Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:53

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Nvidia M10 GPU (voor virtualisatie) liggen. Deze heeft een standaard 8 pins power connector (dus geen 6+2). Ik wil deze aan de voeding hangen, waar ook een standaard 8 pins connector in moet. Alleen kan ik nergens een kabel vinden die uit twee keer 8 pins connectoren bestaat, het is altijd 1x 8 pins en 1x 8 (6+2) pins. Die 6+2 past niet op mijn GPU en ook niet op de PSU. De PSU is trouwens een Sharkoon WPM Gold ZERO 750W.

Heeft de GPU een andere aansluiting dan gebruikelijk? Of zit dat aan de PSU kant? Of kan ik niet goed zoeken?

Hoor graag wat jullie denken!

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 30-07-2024 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04:04
Post eens een foto van de connector op de M10. Want als ik google op de connector ziet dit er gewoon uit als een standaard pcie connector waar een 6+2 in zou moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:26
Eens met hierboven, ziet er standaard uit.

Als ik google op plaatjes en vergelijk met mijn gtx3080 dan lijkt de aansluiting toch echt hetzelfde te zijn. Is de grootte dan misschien wat anders, iets kleiner bijv?

6+2 vertaald uiteraard in een 8pins connector.

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 30-07-2024 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Tesla kaarten komen vaak met een EPS connector, die lijkt dus op een standaard 8 pin maar heeft een andere indeling. Daar moet je wss dus een connector adapter voor kopen. Als je een foto kunt plaatsen van de connector kunnen we het bevestigen

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Maak even een foto van de aansluiting op de kaart, ik lees nogal wat tegenstrijdige informatie. De een heeft het over een EPS connector (zelfde als dat gebruikt word voor de CPU), de ander over een reguliere PCIe power connector.

Sterker nog, hun eigen product brief ( pagina 8 ) laat een EPS connector zien in het plaatje, maar wijst daar vervolgens naar met 'PCIe 8-Pin Power Connector'. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik heb zelf een tijdje een Tesla M10 in verschillende systemen gebruikt, deze had gewoon een normale 8 pin connector.

Hou er trouwens rekening mee dat de M10 geen ventilatoren heeft en normaliter in een server gebruikt wordt met een hoge airflow. In een normale computerkast zal hij al snel te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Bij deze de gevraagde foto @Miyazono @Nopheros @D4NG3R

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTYX1-Jku_R0sd9D5pUf9anN6yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5MugIooLfs0Z1jDOBR40oU1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik toch aan het kijken ben zie ik ook dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MzNH6VkcAzSDI_S8SX5JG1D5O4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMDcdaZWuSiLGEk23q7dhCTf.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik wel een M10?? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is dus inderdaad een EPS connector, en aan het stickertje te zien inderdaad geen M10 maar een M60. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
YES schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:58:
Bij deze de gevraagde foto @Miyazono @Nopheros @D4NG3R

[Afbeelding]

Nu ik toch aan het kijken ben zie ik ook dit:
[Afbeelding]

Heb ik wel een M10?? :S
Ja die connector is idd net ietsjes anders dan op een standaard videokaart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6dWGZQ1oeV2ASwrPVw2oHW0Cvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qc2yjjujoxKecxBmE9WUEZDM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:00:
Dat is dus inderdaad een EPS connector, en aan het stickertje te zien inderdaad geen M10 maar een M60. :+
Nou, nu moet ik dus uit gaan zoeken wat het verschil is tussen M10 en M60 en of ik genaaid of gematst ben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
YES schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Nou, nu moet ik dus uit gaan zoeken wat het verschil is tussen M10 en M60 en of ik genaaid of gematst ben :P
De tweakers product pagina is niet echt helpend in deze, lijkt erop dat jouw m60 wel een actieve fan heeft wat je waarschijnlijk wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

YES schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Ik zit zelf niet echt in het wereldje van grafische accelerators, maar als ik even kort zoek lijkt die gebruik te maken van een modernere architectuur, en qua performance flink hoger gepositioneerd te staan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2024 15:12 . Reden: De M60 is Maxwell 2.0, de M10 Maxwell. Toch is de M10 later uitgekomen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
@Nopheros nee ik hoef geen actieve fan, ik bouw een server met als het goed is voldoende airflow voor passieve koeling op de GPU zelf. Verder heeft deze GPU geen fan.. Wat dus ook weer heel vreemd is.

@D4NG3R De grap is, ik heb deze gekocht met het idee dat hij 32GB VRAM zou hebben. Ik tel nu 16 chips met de naam H5GC4H24AJR-T2C van SK Hynix. Volgens een of andere website zijn dit 4GB RAM chips. Wat dus zou betekenen dat ik niet 32GB maar 64GB heb..

Ben wel erg nieuwsgierig naar wat de power consumptie van dit ding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

YES schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:13:
@D4NG3R De grap is, ik heb deze gekocht met het idee dat hij 32GB VRAM zou hebben. Ik tel nu 16 chips met de naam H5GC4H24AJR-T2C van SK Hynix. Volgens een of andere website zijn dit 4GB RAM chips. Wat dus zou betekenen dat ik niet 32GB maar 64GB heb..
Het gaat om 4Gb chips, niet 4GB. Factor 8 verschil. Ook aan de binnenkant zitten er 16: https://chqstore.com/nvid...escription-reconditioned/

32 chips van 4Gb maakt 128Gb. Delen door 8 krijg je dan 16GB, elke GPU heeft daar 8GB van beschikbaar.

Optellen heeft ook geen zin, je moet kijken naar wat elke GPU individueel beschikbaar heeft.
Dat geld ook voor de M10, die heeft weliswaar dubbel de hoeveelheid VRAM, maar ook dubbel de hoeveelheid GPU's, waardoor je alsnog op 8GB per GPU uit komt. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HF9KMFJIJdJrZZJef93OsDVnE2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IAmkQtvppR8jKJ7orhHAKxe7.png?f=fotoalbum_large

Waar wil je het beestje precies voor in gaan zetten? De M60 is in theorie een factor 3 sneller, maar doet dat wel met half het aantal GPU's. Liggend aan de usecase is dat of ontzettend goed, of ontzettend slecht. :P

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Het gaat om 4Gb chips, niet 4GB. Factor 8 verschil. Ook aan de binnenkant zitten er 16: https://chqstore.com/nvid...escription-reconditioned/

32 chips van 4Gb maakt 128Gb. Delen door 8 krijg je dan 16GB, elke GPU heeft daar 8GB van beschikbaar.

Optellen heeft ook geen zin, je moet kijken naar wat elke GPU individueel beschikbaar heeft.
Dat geld ook voor de M10, die heeft weliswaar dubbel de hoeveelheid VRAM, maar ook dubbel de hoeveelheid GPU's, waardoor je alsnog op 8GB per GPU uit komt. :+

[Afbeelding]

Waar wil je het beestje precies voor in gaan zetten? :)
Haha ik weet hier veel te weinig van. En ook niet of die webshop me nou genaaid heeft of bevoordeeld :P

Ik wil een game met vrij lage GPU vereisten virtualiseren, meer als hobby/geinig uitprobeersel. Als het goed werkt ga ik dat gevirtualiseerd spelen op mijn laptop en ook andere applicaties uitproberen. Betreft Football Manager 2024 in dit specifieke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
@D4NG3R toch nog een vraag: klopt mijn veronderstelling dat de M10 meer virtuele machines van een vgpu kan voorzien dan de M60, maar dat de M60 beter performed per gpu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

YES schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:34:
@D4NG3R toch nog een vraag: klopt mijn veronderstelling dat de M10 meer virtuele machines van een vgpu kan voorzien dan de M60, maar dat de M60 beter performed per gpu?
Op basis van de cuda cores zou je dat zeggen, maar de kloksnelheid van de M10 is hoger dan de M60.

Deze video zal je helpen in te schatten. Jeff heeft deze scenario’s getest:

YouTube: Gaming on my NVIDIA Tesla GPUs - Part 1 - NVIDIA Maxwell

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
YES schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:34:
Dat klopt. De M10 kan 64 vGPU's voorzien, en de M60 32. De M60 is echter wel 138% sneller in synthetische tests dan de M10.

