Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-05 14:28
Hai,

Is het nou daadwerkelijk lange termijn schadelijk en heeft je telefoon zo'n enorme mindere houdbaarheid als je hem over de batterijbescherming oplaad? Dus over het aangeraden 80%? En dan dus tussen de 90 en de 100%?

Het voelt toch beperkt als je het idee hebt dat je niet eens tot 90% kan opladen. En tot aan 80% scheelt je toch dik 20%. 80% voelt erg karig.

Ik ken ook vrij weinig mensen die om die bescherming geven. Opladen is opladen.

Beste antwoord (via luukdr98 op 30-07-2024 17:41)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, vooral als het heet is. Hoge temperatuur + hoog celvoltage + tijd = schade.

Als je hem tussen 20% en 80% houdt gaat de accu zo >3x zo lang mee. Je hebt apps zoals AccuBattery om een melding in te stellen bij een bepaald laadpercentage, alsmede de cumulative schade en huidige staat van jouw accu te zien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ja. Variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jazeker. Bij een hele volle of hele lege batterij slijt deze gegarandeerd sneller.
Als je dus 20% niet nodig hebt dus lekker tot 80% laden als je erom geeft dat je accu na een paar jaar nog steeds een goede conditie heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-07-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Opladen is altijd schadelijk. Net zoals elk ander product in de wereld slijt als je het gebruikt. Niet druk om maken, gewoon gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

luukdr98 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:32:
Hai,

Is het nou daadwerkelijk lange termijn schadelijk en heeft je telefoon zo'n enorme mindere houdbaarheid als je hem over de batterijbescherming oplaad? Dus over het aangeraden 80%? En dan dus tussen de 90 en de 100%?

Het voelt toch beperkt als je het idee hebt dat je niet eens tot 90% kan opladen. En tot aan 80% scheelt je toch dik 20%. 80% voelt erg karig.

Ik ken ook vrij weinig mensen die om die bescherming geven. Opladen is opladen.
Zoals ik 'em begrijp moet je het vergelijken met een plastic tonnetje waar je van die foamballen in doet. Er passen er een X aantal in, maar als je gaat proppen wel meer. Maar dan komt de ton onder druk te staan en dat is op termijn slecht voor de container.

Als je tot 100% oplaadt en dan gelijk gaat 'gebruiken' is er vrij weinig aan de hand. Maar wat doen mensen... 's nachts telefoon (auto, laptop) aan de lader hangen, na een paar uur issie vol en hangt hij de rest van de nacht op 'spanning' te wachten op 100% voor het ontladen begint en de druk eraf gaat.

Kun je de batterij vervangen geef je er misschien minder om, maar als het om een dure / lastige te vervangen accu gaat wellicht de moeite waard. De accu zal gewoon meer laadcycli 'mee' gaan maar dan moet hij om te beginnen wel groot genoeg zijn dat je met 80% nog genoeg hebt om de dag mee door te komen.

Je kan ook gewoon je laadgedrag veranderen. Zeker met de snelladers van tegenwoordig kun je je telefoon zodra je wakker wordt inpluggen en tegen dat je gedouchet/gegeten hebt issie alweer vol, klaar voor de dag...

Ik heb een toestel dat bij matig/licht gebruik 2/3 dagen mee kan, ik laad gewoon wanneer nodig (onder de 20% soms, maar als ik weet ik hem straks veel nodig heb hang ik hem er ff aan).

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-07-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Koop meestal een nieuwe voordat het problematisch wordt dus heb een la vol Android telefoons die het nog prima doen.

Ook mijn dochter met iPhone 11 hangt m te pas en te onpas aan de lader en los van leeg door frequent gebruik is er niets aan de hand.

Maar je hebt ook mensen die speakekabels door elven gesmeed kopen. Of vroeger Monster kabels voor de DVD naar de TV.

En het is volgens mij beetje als horoscopen, iedereen zal zijn gelijk vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je hem tussen 20% en 80% houdt gaat de accu zo >3x zo lang mee. Je hebt apps zoals AccuBattery om een melding in te stellen bij een bepaald laadpercentage, alsmede de cumulative schade en huidige staat van jouw accu te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12

Dido

heforshe

Ik heb toevallig net de batterij van mijn S21FE laten vervangen, dat viel nog net binnen de twee jaar garantie. De batterij begon op te zwellen, wat niet goed is ;)

Mijn vorige telefoon had daar na dik twee jaar ook last van.

