Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wissdom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo,

Ik heb een airco van het merk Tosot dat ik automatisch wil laten inschakelen als de Tado radiatorknop een bepaalde temperatuur geeft. Via de Google Home app kan ik deze routine niet zo maken. Heeft iemand tips om dit toch werkbaar te maken?

Voorbeeldsituatie:
- Het is 18.00 uur
- Meet de Tado radiatorknop op dat moment 25 graden celcius of hoger?
- Dan schakelt de Tosot airco in

Heeft iemand tips? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:00

V-8

Ik denk niet dat dit mogelijk is via Google Home.

Je zou Home Assistant hiervoor perfect kunnen gebruiken. Is niet heel moeilijk en heeft enorm veel mogelijkheden.

Hierbij kun je inderdaad automatiseringen maken die op basis van de tijd en temperatuur de airco aan- dan wel uitschakelen.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Begin eens met uitleg over je airco. Is deze via een API oid aan te sturen? Is de airco vervolgens ook aan te sturen met google home?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wissdom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-08-2024
V-8 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:41:
Ik denk niet dat dit mogelijk is via Google Home.

Je zou Home Assistant hiervoor perfect kunnen gebruiken. Is niet heel moeilijk en heeft enorm veel mogelijkheden.

Hierbij kun je inderdaad automatiseringen maken die op basis van de tijd en temperatuur de airco aan- dan wel uitschakelen.
Ik heb wel iets gelezen over Home Assistant inderdaad, maar werd een beetje afgeschikt omdat ik het idee kreeg dat ik er onvoldoende verstand van heb. Heb bijvoorbeeld nog nooit met Raspberry Pi gewerkt. Maar wel de moeite waard dus om mij er in te verdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:00

V-8

Wissdom schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Ik heb wel iets gelezen over Home Assistant inderdaad, maar werd een beetje afgeschikt omdat ik het idee kreeg dat ik er onvoldoende verstand van heb. Heb bijvoorbeeld nog nooit met Raspberry Pi gewerkt. Maar wel de moeite waard dus om mij er in te verdiepen?
Begrijp ik! Dat had ik zelf ook. Ook ik had nog nooit met een Pi gewerkt.
Achteraf vind ik het zeer de moeite waard en ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Het is goed te doen, er is heel veel informatie en tutorials op YouTube.
Met gezond verstand kom je een heel eind, en er zijn veel Tweakers die kunnen en willen helpen.
Suc6!

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant