Dag Tweakers,
Ik heb wat budget vrijgespeeld om mijn computer een upgrade te geven. Nu zit ik zelf te denken aan een nieuwe videokaart en dan specifiek de - GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC 12G -
Echter nu is mijn computer toch al flink wat verouderd en vraag ik mij af of dit voor nu de juiste upgrade is t.o.v. alle specs. Wellicht is mijn huidige videokaart niet de bottleneck maar bijvoorbeeld de CPU of het geheugen.
Belangrijkste wat ik op mijn computer doe is gamen. Op het moment ervaar ik daarbij niet heel veel problemen anders dan een erg lage FPS. Ik speel voornamelijk PUBG.
Mijn huidige systeem:
- Nvidea GeForce GTX 1070 (8gb)
- X470 GAMING plus MAX (MS-7B79)
- AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor 3.60 GHz
- Geheugen corsair setje 16,0 GB RAM DDR4-3200 (1600MHz)
- PSU: cooler master 750
Ik hoor graag wat jullie mij hierin adviseren.
Mijn budget nu is +- 650EUR en begin volgend jaar nog eens zo'n bedrag.
Ik heb wat budget vrijgespeeld om mijn computer een upgrade te geven. Nu zit ik zelf te denken aan een nieuwe videokaart en dan specifiek de - GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC 12G -
Echter nu is mijn computer toch al flink wat verouderd en vraag ik mij af of dit voor nu de juiste upgrade is t.o.v. alle specs. Wellicht is mijn huidige videokaart niet de bottleneck maar bijvoorbeeld de CPU of het geheugen.
Belangrijkste wat ik op mijn computer doe is gamen. Op het moment ervaar ik daarbij niet heel veel problemen anders dan een erg lage FPS. Ik speel voornamelijk PUBG.
Mijn huidige systeem:
- Nvidea GeForce GTX 1070 (8gb)
- X470 GAMING plus MAX (MS-7B79)
- AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor 3.60 GHz
- Geheugen corsair setje 16,0 GB RAM DDR4-3200 (1600MHz)
- PSU: cooler master 750
Ik hoor graag wat jullie mij hierin adviseren.
Mijn budget nu is +- 650EUR en begin volgend jaar nog eens zo'n bedrag.
[ Voor 1% gewijzigd door KoningBaksteen op 30-07-2024 14:00 . Reden: toevoeging na vraag over PSU ]