Beide telefoons hebben altijd in een hoesje gezeten (wat de warmteafvoer niet bevordert!), en aangezien ik eigenlijk wel wat langer dan twee jaar met een telefoon wil doen, heb ik het hoesje weggelaten, en ligt mijn telefoon niet meer standaard de hele werkdag op de QI lader.
's Nachts gaat ie nog wel op de QI-lader naast mijn bed, dus 's ochtends zit is op 100% (sterker nog, hij zit na maximaal een paar uur al op 100%).

Maar goed, als je elk jaar een nieuwe telefoon haalt maakt dat allemaal niet zo veel uit, een jaar houdt de batterij het wel vol, ook als je hem "mishandelt".

Wil je dat je batterij langer meegaat dan twee jaar, dan kan het wel handig zijn om er lief voor te zijn.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dido schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:42:

's Nachts gaat ie nog wel op de QI-lader naast mijn bed, dus 's ochtends zit is op 100% (sterker nog, hij zit na maximaal een paar uur al op 100%).
Zet Battery Protection op Adaptive. Dan laadt 'ie tijdens het slapen tot 80% op en pas tegen de tijd dat je bijna wakker wordt en je telefoon weer gaat gebruiken, gaat 'ie tot 100% laden. Dan staat je accu niet uren lang op 100% terwijl je slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Bartjuh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:38:

Bedankt voor je duidelijke reactie. Het vreemde is wel dat ik een 1 dag nieuwe telefoon heb, en dat ik hem oplaad met een normale 3 meter lange Samsung kabel(wel iets gebruikt, maar no problemo) en dat de telefoon erg warm word. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

luukdr98 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:48:
[...]

Bedankt voor je duidelijke reactie. Het vreemde is wel dat ik een 1 dag nieuwe telefoon heb, en dat ik hem oplaad met een normale 3 meter lange Samsung kabel(wel iets gebruikt, maar no problemo) en dat de telefoon erg warm word. Is dit normaal?
Hoe langer de kabel hoe meer weerstand, maar 3 meter is niet buiten de USB specificatie. Kan hij extreem snel opladen misschien? Dan zou het verklaarbaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
luukdr98 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:48:
[...]

Als 'ie aan het opladen is met Fast Charging of Super Fast Charging, dan zal 'ie warmer worden dan normaal opladen. Maar zoals gezegd, en je nu ook quote: hoe warmer de accu wordt tijdens het laden, hoe meer de accu slijt.

(Super) Fast Charging kan je uitzetten, maar dan gaat het laden natuurlijk wel wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Hahn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:45:
Zet Battery Protection op Adaptive. Dan laadt 'ie tijdens het slapen tot 80% op en pas tegen de tijd dat je bijna wakker wordt en je telefoon weer gaat gebruiken, gaat 'ie tot 100% laden. Dan staat je accu niet uren lang op 100% terwijl je slaapt.
Goed punt, meteen gedaan :)

Nooit eerder naar gekeken, maar na twee opzwellende batterijen ga je toch wat anders nadenken over die krengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Hoe langer de kabel hoe meer weerstand, maar 3 meter is niet buiten de USB specificatie. Kan hij extreem snel opladen misschien? Dan zou het verklaarbaar kunnen zijn.
Yes! Hij laad wel echt ultra snel op. Soms dat ik denk van, wow er gaat wel ongezond heel veel kracht tegenaan. Maar het snel-laden word zo gepresenteerd dat het juist 'lekker snel en handig is", soms snap ik de techwereld ook niet meer. Maar het is gewoon een top toestel dus hij zou dat toch gewoon aan moeten kunnen? Ik heb de S23+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Hahn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Als 'ie aan het opladen is met Fast Charging of Super Fast Charging, dan zal 'ie warmer worden dan normaal opladen. Maar zoals gezegd, en je nu ook quote: hoe warmer de accu wordt tijdens het laden, hoe meer de accu slijt.

