iPhone reparatie: waar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Ik wil een nieuwe batterij voor mij en mijn vrouws Iphone maar ik begrijp dat er nog steeds maar 3 apple stores in NL zijn. Verder dat Amac wel service doet, maar ook slechts een paar winkels in store repareert en zelfs dan risico hebt dat ze onderdeel niet hebben en je telefoon alsnog een paar dagen kwijt bent.

Na nieuwe batterij in mijn vorige Xs door de lokale GSM boer zag de iphone de status niet meer dus daar kan het ook niet echt. Waar laten jullie batterijen vervangen? Cq Iphone repareren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18

krietjur

Where am I?

Zelf goede ervaringen met Terello. Komen bij je thuis. Mijn eigen ervaring is zakelijk, maar ze doen ook reparaties voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
krietjur schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:25:
Zelf goede ervaringen met Terello. Komen bij je thuis. Mijn eigen ervaring is zakelijk, maar ze doen ook reparaties voor consumenten.
Leuk! Gebeld maar nemen niet op. Krijg je dan originele Apple onderdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 16:59
Rene44 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:19:
Ik wil een nieuwe batterij voor mij en mijn vrouws Iphone maar ik begrijp dat er nog steeds maar 3 apple stores in NL zijn. Verder dat Amac wel service doet, maar ook slechts een paar winkels in store repareert en zelfs dan risico hebt dat ze onderdeel niet hebben en je telefoon alsnog een paar dagen kwijt bent.

Na nieuwe batterij in mijn vorige Xs door de lokale GSM boer zag de iphone de status niet meer dus daar kan het ook niet echt. Waar laten jullie batterijen vervangen? Cq Iphone repareren?
Ook Coolblue is een "Erkende Apple serviceprovider", dus is ook te overwegen. Maar als je niet wil opsturen kan je ook dan alleen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Groningen terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:23
vanaalten schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Ook Coolblue is een "Erkende Apple serviceprovider", dus is ook te overwegen. Maar als je niet wil opsturen kan je ook dan alleen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Groningen terecht.
Hengelo heeft tegenwoordig ook een Coolblue vestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18

krietjur

Where am I?

Rene44 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Oh, durf ik niet 100% zeker te zeggen. Maar nooit problemen gehad na reparatie door hun. Moet er wel bij zeggen dat ik de laatste 1-1,5 jaar geen telefoons meer ter reparatie aan heb hoeven bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Dank allemaal! Coolblue kan in store repareren en zit hier niet ver vandaan. Ik ga ook nog even bellen met Terello. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rene44 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Waarschijnlijk niet.
Daarvoor kan je het beste langs de Apple Store of een Apple Premium Reseller gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 16:59
Donstil schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:21:
Waarschijnlijk niet.
Daarvoor kan je het beste langs de Apple Store of een Apple Premium Reseller gaan.
Weet niet zeker of Coolblue een 'premium reseller' is, maar in elk geval wel een "Apple Authorized Service Provider" waar je ook originele Apple onderdelen krijgt bij reparatie.
WouterL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Hengelo heeft tegenwoordig ook een Coolblue vestiging.
...maar volgens de website doen ze alleen reparaties in de winkels in A'dam, R'dam, Den Haag en Groningen. Dus aan die Hengelo vestiging heb je daarvoor dus niets. Tenzij de website niet up-to-date is, natuurlijk.

@Rene44 Naar welke vestiging heb jij gebeld, dat ze in-store kunnen repararen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Weet niet zeker of Coolblue een 'premium reseller' is, maar in elk geval wel een "Apple Authorized Service Provider" waar je ook originele Apple onderdelen krijgt bij reparatie.
Ja dat is waar, dat kan ook inderdaad, goeie aanvulling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via Apple is er een overzicht van erkende reparatie- en servicelocaties, waar je of je telefoon ter plekke kunt laten repareren, of wordt opgestuurd naar een erkend Apple serviceprovider.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 30-07-2024 13:52 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
vanaalten schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:08:
[...]

@Rene44 Naar welke vestiging heb jij gebeld, dat ze in-store kunnen repararen?
Coollblue klantenservice. Geen winkel gebeld.

Maar Terello kan ook accus leveren en zorgen dat die als origineel herkend worden. Dan zijn die extra tientjes toch weer tijdswinst en het waard.

Ik heb echter ook een camera probleem (13 pro die ineens melding geeft dat camera niet standaard is terwijl er volgens verkoper niets aan is gebeurd - en dat is een betrouwbare vent) wat nagekeken moet worden. Terello kan dat niet oplossen (anders dan hele camera vervangen. Camera werkt gewoon dus dat zou onnodig zijn.) Ik ga daarvoor even langs CoolBlue.

Mocht dat niet helpen ga ik naar apple store in Oberhausen. Dat is dichterbij dan de NL apple store opties.