Het hangt dus erg van je use-case af.

https://www.google.com/ur...oegwvadB6SVr&opi=89978449

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/2uPFEoDAp5LpNjE9AxkW2K-970-80.png

Aangezien jij het over game-virtualisatie hebt, zal je wel op zoek zijn naar performance over user-density. Het moet wel een hele lichte game zijn als je daar meer dan 32 instances tegelijk van kan visualiseren op een GPU.

[ Voor 18% gewijzigd door XelaRetak op 31-07-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
XelaRetak schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Dat klopt. De M10 kan 64 vGPU's voorzien, en de M60 32. De M60 is echter wel 138% sneller in synthetische tests dan de M10.

Het hangt dus erg van je use-case af.

https://www.google.com/ur...oegwvadB6SVr&opi=89978449

[Afbeelding]

Aangezien jij het over game-virtualisatie hebt, zal je wel op zoek zijn naar performance over user-density. Het moet wel een hele lichte game zijn als je daar meer dan 32 instances tegelijk van kan visualiseren op een GPU.
Bedankt, dit is verhelderend inderdaad! Ik denk idd dat de M60 dan beter geschikt is voor mijn experimentje. Enige wat ik nog zie als verschil is dat de M60 al veel langer out of support is bij nvidia, maar de M10 is dat ook al dus in die zin maakt dat ook niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

YES schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:57:
[...]

Bedankt, dit is verhelderend inderdaad! Ik denk idd dat de M60 dan beter geschikt is voor mijn experimentje. Enige wat ik nog zie als verschil is dat de M60 al veel langer out of support is bij nvidia, maar de M10 is dat ook al dus in die zin maakt dat ook niet uit.
Alle Maxwell kaarten zijn dat al ruimschoots ja. Het is ook een erg verouderde architectuur, welke debuteerde in februari 2014. Dat is 10 jaar geleden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Alle Maxwell kaarten zijn dat al ruimschoots ja. Het is ook een erg verouderde architectuur, welke debuteerde in februari 2014. Dat is 10 jaar geleden.
Hmm, hoeveel zin/nut heeft het dan dat ik zo'n GPU nog ga gebruiken. Wellicht is 'gewoon' een cunsimenten GPU dan nog wel beter via PCIe passthrough zelfs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Vraag is wat wil je precies bereiken, je hebt het over virtualiseren, maar het doel ontgaat me nog een beetje. Wil je het spel aanbieden aan meerdere gebruikers op dezelfde host, of wil je het spel kunnen spelen in een VM bijvoorbeeld op je eigen pc (vraag is dan al snel, waarom? Voor legacy games kan dat soms logisch zijn, maar bij een gloednieuwe game vaak niet), en wat voor hypervisor ga je gebruiken? Deze GPU wordt immers alleen supported op server OSén en bare metal hypervisors.

Heel veel praktisch nut / zin zal het m.i. niet hebben, met een moderne GPU zal je vermoedelijk stukken betere resultaten behalen. Maar voor een 'even kijken omdat het kan' kan het best leuk zijn. Maar dan moet je dus verwacht ik wel de rest ook op orde hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 31-07-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:37:
Vraag is wat wil je precies bereiken, je hebt het over virtualiseren, maar het doel ontgaat me nog een beetje. Wil je het spel aanbieden aan meerdere gebruikers op dezelfde host, of wil je het spel kunnen spelen in een VM bijvoorbeeld op je eigen pc (vraag is dan al snel, waarom? Voor legacy games kan dat soms logisch zijn, maar bij een gloednieuwe game vaak niet), en wat voor hypervisor ga je gebruiken? Deze GPU wordt immers alleen supported op server OSén en bare metal hypervisors.

Heel veel praktisch nut / zin zal het m.i. niet hebben, met een moderne GPU zal je vermoedelijk stukken betere resultaten behalen. Maar voor een 'even kijken omdat het kan' kan het best leuk zijn. Maar dan moet je dus verwacht ik wel de rest ook op orde hebben.
Ik wil een spel virtualiseren, vooral om het te proberen, omdat het kan.