(Super) Fast Charging kan je uitzetten, maar dan gaat het laden natuurlijk wel wat langzamer.
Dus je raad op basis van dit wel aan om het uit te zetten voor de levensduur? Ik heb wel gewoon een toptoestel dus ik vind het wel vreemd als het zo'n issue word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

luukdr98 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:53:
[...]

Yes! Hij laad wel echt ultra snel op. Soms dat ik denk van, wow er gaat wel ongezond heel veel kracht tegenaan. Maar het snel-laden word zo gepresenteerd dat het juist 'lekker snel en handig is", soms snap ik de techwereld ook niet meer. Maar het is gewoon een top toestel dus hij zou dat toch gewoon aan moeten kunnen? Ik heb de S23+.
Het is zeker handig als je even in een vliegveld moet inpluggen of een tussenstop thuis maakt van werk naar sporten. Maar wat ik al aangaf, je kan ook anders gaan laden. De S23 is een extreem zuinig toestel, ik heb een jaar lang de Ultra gehad en met alles op minimaal (persoonlijke voorkeur) was 3+ dagen geen uitzondering. Bij zwaarder gebruik moet een dikke dag dus ook prima lukken en met fastcharge is even 10 minuten 'optoppen' zo gebeurd. Je moet je 'range anxiety' loslaten. Ik durfde met dat toestel op 25% batterij nog prima de stad in te lopen voor shoppen en een terras, hij red het echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
luukdr98 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Dus je raad op basis van dit wel aan om het uit te zetten voor de levensduur? Ik heb wel gewoon een toptoestel dus ik vind het wel vreemd als het zo'n issue word.
Aangezien je er zelfs een topic over maakt, maak je je blijkbaar op z'n minst een beetje zorgen over slijtage van je accu, dus dan zou ik zeggen: zet Fast Charging uit.

Tenzij je vaak snel moet laden voor een korte duur, maar dan zou je het ook tijdelijk weer even aan kunnen zetten. Als je het altijd uit laat staan, dan gaat je accu het langste mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Hahn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:58:
[...]

Aangezien je er zelfs een topic over maakt, maak je je blijkbaar op z'n minst een beetje zorgen over slijtage van je accu, dus dan zou ik zeggen: zet Fast Charging uit.

Tenzij je vaak snel moet laden voor een korte duur, maar dan zou je het ook tijdelijk weer even aan kunnen zetten. Als je het altijd uit laat staan, dan gaat je accu het langste mee.
Ja, ik maak veel te snel topics aan!

Maar bedankt voor jullie antwoorden, top. Dankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

luukdr98 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:53:
Yes! Hij laad wel echt ultra snel op. Soms dat ik denk van, wow er gaat wel ongezond heel veel kracht tegenaan. Maar het snel-laden word zo gepresenteerd dat het juist 'lekker snel en handig is", soms snap ik de techwereld ook niet meer.
Ik wel :+

Samsung wil eigenlijk dat jij je oude S23+ nu inruilt voor een mooie nieuwe S24+, en volgend jaar voor een S25+. En als jij je netjes aan de marketingstrategie van Samsung houdt, hoeft je telefoon, en dus je batterij, ook maar een jaar mee te gaan.

Gekken als ik die in '22 een 21FE kopen en die in '24 van een nieuwe batterij laten voorzien in de hoop in '26 voor een S25FE te gaan druisen een beetje in tegen die strategie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:19
Bartjuh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:38:

Drie keer langer mee? Heb je een bron die deze stelling onderbouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
Hoe oud is de lader? Je telefoon ondersteunt PPS, dat kan aanzienlijk schelen met de hoeveelheid warmte, maar dan moet de lader het ook aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het alweer tijd voor een topic vol anekdotes à la "ik trek de stekker er altijd uit bij 80% en die accu doet het al drie jaar prima"? Negerend dat 80% op je scherm meer in de buurt komt van 60% van de batterij, er slimmigheden in laadcircuits zitten, niet iedere telefoon hetzelfde gebruikt wordt en nog meer factoren?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
hcQd schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:21:
Hoe oud is de lader? Je telefoon ondersteunt PPS, dat kan aanzienlijk schelen met de hoeveelheid warmte, maar dan moet de lader het ook aankunnen.
Echt 1-1,5 jaar denk ik. Is een frisse lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WouterL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:17:
[...]
Drie keer langer mee? Heb je een bron die deze stelling onderbouwt?
Het is natuurlijk een complex samenspel van factoren, maar zeker als je verstandig omgaat met je accu vergelijkt met zeer onverstandig, dan is x3 minder SoH afname makkelijk te halen.

