Het valt me op dat op m'n moederbord dichbtij de CPU een groene led soms aan en uit gaat.
Wat betekent dit en kan dit kwaad? De led bevind zich onder de CPU cooler, tussen het M2 SSD slot en CPU in. Bijgevoegd is plaatje en ongeveer waar de led zich bevind.
In de normale bezigheden werkt de pc prima (en blijft de groene led af en toe wel knipperen). Tijdens het gamen loopt hij vaak vast. Kan aan de hitte liggen die oploopt tot 78c. dus daarvoor wil ik eerst een andere cooler voor proberen.
Gaat om het volgende systeem:
Kast: Raijintek Ophion + thermaltake RGB fan en controller
CPU: AMD 5700G + Noctua L9a cooler
Moederbord: Asrock B550M-ITX/ac
Geheugen: Patriot Viper Steel pvs416g440c9k - XMP2 Profile, lager naar 4000mhz geschroefd van 4266.
M2 PCIe x4 SSD: Silicon Power 2TB UD90 NVMe 4.0 Gen4 PCIe M.2 SSD
SSD 2.5Inch: 2x 4TB Samsung SSD EVO 850
Voeding: Be Quiet Pure Power 11 FM 850W
Grafische kaart: Geen (onboard)
Op de een of andere manier heb ik het idee dat het aan de hitte kan liggen, maar ook aan de voeding/ geheugen? Ben er een tijd uitgeweest wbt tweaken, dus heb ook geen flauw idee hoe ik de instellingen van het geheugen stabieler zou moeten zetten of de voeding te testen is.
Ik heb voor nu de mhz van het geheugen wat lager gezet en wil er een Noctua L12S in doen om de CPU wat koeler te krijgen.
Later ook een nieuwe voeding die wat kleiner is en lager wattage.
/f/image/1LnCWQBM9Boew0R7kSNSZbYg.png?f=fotoalbum_large)
Wat betekent dit en kan dit kwaad? De led bevind zich onder de CPU cooler, tussen het M2 SSD slot en CPU in. Bijgevoegd is plaatje en ongeveer waar de led zich bevind.
In de normale bezigheden werkt de pc prima (en blijft de groene led af en toe wel knipperen). Tijdens het gamen loopt hij vaak vast. Kan aan de hitte liggen die oploopt tot 78c. dus daarvoor wil ik eerst een andere cooler voor proberen.
Gaat om het volgende systeem:
Kast: Raijintek Ophion + thermaltake RGB fan en controller
CPU: AMD 5700G + Noctua L9a cooler
Moederbord: Asrock B550M-ITX/ac
Geheugen: Patriot Viper Steel pvs416g440c9k - XMP2 Profile, lager naar 4000mhz geschroefd van 4266.
M2 PCIe x4 SSD: Silicon Power 2TB UD90 NVMe 4.0 Gen4 PCIe M.2 SSD
SSD 2.5Inch: 2x 4TB Samsung SSD EVO 850
Voeding: Be Quiet Pure Power 11 FM 850W
Grafische kaart: Geen (onboard)
Op de een of andere manier heb ik het idee dat het aan de hitte kan liggen, maar ook aan de voeding/ geheugen? Ben er een tijd uitgeweest wbt tweaken, dus heb ook geen flauw idee hoe ik de instellingen van het geheugen stabieler zou moeten zetten of de voeding te testen is.
Ik heb voor nu de mhz van het geheugen wat lager gezet en wil er een Noctua L12S in doen om de CPU wat koeler te krijgen.
Later ook een nieuwe voeding die wat kleiner is en lager wattage.
/f/image/1LnCWQBM9Boew0R7kSNSZbYg.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yPnYdPczHswt1EDaJglrimX7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Saiya op 31-07-2024 00:03 ]