[ Voor 6% gewijzigd door Rene44 op 30-07-2024 14:07 ]

• barlas2002
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb mijn telefoon reparatie gewoon bij een lokale "GSM Boer" laten repareren. Heb mijn accu vervangen, gaf op het begin inderdaad de batterij conditie niet aan. nadat ik een software update heb gedaan naar de IOS 18.1 Kreeg ik het wel weer te zien. dus ik denk dat je het ook bij een lokale winkel kan laten repareren. ik zou wel inderdaad uitkijken waar je het laat repareren en goed kijkt naar de reviews van een telefoonwinkel.

[ Voor 4% gewijzigd door barlas2002 op 12-12-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn favo telefoonreparatiemannetje op de hoek legt het mooi uit:

Voor alle Apple-reparaties maken wij gebruik van originele ‘demontage’-onderdelen. Deze onderdelen kopen wij in bij demontagebedrijven of halen wij zelf uit nieuwe iPhones die we demonteren. Deze bedrijven of wijzelf kopen nieuwe iPhones in, halen ze uit elkaar en verkopen de losse onderdelen. Op deze manier verkrijgen wij volledig originele Apple-schermen en onderdelen. De kosten zijn helaas hoger dan die van namaakonderdelen, maar de onderdelen zijn wel volledig origineel.

Apple serialized onderdelen
Apple implementeert vanaf de iPhone 11 en hoger een systeem waarbij componenten van hun apparaten een uniek serienummer krijgen dat gekoppeld is aan de moederbord, het centrale brein van het apparaat. Wanneer een gebruiker besluit om een schermreparatie uit te laten voeren door een onafhankelijk partij, zoals Phone Repairs , detecteert het apparaat een verschil in serienummers – zelfs indien originele onderdelen worden gebruikt – en genereert een systeemwaarschuwing.

Deze melding komt enkel omdat het serienummer van het nieuwe scherm, accu of camera anders is dan het serienummer van het onderdeel dat vervangen moet worden. Deze video legt het erg goed uit.

Vanaf iOS 18 heeft Apple onder druk van de EU aanpassingen gedaan, Je krijgt nog wel een melding, maar accu gezondheid is gewoon uit te lezen op het toestel. De nieuwe onderdelen configureren wij voor u en zullen doorgaan als ‘gebruikt’ verschijnen in de instellingen app. Dat is logische omdat deze immers uit gedemonteerde toestellen komen zie hier voor meer informatie. Voor schermen zal er staan ‘niet geverifieerd’ Dat is omdat de oude front flex dit niet toelaat, en deze moet worden overgezet van u oude scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
njitter schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:41:
Mijn favo telefoonreparatiemannetje op de hoek legt het mooi uit:

Voor alle Apple-reparaties maken wij gebruik van originele ‘demontage’-onderdelen. Deze onderdelen kopen wij in bij demontagebedrijven of halen wij zelf uit nieuwe iPhones die we demonteren. Deze bedrijven of wijzelf kopen nieuwe iPhones in, halen ze uit elkaar en verkopen de losse onderdelen. Op deze manier verkrijgen wij volledig originele Apple-schermen en onderdelen. De kosten zijn helaas hoger dan die van namaakonderdelen, maar de onderdelen zijn wel volledig origineel.

Apple serialized onderdelen
Apple implementeert vanaf de iPhone 11 en hoger een systeem waarbij componenten van hun apparaten een uniek serienummer krijgen dat gekoppeld is aan de moederbord, het centrale brein van het apparaat. Wanneer een gebruiker besluit om een schermreparatie uit te laten voeren door een onafhankelijk partij, zoals Phone Repairs , detecteert het apparaat een verschil in serienummers – zelfs indien originele onderdelen worden gebruikt – en genereert een systeemwaarschuwing.

Deze melding komt enkel omdat het serienummer van het nieuwe scherm, accu of camera anders is dan het serienummer van het onderdeel dat vervangen moet worden. Deze video legt het erg goed uit.

Vanaf iOS 18 heeft Apple onder druk van de EU aanpassingen gedaan, Je krijgt nog wel een melding, maar accu gezondheid is gewoon uit te lezen op het toestel. De nieuwe onderdelen configureren wij voor u en zullen doorgaan als ‘gebruikt’ verschijnen in de instellingen app. Dat is logische omdat deze immers uit gedemonteerde toestellen komen zie hier voor meer informatie. Voor schermen zal er staan ‘niet geverifieerd’ Dat is omdat de oude front flex dit niet toelaat, en deze moet worden overgezet van u oude scherm.
Lang verhaal kort: gewoon naar een Apple Store of ander gecertificeerd reparatie punt gaan ipv (laten) rommelen met je iPhone.
Pagina: 1