Nadelen/voordelen kavel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2127716

Topicstarter
Als ik rust en stilte zoek, is dit dan een kans of juist dom? https://www.funda.nl/deta...ond-rijnseweg-3/42222550/

Ik dacht ik zet hier een huis op, nieuw van rond de 3 of 4 ton en dan woon ik rustig met een mooi natuurlijk uitzicht. Vooral zonder buren herrie en met privacy.

Ik heb nog nooit een kavel gekocht maar droom wel eens van het idee. Een kavel voor een stuk minder geld in deze regio heb ik nog nooit gezien....

Wat zijn de nadelen van het starten van zo'n project? Of is dit best een goede aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zit wel tussen de immense intensieve veehouderij, let op luchtjes, en vrij slechte grond, en veel brandnetels. Internet/bereikbaarheid is ook een factor. En denk maar niet dat een boeren gebied stil is. Tractoren + lokale gewoonten vallen veel "hollanders" die naar dit soort gebieden verhuizen tegen.

Let daarnaast op ruimtelijke plannen; is de bestemming wel geschikt voor wat je wilt? En let ook op dat er sowieso een hoop gebiedsontwikkeling gaat gebeuren. De bevolking groeit nog steeds immers, en men wil dat hun kinderen ook ergens kan wonen. Dit soort regio's worden de vinex wijken ook uit de grond gestampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 12:29
Je moet rekenen met €950 per m3 inhoud tegenwoordig voor moderne en fatsoenlijk afwerking.

Dus met die 3-4ton kom je niet heel ver tenzij het zo een kant en klaar huis gaat worden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Je wilt rust en geen herrie, maar dit kavel zit op pak 'm beet 300 van de snelweg. Verwacht je daar geen last van te hebben? Het is maar net wat je gewend bent, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik geloof dat dit wel meevalt, kom er wel eens langs en het is vrij monotoon. Maar misschien vergis ik me inderdaad, dat zou ik wel moeten checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Rust en stilte? https://www.funda.nl/detail/43677080 doodlopende onverharde weg. Geen drukke wegen in de buurt. Geen motorrijders langs je huis. Alleen wandelaars.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 29-07-2024 17:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-04 23:35
Anoniem: 2127716 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:06:
Als ik rust en stilte zoek, is dit dan een kans of juist dom? https://www.funda.nl/deta...ond-rijnseweg-3/42222550/

Ik dacht ik zet hier een huis op, nieuw van rond de 3 of 4 ton en dan woon ik rustig met een mooi natuurlijk uitzicht. Vooral zonder buren herrie en met privacy.

Ik heb nog nooit een kavel gekocht maar droom wel eens van het idee. Een kavel voor een stuk minder geld in deze regio heb ik nog nooit gezien....

Wat zijn de nadelen van het starten van zo'n project? Of is dit best een goede aanbieding?
Naast de reeds aangegeven snelweg...
500 meter verderop ligt een kart circuit. Tevens staat op 100m een 150 kV hoogspanningsmast op het naastgelegen perceel.

Voor rustig wonen met een mooi natuurlijk uitzicht zou ik niet deze kavel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Kalentum mooie link maar dat is natuurlijk aan de andere kant vh land, heb je ook zo'n link in de buurt van mijn regio? Want ik zal natuurlijk ergens op moeten inleveren... Misschien is een eigen betaalbare kavel in deze regio wel te veel gevraagd. Ik hoef trouwens ook niet zo' n enorm groot stuk grond, maar ja...

Eh dat kart centrum is wel een dingetje Ja, had ik niet gezien

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 2127716 op 29-07-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Anoniem: 2127716 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:42:
@Kalentum mooie link maar dat is natuurlijk aan de andere kant vh land, heb je ook zo'n link in de buurt van mijn regio? Want ik zal natuurlijk ergens op moeten inleveren...
De Veluwe misschien. Je zult ergens moeten inleveren inderdaad. Ik heb zelf een tijdje in de middle of nowhere gewoond en dan deels thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41