Onverstandig; In de zon snel opladen en lekker lang op 100% SoC aan de lader houden zorgt voor veel slijtage. Versus tussen 25% en 75% cyclus in de schaduw en relatief koele ruimte.

Het is wat lastig snel een goede bron te vinden tussen alle meuk, maar bijvoorbeeld (gaat helaas maar een beetje in op temperatuur):
https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:28
Zoals anderen al gezegd hebben inderdaad. Heb mn telefoon altijd staan op max 80%, en ook de macbook maximale oplaadstatus beheer ik middels een command line utility (https://github.com/zackelia/bclm). Werkt ook wanneer je aan de lader bezig bent. Erg fijn, wou dat ik het veel eerder had ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:19
Bartjuh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:39:
[...]

Het is natuurlijk een complex samenspel van factoren, maar zeker als je verstandig omgaat met je accu vergelijkt met zeer onverstandig, dan is x3 minder SoH afname makkelijk te halen.

Onverstandig; In de zon snel opladen en lekker lang op 100% SoC aan de lader houden zorgt voor veel slijtage. Versus tussen 25% en 75% cyclus in de schaduw en relatief koele ruimte.

Het is wat lastig snel een goede bron te vinden tussen alle meuk, maar bijvoorbeeld (gaat helaas maar een beetje in op temperatuur):
https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries
Volgens mij is die drie x SOH behoorlijk uit de lucht gegrepen. Dat lijkt mij zeker niet haalbaar namelijk.
Maar je kunt je accu echt flink mishandelen inderdaad, maar normaal gebruik vs ideaal gebruik zal wellicht zeker wat schelen. Zou interessant zijn als iemand dat eens met harde lab results onderzoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 30-07-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

WouterL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:19:
Volgens mij is die drie x SOH behoorlijk uit de lucht gegrepen. Dat lijkt mij zeker niet haalbaar namelijk.
Maar je kunt je accu echt flink mishandelen inderdaad, maar normaal gebruik vs ideaal gebruik zal wellicht zeker wat schelen. Zou interessant zijn als iemand dat eens met harde lab results onderzoekt.
Maar ja, wie gaat dat onderzoek bekostigen?

Ik doe twee jaar met een batterij die ik mishandel, laat dat 6 jaar worden als ik er heel lief voor ben.

Niet alleen zit geen fabrikant te wachten op mensen die 6 jaar met hun telefoon doen, maar heel veel consumenten willen dat ook niet.

Ik heb soms het idee dat de enige reden voor velen om wel twee jaar met een telefoon te doen ipv van elk jaar een nieuwe te kopen het feit is dat telecombedrijven standaard tweejarige abonnementen aanbieden, waardoor een absurd dure telefoon opeens betaalbaar lijkt.

(Ik zet 10 euro in de week opzij zodat ik zonder pijn elke twee jaar een gloednieuwe telefoon kan kopen - wat ik dan alleen maar doe als ik er een daadwerkelijk voordeel in zie. En zelfs dan is een upgrade na 4 jaar vaak best wel te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dido schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:48:
Maar ja, wie gaat dat onderzoek bekostigen?

Ik doe twee jaar met een batterij die ik mishandel, laat dat 6 jaar worden als ik er heel lief voor ben.

Niet alleen zit geen fabrikant te wachten op mensen die 6 jaar met hun telefoon doen, maar heel veel consumenten willen dat ook niet.
Met het risico offtopic te gaan, ik denk dat dat niet helemaal waar is. Tuurlijk, er zijn altijd mensen die vinden dat ze altijd het nieuwste moeten hebben, maar veel aanschaffen worden 'gestuurd' door de markt/fabrikant. Mijn vrouw heeft het schurft aan van toestel te moeten wisselen en ik vind het zelf ook mega vervelend vanwege al het 'omzetten' van diensten en apps.

