Ik ben bezig met het voorbereiden van een grote verbouwing van onze nieuwe woning. Onderdeel daarvan is een lichtplan waarvoor de ontwerper allemaal prachtige (en vooral veel te dure) verlichting heeft gekozen. Op een aantal plekken wil ik wel meegaan in wat er getekend is, want ik ga er gewoon vanuit dat ik nog lang plezier voor mooie spullen heb.
Alleen zijn al die mooie armaturen niet voorzien van slimme aanstuurbare drivers. Want Dali is nog teveel een kantoor-product, kennelijk. Dus lijk ik vast te zitten voor dat soort armaturen aan 230V en ook fase aan/afsnijding. Of mis ik iets? Kan ik een mooi armatuur ook ombouwen naar bijvoorbeeld een 24V led met een Dali (of ander protocol) driver?
Alleen zijn al die mooie armaturen niet voorzien van slimme aanstuurbare drivers. Want Dali is nog teveel een kantoor-product, kennelijk. Dus lijk ik vast te zitten voor dat soort armaturen aan 230V en ook fase aan/afsnijding. Of mis ik iets? Kan ik een mooi armatuur ook ombouwen naar bijvoorbeeld een 24V led met een Dali (of ander protocol) driver?