Wat heb je zelf al gevonden en gedaan? Wat denk je er zelf van? Er mist nogal eigen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47
Vincm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:17:
Je wilt rust en geen herrie, maar dit kavel zit op pak 'm beet 300 van de snelweg. Verwacht je daar geen last van te hebben? Het is maar net wat je gewend bent, natuurlijk.
Let ook op de windrichting. De snelweg ligt ten noorden van de kavel. En noordenwind is meestal in de winter, als je binnen zit.
Ik zeg niet dat je m alleen hoort met noordenwind, maar het maakt wel uit.
Al is dat op 300m wellicht te verwaarlozen :P

Maar ga vooral luisteren als je het serieus overweegt.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58
Het uitzicht is ook allerminst gegarandeerd. Dat hangt af van het huidige en toekomstige bestemmingsplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je hebt toch sowieso al twee buren hier? Zul je zien dat je daar niet mee op kunt schieten....

300 meter van de snelweg is altijd geluid, weinig rust imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:38
- De goothoogte mag maximaal 4,5 meter bedragen

Op grond van het Bouwbesluit moeten woningen bij nieuwbouw een plafondhoogte hebben van 2,6 meter.

Kan je dan wel een heel huis daarop neerzetten? Je komt toch nooit op die goothoogte van maximaal 4,5 meter uit?

Ahh https://www.groothuisbouw...goothoogte-van-een-woning

Je moet dan inderdaad na de begaande grond al schuin gaan zoals de GL types

[ Voor 15% gewijzigd door President op 29-07-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:14

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wel top dat ze op die afbeelding ook een tractor geplaatst hebben.

Als je in het oogstseizoen maar niet gaat klagen als ze 's nachts de maïs af komen halen, dat gaat met grof geweld (en grove machines) en doen ze liever ook overdag, maar ze hebben het dan gewoon zodanig druk, dat het moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Accretion schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:07:
Wel top dat ze op die afbeelding ook een tractor geplaatst hebben.

Als je in het oogstseizoen maar niet gaat klagen als ze 's nachts de maïs af komen halen, dat gaat met grof geweld (en grove machines) en doen ze liever ook overdag, maar ze hebben het dan gewoon zodanig druk, dat het moet.
Ik zou meer moeite hebben met het moment dat ze mest gaan uitrijden... Die geur is niet te harden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Je buren wonen behoorlijk dichtbij.

Probeer je ook eens voor te stellen dat in deze situatie je buren een houtkachel hebben en regelmatig thuis met een kettingzaag hout voor eigen gebruik zagen.
En wat zou je reactie zijn als je buren honden hebben? Veel honden hebben tegenwoordig nauwelijks opvoeding gehad en blaffen er lustig op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eigenlijk kun je zo nergens rekenen op enige rust in dit land? Ja ik bedoel tenzij je echt helemaal in het noorden gaat wonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 2127716 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:09:
Eigenlijk kun je zo nergens rekenen op enige rust in dit land? Ja ik bedoel tenzij je echt helemaal in het noorden gaat wonen...
Zat plekken in de polder in het zuiden van NL waar het ook gewoon hardstikke rustig en stil is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:33
nokiaan958GB schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:58:
[...]

Je buren wonen behoorlijk dichtbij.

Probeer je ook eens voor te stellen dat in deze situatie je buren een houtkachel hebben en regelmatig thuis met een kettingzaag hout voor eigen gebruik zagen.
En wat zou je reactie zijn als je buren honden hebben? Veel honden hebben tegenwoordig nauwelijks opvoeding gehad en blaffen er lustig op los.
Tja en als je getrouwd ben met een vrouw die de hele dag aan je kop loopt te zeiken heb je ook geen rust :+

Iets met slak en zout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11
In het noorden zijn de huizen ook goedkoper, dubbel winst :+

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik denk dat je overal in Nederland 'enige rust' kan vinden. Maar 'absolute rust' is zeldzaam.

Wat voor rust zoek je eigenlijk?

Ik ben zelf al heel blij met de rust die ik heb omdat ik geen buren hoor. Ik heb wel 50 km achter de tuin lopen. Maar toch vind ik het lekker rustig

[ Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 30-07-2024 09:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 07:59
Als jij 1,2 miljoen kan besteden aan een woning, heb je denk ik wel betere informatiebronnen en professionals om je heen om deze afweging te maken en lijkt een topic op tweakers mij vrij overbodig. Of is dit puur hypothetisch?

