iPhone SE: wel hotspot, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat ik met mijn (werk) Iphone SE 2022 geen internetverbinding kan opzetten.

Ik krijg wel een netwerk aangemaakt, ook van goede kwaliteit. Maar de hotspot heeft geen internettoegang.
Ik heb al geprobeerd:
- update naar de nieuwste IOS
- netwerkinstellingen gereset
- bij hotspot instellingen: maximaliseer compabiliteit aangezet

Het is niet alleen mijn telefoon, ook de medewerker van onze ICT frontdesk kon geen verbinding maken. Hij kende de problemen ook niet, en ik wil hem er vanwege de vakantiebezetting nu ook niet mee lastig vallen.

Iemand tips? Er zit een KPN E-sim in, en verder staan alle normale opties (verbinding via 4G, dataroaming e.d.) aan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:57
greatgonzo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:23:
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat ik met mijn (werk) Iphone SE 2022 geen internetverbinding kan opzetten.

Ik krijg wel een netwerk aangemaakt, ook van goede kwaliteit. Maar de hotspot heeft geen internettoegang.
Ik heb al geprobeerd:
- update naar de nieuwste IOS
- netwerkinstellingen gereset
- bij hotspot instellingen: maximaliseer compabiliteit aangezet

Het is niet alleen mijn telefoon, ook de medewerker van onze ICT frontdesk kon geen verbinding maken. Hij kende de problemen ook niet, en ik wil hem er vanwege de vakantiebezetting nu ook niet mee lastig vallen.

Iemand tips? Er zit een KPN E-sim in, en verder staan alle normale opties (verbinding via 4G, dataroaming e.d.) aan
Dit al geprobeerd? Eerste hit op Google:

https://discussions.apple.com/thread/250721256?sortBy=rank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 18:30
Zet eens ipv4 verplicht aan als dat kan op een iphone. Verder kan je een andere APN proberen. Ipv internet de oude portalmmm.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Heb je al geprobeerd prive adres en vergelijkbare opties die te maken hebben met icloud private browsing uit te zetten in de mobiele data instellingen? Dit heeft bij mij wel eens dit soort problemen opgelost.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:21

Speedmaster

Make my day...

Even een ticket aan laten maken bij KPN, is een bekend probleem en men gaat naar verluid de toestellen vervangen voor een iPhone 13. Kijk even op het KPN forum voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:37
Hoi greatgonzo,

Heb je inmiddels een oplossing?

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan sinds afgelopen zomer. Ik heb hetzelfde geprobeerd.

Ik ben in die tijd niet geswitcht van telefoon of provider. Ik heb een iPhone 11 Pro, ooit gekocht bij een KPN-abonnement. Ik heb nu een abonnement bij Youfone (KPN-netwerk).

Update: een andere iPhone kan wel succesvol verbinden met mijn hotspot (in low data mode). Een Windows-laptop lukt me niet.

[ Voor 16% gewijzigd door TimoD op 23-11-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

TimoD schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:48:
Hoi greatgonzo,

Heb je inmiddels een oplossing?

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan sinds afgelopen zomer. Ik heb hetzelfde geprobeerd.

Ik ben in die tijd niet geswitcht van telefoon of provider. Ik heb een iPhone 11 Pro, ooit gekocht bij een KPN-abonnement. Ik heb nu een abonnement bij Youfone (KPN-netwerk).

Update: een andere iPhone kan wel succesvol verbinden met mijn hotspot (in low data mode). Een Windows-laptop lukt me niet.
Kijk eens bij draadloze netwerken beheren op je Windows en selecteer de iPhone van … rechter muisklik, netwerk verwijderen. Herstart Windows en maak opnieuw verbinding met de hotspot van je iPhone. Hopelijk helpt dit

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Laatst online: 01-05 14:37
GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:25:
[...]

Kijk eens bij draadloze netwerken beheren op je Windows en selecteer de iPhone van … rechter muisklik, netwerk verwijderen. Herstart Windows en maak opnieuw verbinding met de hotspot van je iPhone. Hopelijk helpt dit
Dank! M'n hotspot werkt weer _/-\o_ . Nu kan ik weer werken in de trein :*) .

Ik weet niet zeker of dit het nou heeft opgelost of iets anders. Ik heb namelijk dit meteen gedaan in plaats van eerst te checken of het probleem nog bestond. En eerder heb ik wel eens iets vergelijkbaars geprobeerd (iPhone-naam wijzigen waardoor Windows het ziet als een nieuw netwerk).
Pagina: 1