijken te staan in hun eigen gedrag in de technische ontwikkelingen van deze eeuw, als internet alleen voor de kleindochter is...

En kosten besparen, de ouderwetse beeldbuis verbruikt al meer stroom, dus ik zou bekijken of je ze op een moderne tv kunt krijgen. Gloeilampen met led vervangen. Dat soort dingen. En doe het geleidelijk, hoe ouder hoe moeilijker/langzamer veranderen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:40
Ik zou hier ook verre van blijven, althans niets zelf gaan regelen. Hoogstens aangeven dat iets zou kunnen op manier X of wijze Y, maar laat ze zelf alles beslissen / regelen. Je wil echt niet hebben dat straks iets niet zo werkt zoals ze nu gewend zijn en jij alles weer in orde mag gaan maken omdat ze toch niet gelukkig zijn in hun keuze.

Zeker met oudere manieren van TV kijken kan dat snel mis gaan zodra je buiten Ziggo gaat. Ik zou er zeker niet op rekenen dat een IPTV oplossing van bijv. budget zomaar gaat werken op een ouderwetse tv.

Als het om geld gaat, dan eens met swhnld, lijkt dat daar mogelijk stukken meer bespaard kan worden dan dat dit avontuur ooit op gaat leveren lange termijn. Een verandering als dit zou ik dan eerder als sluitpost zien dan als beginpunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 01-08-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Vaste lijnen zijn idioot duur, en zijn ook nergens meer voor nodig. Als die mensen perse hun ouderwetse telefoon willen blijven gebruiken (waar ik me wat bij kan voorstellen) dan zou ik een dergelijk apparaat kopen met een simkaartje van Lebara of Simpel erin dan kun je voor weinig veel bellen. Kunnen ze helaas niet hun nummer houden, maar 25 euro extra per maand alleen om het nummer te behouden slaat nergens op, dat zullen zelfs deze mensen snappen. 300 euro per jaar besparen en toch je oude telefoon blijven gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 01-08-2024 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Met ouders/oudere mensen is het vaak nogal dubbel. Bij het nemen van een dienst hebben ze nergens behoefte aan. En als je aan het contract vast zit, dan hebben ze opeens bij anderen allerlei diensten gezien die zij ook opeens willen kunnen zien. Dat hun pakket dat niet kan vinden ze dan waardeloos.

Idem voor snel WiFi: ze hoeven het niet, totdat een van de kleinkinderen of een oud tante op bezoek komt die op WiFi wil. Dan moet het eigenlijk met spoed toch wel geregeld worden.

Dus in alle gevallen, vooral als ze snel akkoord gaan: vul de wensen niet voor ze in. En spreek de scenario's door. De zaken onder blijven brengen inclusief telefonie bij een van e grote providers scheelt jou heel veel ellende straks. "want het werkt niet opeens" ......zie er dan op afstand maar eens achter te komen wat nu niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Als ze redelijk digibeet zijn zou ik niet te veel rommelen aan de set up.

Glasvezel komt met settopbox, dan gaan ze je bellen omdat de tv niet op Scart opstart (aangezien ze een analoge gebruiken) en ze de zenders dus niet met hun oude afstandbediening kunnen vinden.

Of krijgen ze de tv niet aan met de settopbox afstandsbediening.

Of moeten ze de settopbox herstarten na een software update met een melding etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 08:45
Laatst voor exact dezelfde afweging gestaan. Duur alles in 1 pakket van een euro of 65 van Ziggo en eigenlijk werd alleen internet gebruikt, vaste nummer inkomend en de basis tv zenders (ongecodeerde). Tv was wel zo modern dat er rechtstreeks DVB-C op kon zonder kastje.

Uiteindelijk Internet Only Lite voor 43,50 van Ziggo genomen en dus bij Ziggo gebleven en geen overstap naar glasvezel vooral zodat het tv kijken ongewijzigd zou blijven. Vaste telefoon omgezet naar Cheapconnect. Grote voordeel was dat het een Gigaset N300A basisstation was, dus simpel verbinden met netwerkpoort op Ziggo modem, analoge lijn ging na portering eraf en verder veranderde er helemaal niets.

Wat voor vaste telefoon hebben ze in gebruik? Met een ATA is altijd wel spannend voor zo'n doelgroep vanwege veel factoren die kunnen optreden waarom het niet (ideaal) werkt. Gigaset N300A werkt echter zeer stabiel in mijn ogen, ook voor ouderen als ze al gewend zijn aan een Gigaset handset.
Pagina: 1