[ Voor 13% gewijzigd door mcsluis op 30-07-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Maximaal 600m³, gedeeld door 3,5 = 170m². Dat is een leuk huis, maar vind ik gezien het formaat van perceel wel tegenvallen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik woon 1 km van een rustigere 4-baans snelweg en zelfs dat maakt herrie.
Hier woon je er praktisch naast, (alleen open veld) je moet dan wel zorgen dat je huis tussen je terras en de weg staat, anders heb je continu geluidsdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:24
Rukapul schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:16:
Het uitzicht is ook allerminst gegarandeerd. Dat hangt af van het huidige en toekomstige bestemmingsplan.
Met 5000m2 moet het toch wel lukken om tegen het groen aan te kijken :)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je meer dan een miljoen te besteden hebt dan zijn er toch wel heel wat interessante opties voor rustig wonen, ook in het midden van het land.

Op Funda filteren op woonoppervlakte, prijs en dan 'woonhuis' dan krijg je geweldige parels als dit. Wellicht dicht bij het spoor en niet in het platte land, maar ik denk dat je van dat spoor weinig last hebt met een bos in je achtertuin en het huis is al gebouwd.

Hier de zoekopdracht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Vincm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:17:
Rudi01 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:39:
[...]
Naast de reeds aangegeven snelweg...
500 meter verderop ligt een kart circuit. Tevens staat op 100m een 150 kV hoogspanningsmast op het naastgelegen perceel.

Voor rustig wonen met een mooi natuurlijk uitzicht zou ik niet deze kavel nemen.
Er zijn tegenwoordig erg veel meetgegevens openbaar, waaronder gegevens over geluid van weg-, vlieg- en treinverkeer. Al zal iedereen geluid in de praktijk anders ervaren.

Voor dit perceel van de TS in Odijk zie je op de onderstaande kaart alvast een grafische weergave van het geluid dat afkomstig is van wegverkeer, maar er zijn dus veel meer kaarten beschikbaar. Ook over het geluid 's nachts bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmS-e_1Qe5da0QHO2tlN2b_WIEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ItJjN3uXj8A2JXq2puNttXRC.png?f=fotoalbum_large
MisterMailman schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:08:
[...]
Let ook op de windrichting. De snelweg ligt ten noorden van de kavel. En noordenwind is meestal in de winter, als je binnen zit.
Ik zeg niet dat je m alleen hoort met noordenwind, maar het maakt wel uit.
Al is dat op 300m wellicht te verwaarlozen :P

Maar ga vooral luisteren als je het serieus overweegt.
Gaan luisteren is altijd verstandig! Ga dan wel luisteren op een reguliere doordeweekse dag tijdens de drukke momenten en niet 's avonds laat als je toevallig een vrij moment in de agenda hebt. Houd daarbij inderdaad ook rekening met de windrichting.

De kaarten kun je gratis bekijken op https://www.atlasleefomgeving.nl/kaarten. Er zijn erg veel kaarten met voor ieder wat wils. :)

Bijvoorbeeld voor het perceel waarin de TS geïnteresseerd is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sbcN_D6IxC0PFxNm8Sd-Uy9wv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ve72phxfW4LZtRfxccdHG54Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q95D1nirwwJEDDJAEGK0LSa-8bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tY36jj4bmQzjSY5yW4PScYYa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-04 08:54
Heb 2x zelf gebouwd op een kavel (2010 & 2017), was zeer lucratief maar de tijden zijn wel erg veranderd.
Woningen zijn aanzienlijk duurder geworden en soms loont het niet meer tov een bestaande woning.
Laat het goed door rekenen.
let op op kosten van bouw leges/ vergunning en op kosten voor je nuts voorzieningen dit loopt rustig naar de 15 a 20k.

Tuin moet soms nog worden opgehoogd dit loopt ook al snel in de papieren.(kan altijd een jaartje later)

Zoek eens op catalogusbouwers.
Ik zelf heb destijds een rondje gedaan bij ca 8 partijen het loont enorm om rond te kijken.
zelfde volume woning bijna t dubbelen, en dan kan je nog zo mooie afwerking hebben de m2 prijs bepaald uiteindelijk voor een groot deel de waarde.

