Ik heb vorige week de sleutels van mijn eerste huis gekregen (!!)
Zelf ben ik enorm fan van het slimmer maken van mijn huis. Dat is iets wat ik op termijn wil gaan invoeren.
Om dit te kunnen faciliteren in de toekomst wil ik nu alvast inventariseren wat ik hiervoor moet doen. Ik heb al wat rondgezocht... er zijn zoveel verschillende systemen en er lijken veel conflicterende meningen te bestaan over het perfecte systeem. Dit is wat ik er tot nu toe uit heb kunnen distilleren met mijn resterende vragen er bij:
Antwoorden op mijn specifieke vragen zijn welkom, maar ik sta open voor al jullie advies!
Zelf ben ik enorm fan van het slimmer maken van mijn huis. Dat is iets wat ik op termijn wil gaan invoeren.
Om dit te kunnen faciliteren in de toekomst wil ik nu alvast inventariseren wat ik hiervoor moet doen. Ik heb al wat rondgezocht... er zijn zoveel verschillende systemen en er lijken veel conflicterende meningen te bestaan over het perfecte systeem. Dit is wat ik er tot nu toe uit heb kunnen distilleren met mijn resterende vragen er bij:
- Ik zou graag gebruik maken van een Zigbee systeem of iets wat hier op lijkt om mijn wifi systeem zo min mogelijk tot last te zijn.
Hoe kies ik hier het juiste systeem voor uit? - Mijn voorkeur ligt op het slim maken van mijn schakelaars, en het dom houden van mijn lampen en systemen. Alles moet absoluut blijven werken als Homeassistant of Zigbee uitvalt. Tevens moeten de schakelaars zo makkelijk als mogelijk ingebouwd kunnen worden, veel muren zijn van steen en zijn gewoon nog goed, dus ik wil vermijden dat ik er nieuwe banen in moet gaan frezen.
Welke schakelaars raden jullie aan?
Wat moet ik controleren bij mijn schakelaars om te achterhalen of mijn huidige systeem 'ready' is? - Ik wil uiteindelijk een oude Dell Inspiron ergens gaan inbouwen om als 24 inch touchscreen te laten fungeren.
Antwoorden op mijn specifieke vragen zijn welkom, maar ik sta open voor al jullie advies!