Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Afgelopen week speelde ik Last Epoch en na een tijdje spelen kreeg ik iets heel vaags voor een paar seconden waarna het weer stopte. Dit probleem kwam steeds vaker wanneer ik langere speelsessies speelde. Ik dacht dat het een Last Epoch bug was.

Vandaag speel ik Path of Exile en krijg hetzelfde probleem. Deze keer heb ik er een video van gemaakt (link: YouTube: Strange problem )

Ik heb mijn jaren ervaring erop los gelaten en vanalles geprobeerd. Lagere graphics settings, verschillende VSYNC opties (aan/uit/adaptive). Het is ook lastig onder woorden te brengen waardoor ik ook (nog) geen oplossingen heb kunnen vinden.

Herkent iemand dit probleem en wat kan ik er tegen doen?

Mijn setup:
AMD 5600X met 32GB (B550M DS3H moederbord)
Inno3D 4070 Twin X2 (niet overclocked)
AOC Q24G2 monitor (GSYNC compatible)
Samsung 980 SSD
Windows 11 met alle recente updates en drivers

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 16:48

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Koeling? Gooi de kast eens open en controleer de fans van je processor en videokaart op aangekoekt stof.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
PeepPeepPeep schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:31:
Koeling? Gooi de kast eens open en controleer de fans van je processor en videokaart op aangekoekt stof.
Met HWiNFO lijken de temperaturen prima, althans zover ik kan zien. Daarnaast, wanneer ik het spel gewoon stop en 15 min wacht dan krijg ik het probleem zelfs bij het opstartscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kapotte kabel? Kapotte monitor? Heb je een ander scherm om te proberen en een andere kabel om te proberen?
Het zijn andere glitches dan meestal met kapot of te warm videogeheugen, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
DannyXP1600 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:04:
Kapotte kabel? Kapotte monitor? Heb je een ander scherm om te proberen en een andere kabel om te proberen?
Het zijn andere glitches dan meestal met kapot of te warm videogeheugen, naar mijn idee.
Ik heb wel andere monitoren maar die zijn allemaal 1080p. Het probleem treed zich trouwens alleen op tijdens het spelen van een spel, niet bij normaal desktop gebruik. Het vreemde is dat het een tijdje duurt voordat het de 1e keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
maniak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:56:
[...]

Ik heb wel andere monitoren maar die zijn allemaal 1080p.
De resolutie van een ander scherm is niet belangrijk. Je hoeft het scherm niet voor altijd te gebruiken, je hoeft alleen te kijken of het in je scherm en/of kabel zit.
Zo niet, dan ga je iets anders proberen.
Of iemand moet de glitches herkennen en gelijk weten wat dat is.
Is het namelijk niet de kabel of scherm, dan denk ik toch als eerste aan kapotte of te warme videokaart. Dan denk ik aan de temperaturen bekijken, een vram test tool draaien, de videokaart underclocken en undervolten om te testen of het dan nog voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
Ziet eruit als een kabel/verbinding probleem, geen GPU/Memory failure.
Dat het bij een bepaalde game is, kan simpelweg zijn omdat deze game een bepaald deel van het bord opwarmt waardoor de traces even verbinding verliezen. Of de HDMI connector.

Zet eens een hevige framecap erop. Ik weet niet waar je nu op speelt, maar minstens de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik heb zojuist eens een undervolt gedaan. De coretemp was rond de 100, nu rond 86. De algemene temp ging van rond 80 naar rond 70. Na een tijdje spelen kreeg ik weer hetzelfde. Ik ga nu eens een andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 16:13
Krijgt de 4070 wel genoeg voeding ? Hoe groot en sterk is je voeding ?

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik heb destijds de voeding gekocht samen met de 4070. Een Be Quiet Straight Power 650 platinum.
Pagina: 1