Ik heb gekozen voor maximaal m2 voor mijn budget luxe deuren etc kan je altijd nog later toevoegen m2 toevoegen is een stuk lastiger.
En bonustip neem in het offerte proces al zoveel mogelijk meerwerkwensen neer (buitenkraan, loze leidingen, spotjes, extra hei palen voor veranda op wat te noemen), dan zijn ze sneller geneigd te handje klappen, tijdens de bouw is dit een melk koe voor ze.
Architect kan je in de hand nemen maar meeste bouwers hebben der een op de loonlijst, dus laat je niet gek maken, tuurlijk veel mooier maar gaat allemaal ten koste van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zeeland?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij wonen nu regio Utrechtse Heuvelrug en mijn grootste bezwaar zijn klussende buren. Een trein op enige afstand, of koeien of zoiets vind ik minder erg. Waar ik vooral vanaf wil is dus de klussende buurman (nu een gepensioneerde buurman met als hobby houtbewerking, andere buren met bladeren blowers, constante verbouwingen, dat werk) Daar wil ik vanaf. Ik hoef ook niet heel groot te wonen (rond de 150 m2 is voldoende) als het maar rustig is, privacy en vrij uitzicht in deze regio. Maar misschien is dit onhaalbaar inderdaad. Bedankt voor het meedenken!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:04

Foamy

Fulltime prutser

Houd er ook rekening mee dat op deze locatie eerder een stal stond. Ga dus ook goed na hoe, en tot hoe diep, de grond gesaneerd is.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik weet niet wat er geteeld wordt maar waar een collega tegen aan was gelopen met een op het oog vergelijkbare situatie; zomers vrijwel 24x7 pompen aan voor bewatering, die waren niet bepaald stil.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dit is dan niet geschikt inderdaad... Bedankt.

Ik ga toch kijken voor iets rond het miljoen. Maar het is best lastig iets te vinden. Dat klinkt wat decadent dat snap ik. Maar toch. Ik vraag me wel af wat nou het geheime ingrediënt is als je dus vooral geen buren herrie wil en veel privacy. In ieder geval het huis goed isoleren...

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 2127716 op 01-08-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:08
Anoniem: 2127716 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:14:

Ik ga toch kijken voor iets rond het miljoen. Maar het is best lastig iets te vinden. Dat klinkt wat decadent dat snap ik. Maar toch. Ik vraag me wel af wat nou het geheime ingrediënt is als je dus vooral geen buren herrie wil en veel privacy. In ieder geval het huis goed isoleren...
Misschien een late nabrander. Maar moet het perse Nederland zijn?..

Of combineren, vakantiehuis in het buitenland (om te proberen en de rust te ervaren) en gewoon huis in NL. Kan je dan altijd nog besluiten om in de een te gaan wonen ipv de andere. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:08
Dubbel post 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door TheKerremenke op 09-08-2024 23:47 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TheKerremenke zeker in NL, regio Utrechtse Heuvelrug.

Ik was onlangs aan het fietsen en kwam een leuke woning tegen. Ik dacht dat zou wat kunnen zijn. Bij thuiskomst gekeken want er stond een te koop bordje bij: https://www.funda.nl/deta...gbroekerdijk-17/43665559/ Helaas dus iets te duur.

Ook zag ik deze: https://www.funda.nl/deta...gsestraatweg-21/43684917/ maar dat is dan weer wat klein en langs een drukke weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Control-Shift
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 22:31
Is er nog een beetje ruimte in het budget? Deze zitten er iets boven, maar staan al langere tijd te koop. Mogelijk dat er nog wat van af kan. Als je rustig wil wonen zonder dat het in de middle of nowhere is / agrarische bedrijven om je heen, dan zijn dit geen gekke opties:Naar tweaker-maatstaven zal er verduurzaamd moeten worden en het is misschien wat oud(er) binnen. Maar misschien is het geen gekke gedachte om eerst voor locatie incl. voldoende groot huis te gaan en dan in de komende jaren rustig aan het huis aan te pakken? Dan ben je alleen wel zélf die klussende buurman die jij wil ontvluchten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Theo

moederbord

Anoniem: 2127716 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:14:

