Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 92,4% van mijn tijd speel ik COD

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze upgrade wil ik max 750 euro uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte RTX 3080
NXT Kraken X53
Lian Li PC o11
Cooler Master SFX Gold 850

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de overstap maken naar het AM5 platform. Daarbij wil ik, vanwege mijn witte kast, een wit moederbord en wit rgb geheugen van 2x16 gb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wit en RGB

Ga je overklokken?
Niet bepaald, wel een beetje tweaken met betrekking tot energiegebruik, maar verder niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik kan natuurlijk gewoon roepen dat ik een 7800x3D wil, maar is een 7600X niet voldoende? Ik weet dat hij zeker voldoende is voor mijn 3080, maar hoe zit dat als ik naar een 4080 ofzo ga upgraden in de toekomst (zeg ergens in de komende 6 maanden)?
Qua moederbord had ik de Gigabyte B650 AORUS ELITE AX ICE op het oog en qua geheugen Kingston DDR5 Fury Beast White RGB 2x16GB 6000

Daarnaast ben ik mijn huidige processor eens aan het bekijken een 5600X AM4 tijdens het gamen en dan kom ik tot de conclusie dat er relatief weinig CPU gebruik is, max 70% op de hoogste core. Is de conclusie dan dat ik mijn huidige processor nog niet maximaal gebruik? Ik game op een 34 inch ultrawide scherm resolutie: 3440 X 1440.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:31
Voor COD zou ik met een Ryzen 5 5600X en een RTX 3080 voorlopig geen upgrades doen, wacht nog 1 of 2 generaties. AMD heef de Ryzen 9000 voor later dit jaar aangekondigd, ook worden de NVidia RTX 5000 videokaarten begin volgend jaar verwacht.