Beste Tweakers, ik wil graag jullie advies over het volgende:
Ik wil een budget game pc bouwen, deels met componenten die ik al heb. Ik wil er vooral Racing games op spelen, zoals Asseto Corsa.
Maar omdat ik nooit zelf een pc heb samengesteld, weet ik niet zeker of alle door mij gekozen componenten wel goed zullen samenwerken:
Ik kocht vorig jaar voor een zacht prijsje een Fujitsu Esprimo D6012 waar een Intel i5-12400 processor in zit, en die ik geupgrade heb met een WD Black SN850X (met heatsink) 2TB ssd en Crucial Pro RAM 64GB Kit (2x32GB) DDR4 3200MHz.
Ik wil de processor, de ssd en de RAM opnieuw in de te bouwen game pc zetten.
De pc moet in mijn boekenkast passen, dus kies ik voor een SFF-kast:
> Kast Lian Li A3-mATX Zwart € 69,58
Verder heb ik deze componenten gekozen:
> Moederbord ASUS TUF Gaming B660M-Plus D4 € 151,99
> Voeding Aerocool LUX 750W € 68,18
> Koeling Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 € 49,90
> Grafische kaart ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB GDDR6 (P) € 167,99
Door de processor, de ssd en de RAM uit de Fujitsu opnieuw te gebruiken, gaat me dat ongeveer € 508 (i.p.v. € 941) kosten. Dat is te doen voor mijn bescheiden budget.
Maar de vraag is dus of ik alle componenten wel goed heb samengesteld, en of dit genoeg oempf heeft om te racen.
Graag jullie mening en advies. Bvd!
Ik wil een budget game pc bouwen, deels met componenten die ik al heb. Ik wil er vooral Racing games op spelen, zoals Asseto Corsa.
Maar omdat ik nooit zelf een pc heb samengesteld, weet ik niet zeker of alle door mij gekozen componenten wel goed zullen samenwerken:
Ik kocht vorig jaar voor een zacht prijsje een Fujitsu Esprimo D6012 waar een Intel i5-12400 processor in zit, en die ik geupgrade heb met een WD Black SN850X (met heatsink) 2TB ssd en Crucial Pro RAM 64GB Kit (2x32GB) DDR4 3200MHz.
Ik wil de processor, de ssd en de RAM opnieuw in de te bouwen game pc zetten.
De pc moet in mijn boekenkast passen, dus kies ik voor een SFF-kast:
> Kast Lian Li A3-mATX Zwart € 69,58
Verder heb ik deze componenten gekozen:
> Moederbord ASUS TUF Gaming B660M-Plus D4 € 151,99
> Voeding Aerocool LUX 750W € 68,18
> Koeling Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 € 49,90
> Grafische kaart ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB GDDR6 (P) € 167,99
Door de processor, de ssd en de RAM uit de Fujitsu opnieuw te gebruiken, gaat me dat ongeveer € 508 (i.p.v. € 941) kosten. Dat is te doen voor mijn bescheiden budget.
Maar de vraag is dus of ik alle componenten wel goed heb samengesteld, en of dit genoeg oempf heeft om te racen.
Graag jullie mening en advies. Bvd!
[ Voor 0% gewijzigd door verdroidnogaan2 op 30-07-2024 18:01 . Reden: typo. altijd weer die typo's... ]