Gooi het eens over een andere boeg. Indien je meer een binnenmens dan een buitenmens bent dan kun je ook een standaard kaveltje kopen en hier echt een geluidsdichte woning op bouwen:
- Dikke en zware betonnen buitenmuren .
- Tripple glas
- Kierdicht bouwen
- Balansventilatie met fijnstof en geurfilter
- Het halletje bij je voor en achterdeur ook voorzien van geluidsdempende deuren naar binnen toe.
- De woning zó inrichten en bouwen dat bijv een slaapkamer binnen met maar één muur aan een buitenmuur zit.
- De muren binnen geluidsdempend maken (dik en zwaar, dus geen holle gipswandjes)
- Souterrain met gebruiksruimtes.

Desnoods komt er voor de finishing touch een schutting als erfgrens met daarachter een dichte betonnen muur als geluidsscherm (en weer een schutting zodat jij en je buren niet naar een betonnen muur hoeven te kijken)

Voor een paar ton kon je een gewoon kaveltje vinden rondom Utrecht, en dan kun je het budget echt gebruiken om echt geluidsdicht te ontwerpen en te laten bouwen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Theo voor een paar ton een kabeltje regio Utrecht? Waar dan? Ik zoek omgeving Utrechtse Heuvelrug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 2127716 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:45:
@Theo voor een paar ton een kabeltje regio Utrecht? Waar dan? Ik zoek omgeving Utrechtse Heuvelrug...
https://www.funda.nl/deta...ksstraatweg-4-b/43491982/

https://www.funda.nl/deta...-bernhardlaan-6/43441948/

Het kan wel (afhankelijk van de definitie van paar ton)

Hou er rekening mee dat een kavel van meer dan 5000m2 betekent dat zelfs met een zitmaaier je in het seizoen tot twee keer per week anderhalf tot twee uur op die maaier zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:58
Misschien niet zoeken naar een onbebouwde kavel, maar een pand in de bossen dat je eventueel kunt verbouwen? Ik denk dat je voor onbebouwde kavels in deze regio uitkomt bij kavels in agrarisch gebied, waar je snel met veel omgevingsgeluid te maken hebt. In de bossen nemen de bomen dat geluid weg.
Bijvoorbeeld deze; is wel monumentaal en ligt relatief dicht bij de doorgaande weg Maarsbergen/Leersum.
https://www.funda.nl/deta...rpenzeelseweg-2/89044685/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:08
Persoonlijk zou ik een kavel altijd direct via de gemeente proberen te kopen. Ik sta bij meerdere gemeentes op de lijst en ontvang zo nu en dan updates.

Die project ontwikkelaars maken wat leuke plaatjes en regelen een kaar vergunningen om daarna idioot veel geld te vragen voor alleen een kavel.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat een kavel etc, er zit altijd wel een catch bij. Of stervensduur, of naast een drukke weg, of enorm ingepakt tussen andere huizen. Ik denk inderdaad een wat ouder pand en dan verbouwen, ik heb een geweldige goede en zelfs betaalbare aannemer die ik 100% vertrouw. Misschien moet ik bij wat makelaars een zoek opdracht planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 20:35
Umbrah schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:10:
Je zit wel tussen de immense intensieve veehouderij, let op luchtjes, en vrij slechte grond, en veel brandnetels. Internet/bereikbaarheid is ook een factor. En denk maar niet dat een boeren gebied stil is. Tractoren + lokale gewoonten vallen veel "hollanders" die naar dit soort gebieden verhuizen tegen.

Let daarnaast op ruimtelijke plannen; is de bestemming wel geschikt voor wat je wilt? En let ook op dat er sowieso een hoop gebiedsontwikkeling gaat gebeuren. De bevolking groeit nog steeds immers, en men wil dat hun kinderen ook ergens kan wonen. Dit soort regio's worden de vinex wijken ook uit de grond gestampt.
Hou toch op.. Dit ligt 5 kilometer van Utrecht, direct aan de A12.. De boerenluchtjes zijn wel het laatste waar je 'last' van zult hebben.

Joe

Pagina: 1