Er is langzaam een kentering gaande naar apparaten die langer mee (moeten) gaan. Right to repair beweging, beperking van troep uit het oosten, langere updates/support op toestellen en wat denk je van de realisatie bij de mensen dat een EV echt wel veel langer mee gaat dan 100.000 kilometer?

Een toestel dat goed gemaakt is zal in 6 jaar tijd niet anders gaan functioneren, maar als je hem gaat belasten met zwaardere OS/Apps, meer gaat verwachten (gek gemaakt door reclame, peer pressure en influencers) tja, dan lijkt een nieuwe al gauw 'beter'. Maar niet vanuit een planeet/grondstoffen perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik ga maar van dit plaatje uit. Aantal keer opladen totdat capaciteit nog 70% is bij verschillende laadvormen

Dus steeds 0 tot 100% laden -> 500 cycles tot 70% capaciteit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ypfKzIHkJFMkdE6ePrgnos1yxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqYtyJMYisO8kqVTjIq5kk8q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 13:52
Moest even zoeken , maar een medetweaker heeft ooit eens werkstuk gemaakt mbt batterij gebruik laden en ontladen kudos naar @jimh307 : WERKSTUK
_/-\o_

of de directe link: http://docdro.id/DcWC0p4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
jeroenkb schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:29:
Ik ga maar van dit plaatje uit. Aantal keer opladen totdat capaciteit nog 70% is bij verschillende laadvormen

Dus steeds 0 tot 100% laden -> 500 cycles tot 70% capaciteit

[Afbeelding]
Als de accu nog maar 70% kan leveren gaat het hard. De derving zal steeds sneller worden en daarbij is verloren capaciteit niet eens zo erg; de interne weerstand zal vanaf dan ook zeer snel toenemen.

Iemand met een hele grote accu kan prima genoeg hebben aan 70%, maar op de hoogste ondersteuning zal de actieradius veel en veel sneller afnemen. Iemand die niet veel vraagt van de accu kan er nog heel lang mee vooruit.

Powercellen gaan tot 2500 mAh, maar kunnen zeer snel ontladen worden zonder veel verliezen, maar een energiecel van 3500 mAh (welke in je e-bike zitten) kunnen niet zo snel ontladen worden zonder behoorlijk verlies.

Wat is het verschil tussen die 2 cellen?

Powercellen hebben een langere rol, dus is het elektrolyt dunner, maar er is minder ruimte.
Energiecellen hebben een kortere rol en een dikker elektrolyt wat de interne weerstand verhoogt.

Met name oudere cellen moeten dan langzamer ontladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 13:18
Excuus voor de topicbump, maar ik wil hier toch nog even op reageren.

Ik heb sinds juli 2021 een Samsung Galaxy S20FE 5G. Kort na aankoop kwam de update met de functie om het opladen te beperken tot 85%. Omdat ik het leuk vind om zo lang mogelijk met batterijen te doen, was dit een mooi lange termijn experiment. In iets meer dan 3 jaar heb ik de telefoon misschien 10x opgeladen tot 100%, en misschien 5x tot 0% ontladen. De batterij is veruit het grootste gedeelte van de tijd de batterij tussen 85 en 20% gebleven.

Ik heb vanaf het begin de app AccuBattery gebruikt om het aantal cycli bij te houden. Ik zit nu op 827 cycli met 89% battery health (wat eerder dit jaar wel flink wisselde. Ik heb toen ook de telefoon gereset vanwege battery drain, waardoor de statistieken zijn gesplitst in 2 delen). Dit percentage met de bijbehorende cycli komt volgens mij best overeen met het plaatje van een eerdere post - 1500 cycli met batterijgebruik tussen de 90 en 10%. (Let trouwens niet op het aantal cycli van batterijslijtage, dit is een zelf 'verzonnen' getal van AccuBattery zelf(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVqChsmosnCk-snfxcbbChMg2B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeFZxYFhjMczt1hzpfnormvo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77FhEHMYCZqAzmPEybupmYzRWbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oA0jLXeJRjvcyYnVfQmaMzww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv9MqzwrHYOB9A6ABuPe1oiS-mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOqnxcBPC7WU2dbuv67jO6jh.jpg?f=fotoalbum_large
Ik hoop nog een jaar met dit toestel te doen. Ik ben benieuwd wat de battery health is bij 1000 cycli.
Pagina: 1