Heb een ESXI server draaien met daarop allerlei VMware producten, genoeg DDR4 RAM voorradig en ook een redelijk moderne CPU (Ryzen 3900X volgens mij uit mijn hoofd).

Specifiek wil ik het spel dus virtualiseren, niet een hele VM maar de applicatie, en die dus als applicatie in mijn eigen Hub aanbieden. Dat heet bij VMware volgens mij tegenwoordig RDSH apps of published apps, maar het kan sowieso op meerdere manieren worden ingericht.

Ik begin zelf ook te vermoeden dat een moderne GPU wellicht slimmer is maar ik kwam deze M10 (wat een M60 bleek) goedkoop tegen, vandaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Ben eigenlijk wel benieuwd of je dat tegenwoordig lekker werkend krijgt, ik heb het jaren geleden ook wel eens geprobeerd op die manier, als een published app, maar dat ging voor geen meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 31-07-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:29
Die M60 is wel werkend te krijgen met ESXI met graphics mode: https://docs.nvidia.com/v...tch-user-guide/index.html

Zelf heb ook ervaring met een M40, dit kan ook prima werken met games, kijk ook eens naar Moonlight Game Streaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:48:
Ben eigenlijk wel benieuwd of je dat tegenwoordig lekker werkend krijgt, ik heb het jaren geleden ook wel eens geprobeerd op die manier, als een published app, maar dat ging voor geen meter.
Ik heb er ervaring mee in het werk en het is inmiddels wel mogelijk mooie en snelle published apps werkend te krijgen. Ik heb die game al eens gevirtualiseerd maar dat werkt voor geen meter zonder dedicated GPU haha.

Ik ga denk ik nog wel een poging wagen met de M60, als dat echt niets wordt dan ga ik alsnog voor iets anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
dylan111111 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:59:
Die M60 is wel werkend te krijgen met ESXI met graphics mode: https://docs.nvidia.com/v...tch-user-guide/index.html

Zelf heb ook ervaring met een M40, dit kan ook prima werken met games, kijk ook eens naar Moonlight Game Streaming :)
Ik ga denk ik ook wel een poging wagen met de M60, als dat echt niets wordt dan ga ik alsnog voor iets anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
YES schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Ik heb er ervaring mee in het werk en het is inmiddels wel mogelijk mooie en snelle published apps werkend te krijgen. Ik heb die game al eens gevirtualiseerd maar dat werkt voor geen meter zonder dedicated GPU haha.

Ik ga denk ik nog wel een poging wagen met de M60, als dat echt niets wordt dan ga ik alsnog voor iets anders!
Published apps lukte ons ook wel prima, maar dat waren altijd zakelijk applicaties met support ervoor, ik had het meer specifiek over games. Dat liep echt voor geen meter toen wij het op die wijze voor de lol probeerden op een dik zakelijk cluster o.a. veel te veel latency, maar goed, dat is ook wel weer een flink aantal jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
dylan111111 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:59:

Ik zou zelf ook eerder naar Moonlight of iets dergelijks kijken, dat werkt wel heel mooi mits je de hardware er voor hebt.

Of iets opzetten zoals bijv. shadow doet. Al weet ik zo niet wat die exact als backend gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 31-07-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat Moonlight is wel een leuke optie inderdaad @dylan111111 en @Dennism. Kan je daarmee ook echt de game zelf remote runnen, of is het dan alsnog de hele remote desktop die je te zien krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:29
YES schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:41:
Dat Moonlight is wel een leuke optie inderdaad @dylan111111 en @Dennism. Kan je daarmee ook echt de game zelf remote runnen, of is het dan alsnog de hele remote desktop die je te zien krijgt?
Ik lees van wel. https://moonlight-stream.org/ quote: "If you can see it on your PC, you can stream it using Moonlight, including your full Windows desktop at 4K with HDR on a capable client."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
dylan111111 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Ik lees van wel. https://moonlight-stream.org/ quote: "If you can see it on your PC, you can stream it using Moonlight, including your full Windows desktop at 4K with HDR on a capable client."
Sounds nice, ga ik zeker naar kijken/in duiken.

Moet ik alleen eerst nog een GPU kiezen..
Pagina: 1